Inlägg från: FamiljeLisa |Visa alla inlägg
  • FamiljeLisa

Förskola problem

Hur gammalt är barnet i fråga? Förskolan agerar i den här situationen orimligt, men mer kan de ju inte ha att komma med tänker jag. Samtidigt måste det kännas väldigt tråkigt för dig att de låter anklagande. Nej, har di möjlighet att ha barnet hemma och om du känner att du själv verkligen orkar med det så nu innan förlossningen så kan du hålla barnet hemma. Om inte, så tycker jag att du bör stå på dig och ifrågasätta det orimliga. Prata med rektorn om det ej blir bättring.

• FamiljeLisa
    Gnutten1 skrev 2019-06-23 10:21:27 följande:

Hon är 1 år och 9 månader. Det jobbiga är att det bli om hon får mycket myggbett under sommaren jag kan ju aldrig säga emot om de anser att det är vattkoppor. Hur många gånger kommer försäkringskassan godkänna vattkoppor? Vi kan ju inte springa till läkare hela tiden för myggbett???? känner mig väldigt handfallen. Och medicinera henne med antihistamin vill jag inte göra medicin ska ju användas i nödfall inte om man är frisk och hon lider inte av myggbetten.

En sådan liten behöver vara hemma för det mesta ändå så håll henne hemma med gott samvete! Angående att byta förskola så är även detta lämpligt att göra nu i så fall när hon är så liten. Medicinera absolut inte barnet! Prata med rektorn om något mer sådant här tokigt uppstår.
Svar på tråden Förskola problem