• Magda11

Fick ni symptom innan BIM?

Hej!

Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

• Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?
  • Magda11
    Ringingrid skrev 2020-04-09 14:23:28 följande:

Plussade idag, inga symptom alls hitills. :)

Åh, grattis!! Vilken cykeldag var du på? :)
  • Ringingrid
    Magda11 skrev 2020-04-09 14:50:28 följande:

Åh, grattis!! Vilken cykeldag var du på? :)

Tack! :D cykeldag 30 idag :)
  • Magda11
    Ringingrid skrev 2020-04-09 15:00:45 följande:

Tack! :D cykeldag 30 idag :)

Är det BIM? :)
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-09 14:49:54 följande:

Problemet är bara att min kille snart ska börja jobba i Norge igen, så han kommer vara borta på vardagarna (han kanske till och med blir fast i Norge beroende på hur gränsgrejen i och med Corona ser ut då...) och vet därför inte hur bra vi kommer kunna pricka ÄL då :(

Men åh vad jobbigt! Hur länge blir han kvar då om han fastnar där?
  • Tigu
    ThreeCherries skrev 2020-04-09 14:29:13 följande:

Gravid tre ggr och symtom veckan innan bim. Som tex plötslig trötthet, helt utslagen utan förvarning, konstigt humör. Känslor av hopplöshet eller nedstämdhet. Men så plötsligt plussar jag och då känns det okej ändå :) Då vet man ju vad det kommer av så rent psykiskt står man ut med mer.

När plussade du? före, på BIM eller efter? :)
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-09 17:04:59 följande:

Men åh vad jobbigt! Hur länge blir han kvar då om han fastnar där?

Till de öppnar gränserna helt igen och det vet man ju inte när det är. Men vi ska försöka kolla upp hur det funkar med gränspasseringen i och med att han bara bor i Norge under vardagarna för jobb och sen alltid åker hem hit. Det som kan förstöra är väl att han är norsk och att de därför anser att han ska vara i Norge... Men jag hoppas det löser sig :(
  • Magda11
    Ringingrid skrev 2020-04-09 17:06:08 följande:

Bim+1 :)

Ah, okej! Är idag första dagen du testat eller har du testat någon dag innan och fått negativt? :)
  • Ringingrid
    Magda11 skrev 2020-04-09 18:35:29 följande:

Ah, okej! Är idag första dagen du testat eller har du testat någon dag innan och fått negativt? :)

Testade neg cykeldag 23 och 25, på bim fick jag en tydlig färgskugga så man kunde ana ett streck, idag var det ett svagt men synligt streck ^^
  • Magda11
    Ringingrid skrev 2020-04-09 19:04:49 följande:

Testade neg cykeldag 23 och 25, på bim fick jag en tydlig färgskugga så man kunde ana ett streck, idag var det ett svagt men synligt streck ^^

Då finns det kanske hopp för mig med då :) är på BIM-4.
  • Ringingrid
    Magda11 skrev 2020-04-09 19:32:15 följande:

Då finns det kanske hopp för mig med då :) är på BIM-4.

Spännande! :D lycka till
  • Magda11
    Ringingrid skrev 2020-04-09 21:49:16 följande:

Spännande! :D lycka till

Tack snälla :)
  • Magda11

Herreguuuud. Fick världens mensvärksliknande smärta i nedre delen av magen nu på morgonen och den håller i sig än. På den nivån att jag känner att jag snart måste ta smärtstillande.

Jag brukar i princip aldrig få mensvärk vid mens. Speciellt inte innan den börjat. Ska man våga hoppas på att det är ett bra tecken?

• Magda11

Okej, glöm det jag skrev om att hoppaspå att det är ett bra tecken.

Gick på toaletten nu och det kom blodblandat när jag torkade mig.

Väldigt märkligt att få mens på ÄL+11 dock...?

• Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-10 11:25:29 följande:

Okej, glöm det jag skrev om att hoppaspå att det är ett bra tecken.

Gick på toaletten nu och det kom blodblandat när jag torkade mig.

Väldigt märkligt att få mens på ÄL+11 dock...?

Äsch vad tråkigt! Jag fick mens en hel vecka för tidigt förra cykeln, läste att det kan bli så om en inte haft ÄL den gången. Men sen tog det sig ju cykeln därpå så kanske (obs nu killgissar jag) en har en bättre ÄL efter en sån icke Äl-gång? M a o, hoppas sambon din får komma hem så ni kan få till det under nästa ÄL!
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-10 11:46:23 följande:

Äsch vad tråkigt! Jag fick mens en hel vecka för tidigt förra cykeln, läste att det kan bli så om en inte haft ÄL den gången. Men sen tog det sig ju cykeln därpå så kanske (obs nu killgissar jag) en har en bättre ÄL efter en sån icke Äl-gång? M a o, hoppas sambon din får komma hem så ni kan få till det under nästa ÄL!

Vet ju dock att jag haft ÄL och när jag hade det :/
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-10 12:07:54 följande:

Vet ju dock att jag haft ÄL och när jag hade det :/

Det går att få fullt utslag på ÄL-test och ändå inte ha ÄL. Men du kanske vet säkert av andra anledningar, ursäkta isf.
  • Ela90

Sådär ont får man tyvärr inte av graviditeten.. att man känner man måste ta Alvedon..

Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?