• EnBlivandeWestring

Skåningar i bebisverkstaden

Hej hej. Jag är 27 år och bor i Landskrona. Tänkte se om vi inte kunde samla några Skåningar som försöker bli gravida här? 
    Ifall vi skulle bli gravida med inte allt för stort mellanrum så hade det ju varit trevligt att ha gravidträffar/lekträffar. Själv har jag inte allt för många vänner och allra minst som har barn/planerar barn så detta hade varit kul för i alla fall mig. 

Någon skåning som vill följa med på resan?

Kärlek till er
  • Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden
  • EnBlivandeWestring
    Victoria88 skrev 2018-09-06 15:38:30 följande:
    Okej! Hade ni kört med skydd innan?
    Jag hade cerazette innan det och innan sonen hade jag hormonspiral. Båda gångerna gick det på första ägglossningen
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Grumpycavat skrev 2018-09-06 15:41:29 följande:
    Här är en landskronit till. :) 30 år, och inne på försök 14... Tröttsamt, och vi funderar på att snart be om en utredning. 
    Dock tar vi lite paus denna månaden i bebisfabriken. 
    Välkommen och lycka till kommande månader <3 Bra att ta paus ibland då man lätt lever enbart för att få en bebis (min syster har svår PCO och kämpade i 4 år innan sonen kom)
    Kärlek till er
  • Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 17:09:41 följande:

Jag hade cerazette innan det och innan sonen hade jag hormonspiral. Båda gångerna gick det på första ägglossningen

Va skönt!
  • EnBlivandeWestring
    Victoria88 skrev 2018-09-06 18:14:11 följande:
    Va skönt!
    Ja :D Fast nu väntar jag bara på att något ska gå fel för jag kan ju inte vara såhär lyckligt lottad 2 gånger liksom
    Kärlek till er
  • Victoria88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-06 18:53:36 följande:

Ja :D Fast nu väntar jag bara på att något ska gå fel för jag kan ju inte vara såhär lyckligt lottad 2 gånger liksom

Det kommer gå bra! Klart du kan vara lyckligt lottad.
  • TeamNikSan

Hej till er som är nya i tråden =). Undrar om det är någon annan som bär på en hel del övervikt?

Och så väntar jag på att min kropp ska komma igång med en normal menscykel. Jag har lätta stänkblödningar lite då och då, alltså lätt rosa/rött när jag torkar mig men inget mer än så. Känns som om kroppen försöker få igång mitt system men inte riktigt lyckas. Om min mens inte är igång tills typ mitten på oktober, så ska jag kontakta min gynmottagning och bli undersökt och se om allt är som det ska.

*Längtar efter att bli tre*
  • Grumpycavat
    Victoria88 skrev 2018-09-06 16:37:08 följande:

Har ni prövat ÄL tester? Sköldkörtel? Får du regelbunden mens?

Jodå, ÄL-tester varje månad, sjukt regelbunden mens (var fjärde fredag, konstant). Men vad menar du med sköldkörteln?

Försökte boka tid hos gyn bara för att göra en vanlig undersökning - men blev avvisad.

Så har inte särskilt stort förtroende för sjukvården för tillfället. :(
  • LD2018

Bekräftat att idag 10/9 plussade vi äntligen <3

Cykeldag 43, BIM+9. Någon som har en förklaring på detta? Haha :'D
  • EnBlivandeWestring
    LD2018 skrev 2018-09-10 18:28:39 följande:

Så jäkla roligt :D Skicka din mail som är kopplad till fb till mig om du vill vara med i den hemliga gruppen Majmammor 2019 på fb och stoooooorts grattis <3
    Nilo Westring - 170616
  • Victoria88
    Grumpycavat skrev 2018-09-06 20:28:10 följande:
    Jodå, ÄL-tester varje månad, sjukt regelbunden mens (var fjärde fredag, konstant). Men vad menar du med sköldkörteln?

Försökte boka tid hos gyn bara för att göra en vanlig undersökning - men blev avvisad.

Så har inte särskilt stort förtroende för sjukvården för tillfället. :(
    om du behöver medicin för din sköldkörtel, hormoner och ägglossningen styrs av den. Tänkte när du pratade om utredning, så brukar man kolla upp det. :)
  • Victoria88
    LD2018 skrev 2018-09-10 18:28:39 följande:

Grattis! Hur lång tid försökte ni? :)
  • LD2018
    Victoria88 skrev 2018-09-17 22:27:30 följande:

Grattis! Hur lång tid försökte ni? :)

Tack :)

Försökt sedan i början av Juni detta året :)
Svar på tråden Skåningar i bebisverkstaden