Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 20:52:09 följande:
Den grabbiga sidan sitter ju i huvudet och kanske i hur jag ser saker och ting. Eller hur jag tolkar mig själv rätt och slätt. Jag har aldrig varit kär i en kvinna, så vet inte hur det skulle funka. Jag har dock haft kvinnor som varit kära i mig, det är såklart smickrande. Det kan ju i regel handla om att jag inte träffat rätt tjej, vad vet jag.
Men jag brukar falla för killar som kompletterar mina brister, lite mer feminina drag. Oftast blir balansen bättre om det är en kille som attraheras av pojkflickan i mig. Jag har genom åren förstått att det ändå väcker en viss nyfikenhet hos motsatta könet. Kanske rent av är lite tändande för en man att inte alltid behöva vara en alfa hanne i alla lägen. Särskilt i sängen då. :)
Jag tycker att kvinnor kan vara närmast enerverande och lite för styrda av hormoner. Vilket även gäller mig, jag ogillar när det händer för jag tappar bort mig själv då.
Gäller framförallt vid tex hormonella förändringar som mens, graviditet osv. Jag har aldrig klarat av p-piller tex, pga att hormonerna inte passar mig. Jag blir mer stabil av hormoner som tex styrketräning ger som testo. Haha. Låter sjukt skumt, jag är ingen anabola tjej alltså. Bara lärt mig hur mitt psyke och min kropp får bäst balans.
Hur funkar du själv? Hur ser din läggning ut?
Jag tycker det låter som att du har en väldigt negativ bild av kvinnor. Tragisk.
Att kvinnor påverkas av hormoner känns som en konstig anledning att inte känna sig som en kvinna. Visst är det negativa effekter av mens och vissa mår även dåligt av pms, men hur kan du känna dig som en kille för att dessa saker är jobbiga? Jag tycker allvarligt att du måste uppgradera synen på kvinnan. Inte reducera kvinnan till menstruation och dess komplikationer.
Jag gillar inte heller mens och dess komplikationer. Att du inte tycker om p-piller är ju helt irrelevant eftersom det jobbar emot kvinnans normala hormoner.
Har du varit gravid?
Både konditionsträning och styrketräning har för övrigt dokumenterat god effekt på både män och kvinnor. Det har ett flertal positiva effekter på hjärnan, så dra inte för snabba slutsatser. Det är inte något manlig att må bra av styrketräning. Det finns så många studier som bekräftar det.