• Gnutten1

Förskola problem

Hej har förskola problem. Först började de med att de ansåg att hon jämt hade ögoninfektion. Hon fick lite gult i ögon gropen efter sömn. Vi var tvungna att gå till läkare så de sa att det inte var en ögon infektion. Nu senast hade min dotter tre myggbett som hon fick på kvällen när vi var ute och enligt pedagogerna på förskolan kunde det vara vattkoppor. Myggbett inga blåsor men enligt dom var myggbetten gula i mitten. Jag sa att jag var säker på att det var myggbett! Betten läkte inga blåsor kom men förskolan ville att vi skulle få utlåtande från vårdpersonal om att hon var överkänslig mot mygg så hon kunde få medicin eller nått att smörja med. Hon var inte välkommen till förskolan! Jag får också stora bett av mig speciellt på början på sommaren och iår hemma hos oss är dom extremt många, giftiga och ihärdiga. Känner mig inte välkommen på förskolan länge med min dotter. Hon som oftast ringer idiotförklarar en som förälder och får en att känna sig som en dålig förälder som låter ens dotter plågas av myggbetten. Min man vill byta förskola till en närmare men dottern trivs jättebra. Känns bara som om dom egentligen inte vill ha henne där även fast dom säger att hon är jättesnäll och lättsam. Har tre barn sen tidigare och har aldrig varit med om liknande minsta lilla så måste vi hämta nu. Jag är nu gravid och det barnet kommer i september innan har jag semester och graviditets penning funderar om jag ska avsluta dagis och ansöka det nya dagiset när den andra barnet är född men samtidigt vill jag inte att hon förlorar den kontakten hon har på dagis hon trivs så bra. Är man dålig förälder för man vill/ vill inte ha dom på förskola. Är jag egoistisk för jag känner som jag gör mot förskolan har ju mycket hormoner just nu? Sorry lång fråga.

• Svar på tråden Förskola problem
  • FamiljeLisa

Hur gammalt är barnet i fråga? Förskolan agerar i den här situationen orimligt, men mer kan de ju inte ha att komma med tänker jag. Samtidigt måste det kännas väldigt tråkigt för dig att de låter anklagande. Nej, har di möjlighet att ha barnet hemma och om du känner att du själv verkligen orkar med det så nu innan förlossningen så kan du hålla barnet hemma. Om inte, så tycker jag att du bör stå på dig och ifrågasätta det orimliga. Prata med rektorn om det ej blir bättring.

• Gnutten1

Hon är 1 år och 9 månader. Det jobbiga är att det bli om hon får mycket myggbett under sommaren jag kan ju aldrig säga emot om de anser att det är vattkoppor. Hur många gånger kommer försäkringskassan godkänna vattkoppor? Vi kan ju inte springa till läkare hela tiden för myggbett???? känner mig väldigt handfallen. Och medicinera henne med antihistamin vill jag inte göra medicin ska ju användas i nödfall inte om man är frisk och hon lider inte av myggbetten.

FamiljeLisa skrev 2019-06-23 08:49:59 följande:

Hur gammalt är barnet i fråga? Förskolan agerar i den här situationen orimligt, men mer kan de ju inte ha att komma med tänker jag. Samtidigt måste det kännas väldigt tråkigt för dig att de låter anklagande. Nej, har di möjlighet att ha barnet hemma och om du känner att du själv verkligen orkar med det så nu innan förlossningen så kan du hålla barnet hemma. Om inte, så tycker jag att du bör stå på dig och ifrågasätta det orimliga. Prata med rektorn om det ej blir bättring.

• Minimalen
    Gnutten1 skrev 2019-06-23 10:21:27 följande:

Hon är 1 år och 9 månader. Det jobbiga är att det bli om hon får mycket myggbett under sommaren jag kan ju aldrig säga emot om de anser att det är vattkoppor. Hur många gånger kommer försäkringskassan godkänna vattkoppor? Vi kan ju inte springa till läkare hela tiden för myggbett???? känner mig väldigt handfallen. Och medicinera henne med antihistamin vill jag inte göra medicin ska ju användas i nödfall inte om man är frisk och hon lider inte av myggbetten.

Men nästa gång kanske det är vattkoppor men då kan ju inte förskolan påstå att det är det utan att erkänna att de har haft fel första gången. Då då får du väl säga till FK som det är att förskolan PÅSTÅR att det är vattkoppor och att de nekar henne att komma dit. Om du inte får vabba då så får du väl be dem ringa till förskolan och tvinga dem att ta emot henne.
  • viseversa
    kontakta rekortn. Det är ju helt sjukt att du ska vabba för fan allt. Och ryt ifrån till personalen. Dom vberkar ju dumma i huvudet.
  • viseversa
    Man kan bara ha vattkoppor en gång så försäkriongskassan kommer inte gå med på att du vabbar för dert flera gånger nej. Den som hamnar i skiten i slutändan då är du inte förskolan.
  • FamiljeLisa

En sådan liten behöver vara hemma för det mesta ändå så håll henne hemma med gott samvete! Angående att byta förskola så är även detta lämpligt att göra nu i så fall när hon är så liten. Medicinera absolut inte barnet! Prata med rektorn om något mer sådant här tokigt uppstår.
Svar på tråden Förskola problem