• BlueAdam

KVINNA! Anser du att du är...

Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 18:27:04 följande:

Jag har endast varit kär och riktigt förälskad i killar. Men jag tänder absolut på tjejer också och tycker dom kan vara trevliga rent sexuellt, har lättare att vara med en tjej utan att känna kärleks känslor än att vara med en kille där jag inte hyser några kärleks känslor. Svårt att svara riktigt på vad jag är rent sexuellt, jag är kvinna och jag är sexuell med rätt person. Inget slår dock sex med känslor, det är en så mycket högre nivå än något annat.

Jag är nog dessutom lite grabbig i mina tankar, så rent mentalt är jag väl en bög, funkar det? Fast jag ser ut som en kvinnlig tjej och jag trivs i mina kvinnliga former samt mitt feminina utseende.. Det sitter mest i huvudet faktiskt :) hehe

Blir nyfiken på detta :)
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 20:00:12 följande:

Haha ja kan tänka mig att det väcker lite tankar, men som sagt.. Svårt att förklara riktigt hur man funkar. Är väldigt femme, till utseende och klädstil, som vilken tjej som helst. Skulle aldrig vilja vara kille rent fysiskt, jag gillar att jag är jag och jag gillar att mina tankar är som de är. Bara sån man är, känns bara rörigt med känslostormar när kvinnohormonerna får ta plats, blir oftast bara förvirrad på mig själv när dom tar över.

Gillar den här mer platta sidan, som dessutom bara blir bättre med viss livserfarenhet och ju äldre jag blir. :)

Berätta mer! Spännande detta :)
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 20:06:04 följande:

Varför så spännande? Du får fråga, vet inte vad du vill veta riktigt?!

Hur är det att känna dig kvinnlig och sensuell men samtidigt grabbig? Vad är skillnaden på kärlek mellan en tjej och en kille? Vad är bäst?
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 20:52:09 följande:

Den grabbiga sidan sitter ju i huvudet och kanske i hur jag ser saker och ting. Eller hur jag tolkar mig själv rätt och slätt. Jag har aldrig varit kär i en kvinna, så vet inte hur det skulle funka. Jag har dock haft kvinnor som varit kära i mig, det är såklart smickrande. Det kan ju i regel handla om att jag inte träffat rätt tjej, vad vet jag.

Men jag brukar falla för killar som kompletterar mina brister, lite mer feminina drag. Oftast blir balansen bättre om det är en kille som attraheras av pojkflickan i mig. Jag har genom åren förstått att det ändå väcker en viss nyfikenhet hos motsatta könet. Kanske rent av är lite tändande för en man att inte alltid behöva vara en alfa hanne i alla lägen. Särskilt i sängen då. :)

Jag tycker att kvinnor kan vara närmast enerverande och lite för styrda av hormoner. Vilket även gäller mig, jag ogillar när det händer för jag tappar bort mig själv då.

Gäller framförallt vid tex hormonella förändringar som mens, graviditet osv. Jag har aldrig klarat av p-piller tex, pga att hormonerna inte passar mig. Jag blir mer stabil av hormoner som tex styrketräning ger som testo. Haha. Låter sjukt skumt, jag är ingen anabola tjej alltså. Bara lärt mig hur mitt psyke och min kropp får bäst balans.

Hur funkar du själv? Hur ser din läggning ut?

Skulle säga att jag är mer än genomsnittligt mjuk och sensuell för att vara kille. Har inget behov av att hävda mig och vara alfahane. Attraheras av kvinnliga tjejer som är sensuella, men som ändå är handlingskraftiga och har stake.
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 21:04:02 följande:

Stake.. ser du det som ett typiskt kvinnligt drag?

Nej, det är inget generellt drag, men något jag uppskattar.
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 21:13:42 följande:

Det typiska alfahannen brukar se det som hotfullt om en kvinna har stake. Men jag är beredd att hålla med, stake är sexigt ;)

Great minds think alike <3
  • BlueAdam
    Anonym (Honan) skrev 2019-04-25 21:25:45 följande:

Just så..

Vad gör du ikväll?
  • BlueAdam

Ser På Spåret och dricker krusbärssaft?

• BlueAdam
    Anonym (Lilli) skrev 2019-04-26 23:09:21 följande:

Ja, det reflekterade även jag över.

Jag satte 100% lesbian, även om sanningen snarare är 95% lesbisk och 5% hetero - så bi fast mer gay än straight.

Hade gärna sagt 100% gay, men det stämmer inte. Jag kan bli nyfiken och pirrig när killar raggar, medan jag blir dyngkåt av snygga tjejer som raggar.

Själv raggar jag enbart på tjejer.

Vad hos tjejer tänder dig?
  • BlueAdam
    Anonym (Lilli) skrev 2019-04-27 09:26:33 följande:

Allt; hela uppenbarelsen!

Det finns något magiskt-magnetiskt, något som är svårt att sätta fingret på.

Överlag finner jag kvinnokroppen mer attraktiv, sensuell och sexig, än manskroppen.

Själv är jag soft-femme/sporty-femme och tänder på femme/softfemme/sportyfemme/softbutch.

Då tänder vi på samma sak :)
Svar på tråden KVINNA! Anser du att du är...