• Magda11

Fick ni symptom innan BIM?

Hej!

Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

• Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 22:16:15 följande:

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :(

Ja, risken finns ju att det blir negativt så tidigt även om du är gravid, så vänta om du kan då. Onödigt att bli ledsen. Jag kunde inte låta bli att testa, fick minus två gånger innan plusset för jag testade alldeles för tidigt. Men pga att jag är optimist/idiot så tänkte jag typ "jaja, det syns bara inte än, testar imorgon igen".

Håller dom optimistiska tummarna för dig![/quote]

Tänkt lite likadant själv tidigare månader, men ska nog testa idag... Man kan ju faktiskt på ett sätt leva på att det kan vara för tidigt om det visar negativt... 8)
  • Magda11
    Intenuintesåhär skrev 2020-04-08 22:18:52 följande:

Jag har vetat att jag var gravid varje gång. Det är bara en känsla, typ en aura kring magtrakten. Jättekonstigt jag vet men det har varit så ska tre gångerna. Första och andra gången kände jag inga symptom förrän vid mens och då började molandet. Tredje gången (som blev tidigt missfall) så märkte jag det ungefär en vecka efter äl när min minsta slutade amma. Han vägrade dricka mjölken, verkade tycka den var äcklig. Då förstod jag att något var på gång.

Men tror allt är så individuellt.

Sådär känner jag med! Jag kan liksom inte specificera känslan, men känns så märkligt kring magen...
  • Magda11
    Pastime skrev 2020-04-08 22:23:05 följande:

Det beror på, vad som är symtom. Jag kände mig helt som vanligt i min menscykel, inga speciella flytningar, inga ömma bröst eller något sådant klassiskt. Däremot fick jag gallsten och vagel i ögat. Risken för gallstensanfall ökar när man är gravid och sjukt nog har jag läst i bloggar om kvinnor som fått vagel i ögat i samband med graviditet till exempel hon Elsa Billgren.

Oj, de symptomen har jag aldrig läst om :O
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 22:16:59 följande:

Oj vad konstigt citerat det blev. Nåväl!

Tog ett RFSU (vanligt test) nyss (på ÄL+10) och tyckte mig först se ett svagt streck på håll medan jag väntade på att testtiden skulle gå, men sen när den gått såg jag inget. Så även om jag vet att det är tidigt för ett plus på det testet så är jag helt övertygad om att det inte gick denna gången heller... :?(
  • Magda11

Vet någon om hormonnivån är som högst samma tid på dygnet som man har högst nivå av ägglossningshormon eller är graviditetshormonerna alltid högst på morgonen? Tänkte eftersom jag alltid har högst LH-utslag på eftermiddagen och om det isåfall kan vara samma med hcg?

• Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-09 08:35:53 följande:

Tog ett RFSU (vanligt test) nyss (på ÄL+10) och tyckte mig först se ett svagt streck på håll medan jag väntade på att testtiden skulle gå, men sen när den gått såg jag inget. Så även om jag vet att det är tidigt för ett plus på det testet så är jag helt övertygad om att det inte gick denna gången heller... :?(

Eller så testade du för tidigt! :) Usch, vet hur jobbigt det är när en håller på och försöker. Men du plussar snart, om inte denna gång så nästa eller nästa efter det. Sen kommer det nya grejer att obsessa över!

Angående din fråga om hcg har jag tyvärr ingen koll.
  • Intenuintesåhär
    Magda11 skrev 2020-04-09 07:55:45 följande:

Sådär känner jag med! Jag kan liksom inte specificera känslan, men känns så märkligt kring magen...

Det är jättekonstigt egentligen. För det är inget speciellt symptom. Som att kroppen vet det innan hjärnan gör det.
  • ThreeCherries

Gravid tre ggr och symtom veckan innan bim. Som tex plötslig trötthet, helt utslagen utan förvarning, konstigt humör. Känslor av hopplöshet eller nedstämdhet. Men så plötsligt plussar jag och då känns det okej ändå :) Då vet man ju vad det kommer av så rent psykiskt står man ut med mer.

• Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-09 09:25:05 följande:

Eller så testade du för tidigt! :) Usch, vet hur jobbigt det är när en håller på och försöker. Men du plussar snart, om inte denna gång så nästa eller nästa efter det. Sen kommer det nya grejer att obsessa över!

Angående din fråga om hcg har jag tyvärr ingen koll.

Problemet är bara att min kille snart ska börja jobba i Norge igen, så han kommer vara borta på vardagarna (han kanske till och med blir fast i Norge beroende på hur gränsgrejen i och med Corona ser ut då...) och vet därför inte hur bra vi kommer kunna pricka ÄL då :(
Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?