• Anonym (Confused)

    Börja röka?! Hjälp!

    Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

    Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

    Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-30 17:13:36 följande:
    Nå, hur gick det? 😃
    Hej och ursäkta sent svar. Igår var jag inte i vidare bra form efter valborg. Det är ingen vanlig dag för oss studenter utan det var fest hela dagen och kvällen 😅

    Vi vann i måndags. Ny match på söndag.

    ikväll har jag jobbat.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-02 22:15:26 följande:
    Hej och ursäkta sent svar. Igår var jag inte i vidare bra form efter valborg. Det är ingen vanlig dag för oss studenter utan det var fest hela dagen och kvällen 😅

    Vi vann i måndags. Ny match på söndag.

    ikväll har jag jobbat.

    Haha, antar att du hade kul på valborg. 😅 Var du med vanliga gänget?


    Själv gjorde jag faktiskt inget särskilt.


    Härligt att ni vann, hoppas ju på det varje match såklart!

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-03 00:23:14 följande:

    Haha, antar att du hade kul på valborg. 😅 Var du med vanliga gänget?


    Själv gjorde jag faktiskt inget särskilt.


    Härligt att ni vann, hoppas ju på det varje match såklart!


    De var med, men vi var ett betydligt större gäng som firade vårens ankomst.

    Nu jobb några timmar och sen stannar jag på gymmet och tränar. Också en fredagskväll.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-03 15:20:58 följande:
    De var med, men vi var ett betydligt större gäng som firade vårens ankomst.

    Nu jobb några timmar och sen stannar jag på gymmet och tränar. Också en fredagskväll.
    Några särskilda planer i helgen? (Låter som att jag är på väg att föreslå något, tyvärr inte 😂)
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-03 18:09:01 följande:
    Några särskilda planer i helgen? (Låter som att jag är på väg att föreslå något, tyvärr inte 😂)
    Jobb imorgon, tränar nog lite lätt efter jobbet då. Match på söndag. Lugn och nyttig helg m.a.o. 😅
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-03 21:25:40 följande:
    Jobb imorgon, tränar nog lite lätt efter jobbet då. Match på söndag. Lugn och nyttig helg m.a.o. 😅
    Nyttig bortsett från en och annan cigg damen kommer unna sig... 😂
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-03 23:08:17 följande:
    Nyttig bortsett från en och annan cigg damen kommer unna sig... 😂
    Just det? den lilla detaljen 🙈 Blir ändå betydligt färre de dagar jag jobbar, men ikväll var jag så galet röksugen att jag rökte två när jag slutat jobba och innan jag tränade. Brukar i möjligaste mån försöka att inte röka mindre än en timme före träning/match/tävling. Går bra för det mesta?
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 00:25:27 följande:
    Just det? den lilla detaljen 🙈 Blir ändå betydligt färre de dagar jag jobbar, men ikväll var jag så galet röksugen att jag rökte två när jag slutat jobba och innan jag tränade. Brukar i möjligaste mån försöka att inte röka mindre än en timme före träning/match/tävling. Går bra för det mesta?
    Efter varandra eller två samtidigt? Haha!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 00:27:14 följande:
    Efter varandra eller två samtidigt? Haha!
    😂😂😂
    Nej, där går gränsen. Efter varandra.

    Det är nog det närmaste jag kommer din önskan om att jag borde röka i något tävlingssammanhang. När jag står i träningskläder ca 50-75 meter från gymmet och blossar.
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 00:47:35 följande:
    😂😂😂
    Nej, där går gränsen. Efter varandra.

    Det är nog det närmaste jag kommer din önskan om att jag borde röka i något tävlingssammanhang. När jag står i träningskläder ca 50-75 meter från gymmet och blossar.

    Två samtidigt hade i och för sig varit rätt hårt! Tror dock aldrig jag har sett någon göra det dock, det är nog inte ens en grej eller vad man ska säga 😂


    Ja, det tangerar ju nästan tävlingssammanhang i alla fall.

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 00:49:43 följande:

    Två samtidigt hade i och för sig varit rätt hårt! Tror dock aldrig jag har sett någon göra det dock, det är nog inte ens en grej eller vad man ska säga 😂


    Ja, det tangerar ju nästan tävlingssammanhang i alla fall.


    Ja och det känns ganska skämmigt. Går ju undan på en gångväg en bit därifrån men där kommer ju folk ibland och så står jag där i träningstights och röker. Händer ganska sällan dock och brukar ta på mig en Hoodie och dra luvan över huvudet 😊
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:03:45 följande:
    Ja och det känns ganska skämmigt. Går ju undan på en gångväg en bit därifrån men där kommer ju folk ibland och så står jag där i träningstights och röker. Händer ganska sällan dock och brukar ta på mig en Hoodie och dra luvan över huvudet 😊
    Tycker inte du behöver skämmas! Det är nog inte många av dem som ser dig som är i bättre form än vad du är ändå!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:05:29 följande:
    Tycker inte du behöver skämmas! Det är nog inte många av dem som ser dig som är i bättre form än vad du är ändå!
    Sant! Du är så snäll och förlåtande. Och jag är verkligen i bra form. Kroppen mår mycket bättre sedan jag slutade elitsatsa.

    Nästa vecka ska jag åka och hälsa på mina föräldrar när det är långhelg. Ska vara där torsdag-lördag. Ska bli mysigt. Mina syskon kommer också hem.

    Bor du nära dina föräldrar?
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:17:07 följande:
    Sant! Du är så snäll och förlåtande. Och jag är verkligen i bra form. Kroppen mår mycket bättre sedan jag slutade elitsatsa.

    Nästa vecka ska jag åka och hälsa på mina föräldrar när det är långhelg. Ska vara där torsdag-lördag. Ska bli mysigt. Mina syskon kommer också hem.

    Bor du nära dina föräldrar?

    Kul! Hoppas det blir lyckat.


    Ja, bor nära mina.

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:18:31 följande:

    Kul! Hoppas det blir lyckat.


    Ja, bor nära mina.


    Du är snabb att svara.

    Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

    Vad är du bra på? 

  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-05-04 01:32:50 följande:

    Du är snabb att svara.

    Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

    Vad är du bra på? 


    Nu blev det ett sent svar istället 🤣
    Ja, vad är jag bra på egentligen? Skulle säga att jag är hyfsat händig. Fixar alltid bilen själv när något behöver göras t.ex. 🙂
    Hoppas du haft en bra helg förresten!
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!