• Anonym (Bibbi)

Bara få träffa barnen ihop med soc?

Jag har en kollega som jag hänger mycket med på jobbet. Vi har kul ihop som vänner men egentligen känner vi inte varandra så särskilt mycket! Han var frånvarande från jobbet under några dagar i början av december pga något slags familjebekymmer enligt vad han sa till mig.
    Visade sig att frun hade stuckit och tagit barnen med sig. Nu innan jul skulle han få lov att träffa barnen en stund, men då ihop med en person från soc!!
    Han vill inte gå in på vad som hänt men hävdar att han inte har gjort något mot barnen.
    Jag har svårt att tro på det om jag ska vara ärlig. Om han inte ansågs vara ett hot mot barnen, varför skulle han i så fall inte får vara med dem själv?

Av vilka anledningar gör soc en sån bedömning, dvs att en person inte får träffa sina barn ensam?

Har svårt att veta hur jag ska vara mot honom, vill å ena sidan stötta honom eftersom han har det jobbigt, men å andra sidan så tar jag avstånd från allt vad barn- och kvinnomisshandel heter!

• Svar på tråden Bara få träffa barnen ihop med soc?
  • Anonym (Famrätt.)
    Anonym (Sandor) skrev 2018-12-30 09:40:11 följande:

Det finns många kvinnor som ljuger för att sätta dit sin man...just saying

Nej det finns inte MÅNGA kvinnor som använder barnen för att sätta dit sina barn. De finns och de utgör ett problem och deras barn blir onekligen offer för deras sjukhet.

Men i relation till den mängd män som utsätter både barn och kvinnor för övergrepp och kommer undan med det är dessa kvinnor en försvinnande liten del.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 11:30:39 följande:
    Nej det finns inte MÅNGA kvinnor som använder barnen för att sätta dit sina barn. De finns och de utgör ett problem och deras barn blir onekligen offer för deras sjukhet.

Men i relation till den mängd män som utsätter både barn och kvinnor för övergrepp och kommer undan med det är dessa kvinnor en försvinnande liten del.
    I stort sätt varenda infekterad vårdnadstvist innehåller dessa moment där framför allt mammor använder sig av "övergreppskortet" på samma sätt som "rasistkortet" används i andra sammanhang.

Och så länge det inte är straffbart i någon större omfattning kommer detta att fortgå.

Det finns inga beviskrav, det görs inga vetenskapliga utredningar utan allt blir baserat på en åsikt, tänk om vi skulle ha samma låga nivå när det gäller att anklaga folk för mord eller dyl.
  • Anonym (Trött på mänskligheten)

Men snälla människa, utgå inte ifrån att alla läkare, poliser, domare, lärare osv jobbar korrekt och precis i enlighet med sitt uppdrag. Du vet inte sanningen så du vet inte sanningen. Du kan inte utgå ifrån att han ljuger bara sådär. Självklart är socialsekreterare bara människor dom också och har MÅNGA gånger tagit helt sjuka beslut.

Vad sägs tex om en misshandlad kvinna som inte fick träffa sina barn men där den dokumenterat misshandlande mannen fick ensam vårdnad för att bevisa att han var en bra pappa? Där socialsekreterarna såg allvarligt på att mamman anmält honom för misshandel flera ggr och uppgett att han misshandlat barnen.

Personer som du alltså...

Jag minns när jag läste om föräldrar som gått med på att exponera sina barns könsorgan för en läkare i typ Kry-appen när dom sökte för halsfluss och liknande.

Föräldrarna sa förvånat att dom utgått från att man måste lita på en läkare i vit rock. Bara sådär. Som om människor sluta vara potentiella lögnare, pedofiler osv bara för att dom har en titel.

Legitimerade lärare våldtar ibland barn.

Suck..

Men snälla människa, utgå inte ifrån att alla läkare, poliser, domare, lärare osv jobbar korrekt och precis i enlighet med sitt uppdrag. Du vet inte sanningen så du vet inte sanningen. Du kan inte utgå ifrån att han ljuger bara sådär. Självklart är socialsekreterare bara människor dom också och har MÅNGA gånger tagit helt sjuka beslut.

Vad sägs tex om en misshandlad kvinna som inte fick träffa sina barn men där den dokumenterat misshandlande mannen fick ensam vårdnad för att bevisa att han var en bra pappa? Där socialsekreterarna såg allvarligt på att mamman anmält honom för misshandel flera ggr och uppgett att han misshandlat barnen.

Personer som du alltså...

Jag minns när jag läste om föräldrar som gått med på att exponera sina barns könsorgan för en läkare i typ Kry-appen när dom sökte för halsfluss och liknande.

Föräldrarna sa förvånat att dom utgått från att man måste lita på en läkare i vit rock. Bara sådär. Som om människor sluta vara potentiella lögnare, pedofiler osv bara för att dom har en titel.

Legitimerade lärare våldtar ibland barn.

Suck..

Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 11:30:39 följande:

Var är bevisen för det påståendet? Har du trovärdig statistik på hur många dessa kvinnor är?
  • Anonym (Famrätt.)
    Anonym (.-.) skrev 2018-12-30 13:20:39 följande:

I stort sätt varenda infekterad vårdnadstvist innehåller dessa moment där framför allt mammor använder sig av "övergreppskortet" på samma sätt som "rasistkortet" används i andra sammanhang.

Och så länge det inte är straffbart i någon större omfattning kommer detta att fortgå.

Det finns inga beviskrav, det görs inga vetenskapliga utredningar utan allt blir baserat på en åsikt, tänk om vi skulle ha samma låga nivå när det gäller att anklaga folk för mord eller dyl.

Vilket rent påhitt.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 13:31:27 följande:
    Vilket rent påhitt.
    Jag kanske besitter mer erfarenhet och kunskap om detta än vad du gör trots att eller kanske pga socionomer som du har en skev världsuppfattning
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Trött på mänskligheten) skrev 2018-12-30 13:26:14 följande:
    Var är bevisen för det påståendet? Har du trovärdig statistik på hur många dessa kvinnor är?
    Mörker talet är enormt och det är inte PK att tala om detta
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 13:48:34 följande:
    Ödslar inte tid, ord eller kunskap på rättshaverister. Det leder ingenstans så förvänta dig inga svar från mig.
    Så du anklagar mig för att vara rättshaverist?

Jag är så långt från det som det går, och jag tar det som ett personangrepp.
  • Anonym (.-.)

Det vi ser här i tråden är att när det tryter med argumenten så blir det personangrepp istället 

• Anonym (.-.)

Det vi ser här i tråden är att när det tryter med argumenten så blir det personangrepp istället 

• Anonym (.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 13:31:27 följande:

Vilket rent påhitt.

Tror det är vanligare än folk tror. Jag blev anmäld till socialen för barnmisshandel 2veckor efter att jag inte gått med på att godkänna grannens bygglovsansökan (väldigt nära min tomt).

Finns många sjuka människor i samhället.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (.) skrev 2018-12-30 13:54:43 följande:
    Tror det är vanligare än folk tror. Jag blev anmäld till socialen för barnmisshandel 2veckor efter att jag inte gått med på att godkänna grannens bygglovsansökan (väldigt nära min tomt).

Finns många sjuka människor i samhället.
    Tyvärr så används det i många sammanhang då det inte ställs några krav på vetenskapliga utredningar eller ens den enklaste kontroll av sanningshalten, vad som händer beror helt och hållet på hur dessa socionomer (med en otroligt bristfällig utbildning) känner och tycker.
Svar på tråden Bara få träffa barnen ihop med soc?