• Anonym (anonym)

Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?

Och vad fick ni för betyg? 
    Jag översatte en bok från engelska till svenska och fick G. 

• Svar på tråden Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?
  • Tecum
    Anonym (TT) skrev 2018-08-21 20:33:36 följande:
    I gamla 1-5 systemet kunde man också bara få godkänt. Undrar om alla som skrivit här minns rätt ...

Jag skrev om romersk porträttkonst men har glömt frågeställningarna.
    Det kanske var så, jag minns inte. Men jag blev iaf godkänd.
  • Rödtjärnens Anna

Kartlade samhällets historia och utvecklingen i närområdet (nordvästra Stockholm), från stenåldern till nutid.

Fick MVG, blev inbjuden till bibliotek och höll föredrag, mitt arbete hamnade som referensex på flera bibliotek och arbetet har citerats i flera böcker i ämnet.

• Anonym (TT)
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-08-21 21:11:52 följande:

Kartlade samhällets historia och utvecklingen i närområdet (nordvästra Stockholm), från stenåldern till nutid.

Fick MVG, blev inbjuden till bibliotek och höll föredrag, mitt arbete hamnade som referensex på flera bibliotek och arbetet har citerats i flera böcker i ämnet.

Wow!
  • Anonym (blåste)

Jag påbörjade ett arbete om hur sagor gick från att historiskt vara allmängods till att vara barnlitteratur men jag gjorde aldrig klart arbetet pga personliga anledningar och fick det och ett annat ämne strukna.

• Anonym (anonym)

Många som har fått högsta betyg, roligt. 

• Anonym (Pret)

Glömde nämna att vår film vann flera priser, bland annat Guldpalmen i Cannes, Oscar för bästa manus. Samt att vi blev nominerade för Gulbjörnen i Berlin.

Vi fick hålla föredrag på Stockholms filmskola, samt att filmen lagts till i flertalet filmarkiv runt om i världen.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Pret) skrev 2018-08-24 14:11:12 följande:
    Glömde nämna att vår film vann flera priser, bland annat Guldpalmen i Cannes, Oscar för bästa manus. Samt att vi blev nominerade för Gulbjörnen i Berlin.

Vi fick hålla föredrag på Stockholms filmskola, samt att filmen lagts till i flertalet filmarkiv runt om i världen.
    Det här tror jag helt enkelt inte på. 
  • Anonym (lingvisten)

Skrev om tvåspråkighet. Beskrev olika teorier, men även hur det funkar i praktiken. Intervjuade många tvåspråkiga ungdomar. Fick MVG.

(På min tid skrev vi dock inga journaler. Vad är syftet med det?)

• Anonym (lingvisten)
    gnipökåms skrev 2018-08-21 20:21:47 följande:
    bagerielev här

vi fick skapa varsin disk med bröd, bullar, bakelser, tårta osv... och stå och sälja i skolans butik. sedan skrev vi varsin rapport om detta. 

fick E, det högsta man kan få nu. 
    Hur funkar det praktiskt i snittbetyget om lägsta betyget är det högsta i ett ämne?
  • Anonym (TT)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-30 18:28:40 följande:

Det här tror jag helt enkelt inte på. 

Jag tror helt enkelt att det där inte blev helt enkelt att förstå för dig
  • gnipökåms
    Anonym (lingvisten) skrev 2018-08-30 18:49:55 följande:
    Hur funkar det praktiskt i snittbetyget om lägsta betyget är det högsta i ett ämne?
    gymnasiearbetet samt utökade kurser räknas inte in i snittbetyget
  • Anonym (Jag)

Jag gjorde en undersökning av ungdomars mat och sovvanor. Fick VG.

• Anonym (lingvisten)
    gnipökåms skrev 2018-08-30 20:32:37 följande:
    gymnasiearbetet samt utökade kurser räknas inte in i snittbetyget
    Så kursen är inte så viktig? Det gör inget om man får underkänt?
  • Anonym (TT)
    Anonym (lingvisten) skrev 2018-09-01 15:40:11 följande:

Jo. Med F i gymnasiearbetet får du inte ut din examen.
  • gnipökåms
    Anonym (lingvisten) skrev 2018-09-01 15:40:11 följande:
    Jo den är viktig, meningen bakom kursen är ju att visa din lärare att du verkligen har lärt dig yrket eller ämnet du studerar. Därför räcker det med att endast kunna få ett E.  Så som (TT) sa tar du inte examen om du inte klarar kursen.
  • Anonym (Jp)
    Anonym (TT) skrev 2018-08-21 20:33:36 följande:

I gamla 1-5 systemet kunde man också bara få godkänt. Undrar om alla som skrivit här minns rätt ...

Jag skrev om romersk porträttkonst men har glömt frågeställningarna.

Vill minnas att hela kursplanen är omskriven sen min tid (jag tog studenten 06). Bytt namn också.

Jag gjorde ett genetikprojekt med djuruppfödning. Fick MVG.
Svar på tråden Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?