• Katten22

Han skriver dagligen men vill sällan ses

Började skriva med en kille, vi var båda tydliga med att vi söker något seriöst o han hade skrivit detta på sin profil med. Vi bor 15 mil ifrån varandra o han jobbar på annan ort varannan vecka vilket gör det svårt att ses ofta. Vi har pratat med varandra i ca 2 månader nu o det är alltid han som skriver, han skriver varje dag o vi pratar exakt hela tiden typ. Totalt har vi setts 5 gånger o bär vi är så är det som att vi vore ett par. Vi myser, går ut o äter mm o allt kännt bra.

Däremot så känns det som att han aldrig vill ses en lämgre tid. Jag hade gärna umgåtts o sovit över vilket vi aldrig har gjort, speciellt när vi bor så långt ifrån varandra. Tex nu sist så var jag i hans stad o då visade han inte så stoet intresse att ses men vi bestämde att ta en fika o sen skulle han bra sitta hemma när jag själv kände vi kunde umgås. Jag fattar ju att det äe mycket han ska göra när han är borta så myclet men ändå. Jag själv är ju mer van vid att killar gärna vill träffas o ha sex föe att sedan inte höra av sig o vilja prata, men han här skriver ju verkligen hela tiden o vill prata så får inte ihop det riktigt. Eller är det jag som begär mycket föe att ha setts 5 gånger? Samtidigt tänker jag ju att ses man 5 gånger o båda vill ha seriöst skulle man inte ses mer om man inte ville mer. Kan tillägga att han aldrig haft något direlt seriöst förhållande trots han äe 28 år.

Kan man va intresserad utav någon men ändå känna behov av att vilja va själv?

Jag tänker ju liksom att skulle han inte va intresserad skulle han ju inte höra av sig dagligen.

• Svar på tråden Han skriver dagligen men vill sällan ses
  • AnnaSthlm

Håller med föregående, dags att prata. Säg som det är att du har frågat dig själv hur han vill ha det, eftersom du inte är van vid detta scenario. Visa din nyfikenhet och ärlighet. Han kanske är livrädd för att komma någon nära.

• enmanmedskägg

Hur ser hans/era liv ut i övrigt? Är det barn med i bilden? Har han andra åtaganden, som föreningar eller annat han gör? 

Med det avståndet, 40 timmars arbetsveckor, barn och kanske annat så kanske det blir svårt att få ihop logistiken tänker jag?

• Katten22
    enmanmedskägg skrev 2018-11-19 08:42:19 följande:

Hur ser hans/era liv ut i övrigt? Är det barn med i bilden? Har han andra åtaganden, som föreningar eller annat han gör? 

Med det avståndet, 40 timmars arbetsveckor, barn och kanske annat så kanske det blir svårt att få ihop logistiken tänker jag?

Det finns inga barn med i bilen utan det ända är att han bara är hemma varannan vecka o då vlir det väl lite att han ska träffa familj o vänner o sådant.

Sen vet jag att han inte haft något seriöst förhållande innan, tex aldrig varit sambo o sådant. Jag får liksom känslan av att han är lite ungkarl eller va man sägwe. Är ute o super med kompisar o nästan som han är rädd att missa något trots hans ålder på 28 år..
  • Katten22
    2barnsmorsan skrev 2018-11-19 08:28:30 följande:

Okej, jag missuppfattade din trådstart, trodde inte ni hade haft sex utan att ni bara setts ute och gått superlångsamt fram.

Har ni haft sex och han fortfarande inte vill ses mer än korta stunder utomhus så hade jag tyvärr blivit fundersam över vad han vill. Då tycker jag du ska ta upp det och fråga.

Alternativt att du själv tar initiativ till att ses en längre stund och ser vad han säger. För är man intresserad så vill man träffas, och då prioriterar man det även om man jobbar mycket också.

För tyvärr är det ingen garanti att han skrivit att han söker nåt seriöst. Han kan mycket väl söka nåt seriöst men det betyder ju inte att han nödvändigtvis fått känslor för dig.

Ja jag får ju fråga honom.

Någon gav förslaget här i tråden att fråga typ om han vill fortsätta ses, för att jag inte riktigt fått bilden av att han vill det.

Jag vill ju fråga men så kommer tankarna på att det är jag som stressar. Men om man väl är i samma stad tycler jah det är helt otroligt att vi inte ens sov ihop under de 3 nätter jag var där. Begär inte att vi ska umgås hela tiden men liksom han bad mig komma kl 8 på kvällen för han satt o kolla tv innan.. är det för myclet begärt av mig så tidigt ?
  • enmanmedskägg
    Katten22 skrev 2018-11-19 09:55:29 följande:
    Det finns inga barn med i bilen utan det ända är att han bara är hemma varannan vecka o då vlir det väl lite att han ska träffa familj o vänner o sådant.

Sen vet jag att han inte haft något seriöst förhållande innan, tex aldrig varit sambo o sådant. Jag får liksom känslan av att han är lite ungkarl eller va man sägwe. Är ute o super med kompisar o nästan som han är rädd att missa något trots hans ålder på 28 år..

