Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?
Och vad fick ni för betyg?
Jag översatte en bok från engelska till svenska och fick G.
Och vad fick ni för betyg?
Jag översatte en bok från engelska till svenska och fick G.
Det låter väldigt intressant, är själv intresserad av bröllopets historia.
Kan du nämna något, i väldigt korta drag? Är så nyfiken.
Skrev om rädsla, psykologi. Förklarade hur hjärnan fungerade mm. 1 A4 med källor (dock bara 2 böcker jag använde, snodde deras källor). Jobbade faktiskt bra, möte 4 ggr med mentor där man fick visa sina framsteg samt ställa frågor mm.
Gjorde en film om mobbing/självmord med några vänner från ett annat gymnasie. Det hela var väldigt roligt och ett minne jag ofta tänker tillbaka på. Jag fick MVG i betyg då jag var bra på att föra journal.
Gjorde ett fotoprojekt där jag fotade alla "industri"-programmen. Fick MVG. Gick samhällsprogrammet.
Om kvinnomisshandel, eller vad jag nu kallade det.
Fler?
Skrev i Svenska/litteratur om de två författarna Torgny Lindgren och Vilhelm Moberg. Jämförde böcker och deras författarskap och deras liv.
Fick högsta betyg.
bagerielev här
vi fick skapa varsin disk med bröd, bullar, bakelser, tårta osv... och stå och sälja i skolans butik. sedan skrev vi varsin rapport om detta.
fick E, det högsta man kan få nu.
OMG, att du vågade vänta så länge till att göra själva arbetet. Men det kanske inte var ett sådant medvetet val?
Nuförtiden kan man bara få E eller F på detta (gymnasiet) arbete. Personligen skrev jag om hur man eventuellt kan leva "för evigt" :)