Inlägg från: enmanmedskägg |Visa alla inlägg
  • enmanmedskägg

Han skriver dagligen men vill sällan ses

Hur ser hans/era liv ut i övrigt? Är det barn med i bilden? Har han andra åtaganden, som föreningar eller annat han gör? 

Med det avståndet, 40 timmars arbetsveckor, barn och kanske annat så kanske det blir svårt att få ihop logistiken tänker jag?

• enmanmedskägg
    Katten22 skrev 2018-11-19 09:55:29 följande:
    Det finns inga barn med i bilen utan det ända är att han bara är hemma varannan vecka o då vlir det väl lite att han ska träffa familj o vänner o sådant.

Sen vet jag att han inte haft något seriöst förhållande innan, tex aldrig varit sambo o sådant. Jag får liksom känslan av att han är lite ungkarl eller va man sägwe. Är ute o super med kompisar o nästan som han är rädd att missa något trots hans ålder på 28 år..

Ah ok, jag känner lite igen mig själv i det där. Det tar ett tag att inse "hur man gör" i ett förhållande. Han har nog inte haft jättemycket "träning" i det. Sen kanske det inte finns regler som är satta i sten hur man bör göra heller. 

Hur som helst så måste du vara ärlig med honom. Berätta hur du känner, att du tycker om honom och att du vill att ni är mer med varandra. Inte för att man "ska" göra så, utan för att du uppriktigt vill vara i hans närhet. Vem vet, han kanske sitter och tänker likadant, men kanske inte vågar vara för påträngande av rädsla för att förstöra det ni har? 

Man kan förlora så mycket på att bara anta saker när det lättaste är att faktiskt fråga.

Svar på tråden Han skriver dagligen men vill sällan ses