Ah ok, jag känner lite igen mig själv i det där. Det tar ett tag att inse "hur man gör" i ett förhållande. Han har nog inte haft jättemycket "träning" i det. Sen kanske det inte finns regler som är satta i sten hur man bör göra heller. 

Hur som helst så måste du vara ärlig med honom. Berätta hur du känner, att du tycker om honom och att du vill att ni är mer med varandra. Inte för att man "ska" göra så, utan för att du uppriktigt vill vara i hans närhet. Vem vet, han kanske sitter och tänker likadant, men kanske inte vågar vara för påträngande av rädsla för att förstöra det ni har? 

Man kan förlora så mycket på att bara anta saker när det lättaste är att faktiskt fråga.

• 2barnsmorsan
    Katten22 skrev 2018-11-19 09:58:58 följande:

Ja jag får ju fråga honom.

Någon gav förslaget här i tråden att fråga typ om han vill fortsätta ses, för att jag inte riktigt fått bilden av att han vill det.

Jag vill ju fråga men så kommer tankarna på att det är jag som stressar. Men om man väl är i samma stad tycler jah det är helt otroligt att vi inte ens sov ihop under de 3 nätter jag var där. Begär inte att vi ska umgås hela tiden men liksom han bad mig komma kl 8 på kvällen för han satt o kolla tv innan.. är det för myclet begärt av mig så tidigt ?

Nej det är inte för mycket begärt. Om man ska kunna lära känna varandra behöver man ju få lite tid tillsammans och ses någorlunda regelbundet. Min erfarenhet är att om personen är intresserad så ser man till att ses.

Jag tycker absolut att du ska fråga hur han känner inför er relation om han vill ta det vidare. Det är ju bra att veta så man inte tänker helt olika.

Han tycker säkert om dig som vän eftersom han skriver mycket och så men det betyder ju inte att han är kär eller förälskad.
  • Katten22
    2barnsmorsan skrev 2018-11-19 10:31:33 följande:

Nej det är inte för mycket begärt. Om man ska kunna lära känna varandra behöver man ju få lite tid tillsammans och ses någorlunda regelbundet. Min erfarenhet är att om personen är intresserad så ser man till att ses.

Jag tycker absolut att du ska fråga hur han känner inför er relation om han vill ta det vidare. Det är ju bra att veta så man inte tänker helt olika.

Han tycker säkert om dig som vän eftersom han skriver mycket och så men det betyder ju inte att han är kär eller förälskad.

Jag tänker mig att jag skriver till honom o frågar om han tycker vi ska fortsätta ses, att det ibland känns som annat? Låter det bra?

O om han skulle undra varför, kan man säga att jag bara känner mig ivägen när jag vill träffa han, att det känns som att han helt enkelt inte visar så stort intresse när vi väl ses? Iaf till att ta intiativ till att ses
  • Moder1
    Katten22 skrev 2018-11-19 12:50:58 följande:

Jag tänker mig att jag skriver till honom o frågar om han tycker vi ska fortsätta ses, att det ibland känns som annat? Låter det bra?

O om han skulle undra varför, kan man säga att jag bara känner mig ivägen när jag vill träffa han, att det känns som att han helt enkelt inte visar så stort intresse när vi väl ses? Iaf till att ta intiativ till att ses

Nej nej nej, ingen offerkofta!!

Fråga hur han tänker att ni ska gå vidare från där ni är och fråga hur han känner för dig och er relation.
  • Katten22
    Moder1 skrev 2018-11-19 15:19:42 följande:

Nej nej nej, ingen offerkofta!!

Fråga hur han tänker att ni ska gå vidare från där ni är och fråga hur han känner för dig och er relation.

Vad betyder det om man är borderline arrogant?
  • Moder1
    Katten22 skrev 2018-11-19 18:22:05 följande:

Vad betyder det om man är borderline arrogant?

Det betyder att du klarar dig Bra Utan honom.

Jaga inte honom på ett desperat sätt Utan låt honom jaga eller avsluta.
  • Katten22
    Moder1 skrev 2018-11-19 18:30:14 följande:

Det betyder att du klarar dig Bra Utan honom.

Jaga inte honom på ett desperat sätt Utan låt honom jaga eller avsluta.

Va menar du?
  • Moder1
    Katten22 skrev 2018-11-19 18:44:25 följande:

Va menar du?

Jag menar : säg inte att du känner dig ivägen, det är att sätta på sig "offerkoftan".

Antingen vill han mer med er relation eller så vill han inte.

Det är det som är det viktiga, vad han vill mer er relation.

Inte att du känner dig ivägen eller så...det blir lite som att sätta på sig hundvalpsögon vilket är rätt frånstötande.

Lycka till
  • Katten22
    Moder1 skrev 2018-11-19 18:47:58 följande:

Jag menar : säg inte att du känner dig ivägen, det är att sätta på sig "offerkoftan".

Antingen vill han mer med er relation eller så vill han inte.

Det är det som är det viktiga, vad han vill mer er relation.

Inte att du känner dig ivägen eller så...det blir lite som att sätta på sig hundvalpsögon vilket är rätt frånstötande.

Lycka till

Åh jag fattar!

Men han har sagt han är borderline arrogant, vad menad med det?
Svar på tråden Han skriver dagligen men vill sällan ses