Känner mig gravid
Känner mig gravid. Äl 22/6 så det är tidigt. Någon annan som känt sig gravida så tidigt innan?
Känner mig gravid. Äl 22/6 så det är tidigt. Någon annan som känt sig gravida så tidigt innan?
Om du hade ägglossning den 22/6 så är det ju mer än 2 veckor sedan, alltså borde du ha passerat din mens, och du kan ta ett gravtest med pålitligt resultat.
Teatade idag med apoteketstest. Gav inge utslag. Tror se är för tidigt att på ett positivt strek.
Om du hade ägglossning den 22/6 så är det ju mer än 2 veckor sedan, alltså borde du ha passerat din mens, och du kan ta ett gravtest med pålitligt resultat.
Sorry. Hade mens då... inte ÄL
Tack för svar!
Tack ska avvakta.
Min mens är väldigt oregelbunden. När jag inte går på p-piller så får jag typ mens varannan månad... Sist hade jag mens första veckan i juni. Där efter tog jag ägglossningstest kring midsommar och det visade positivt en hel vecka. Tyckte de va märkligt att det kunde hålla i sig så för jag tog clearblue med dubbel hormonindikator, antingen visar det hög fertilitet eller Max fertilitet. Max när man har ägglossning, men testen kom aldrig upp till Max nämligen utan bara till hög. Så jag antog att de va något fel på det eller att jag helt enkelt inte hade nån ägglossning?. Men jag vet inte... bara någon vecka efter jag tog testen så började jag få molande värk i magen. Tänkte att "nu kommer väl mensen snart", men det har vatt så sen dess, till o från. Om man ska gå efter regelbunden mens så skulle jag haft mens för ca 1 vecka sen. Men då den är oregelbunden vet jag liksom inte när jag ska ha mens? Och jag har inga andra symtom än "mensvärk", så jag vet inte om jag vågar testa??? Hur hade ni gjort?
Hej!
Jag slutade med mina minipiller cerazette innan midsommar och har ännu inte fått min mens. men jag har däremot känt av min ägglossning (tror jag) som var för en vecka sen. Vi hade sex i söndags och sen på måndagen hade jag jätte smärtor som hugg och stickningar i äggstockarna och sen dagen därpå annorlunda flytningar, tjocka, genomskinliga.
Just nu väntar jag bara på att få min mens.. Alltid när jag glömt ta mina piller så har det kommit en blödning bara nån dag efter men nu ingenting. Men i förrgår så fick jag ljusbruna flytningar.. va helt säker på att mensen skulle komma men det gjorde den inte:( Har dessutom konstant mensvärk, molande känsla nere i magen och äggstockarna typ.
Nån som känner igen det? Borde jag testa mig om ett tag och utesluta grav? I så fall när ska jag testa mig om jag tror att jag hade ägglossning i början på förra veckan?
Känner mig dock inte gravid men det är ju alldeles för tidigt för symptom vilket fall som;)
Tacksam för svar:) kram på er!
Hej!
Jag slutade med mina minipiller cerazette innan midsommar och har ännu inte fått min mens. men jag har däremot känt av min ägglossning (tror jag) som var för en vecka sen. Vi hade sex i söndags och sen på måndagen hade jag jätte smärtor som hugg och stickningar i äggstockarna och sen dagen därpå annorlunda flytningar, tjocka, genomskinliga.
Just nu väntar jag bara på att få min mens.. Alltid när jag glömt ta mina piller så har det kommit en blödning bara nån dag efter men nu ingenting. Men i förrgår så fick jag ljusbruna flytningar.. va helt säker på att mensen skulle komma men det gjorde den inte:( Har dessutom konstant mensvärk, molande känsla nere i magen och äggstockarna typ.
Nån som känner igen det? Borde jag testa mig om ett tag och utesluta grav? I så fall när ska jag testa mig om jag tror att jag hade ägglossning i början på förra veckan?
Känner mig dock inte gravid men det är ju alldeles för tidigt för symptom vilket fall som;)
Jag har inte haft nån mens alls på ca 5 år.. Så jätte svårt att veta något. Men i med att jag alltid får blödning när jag missat piller så känns det konstigt att jag inte fått nån mens än. Dessutom att det verkar som att vi prickade in att ha sex dagen innan ÄL nu "första försöket". Så kan inte låta bli att fundera över om jag är gravid, att det är därför jag inte fått mens än.
Hej alla!
Ja nu blir man både nyfiken och otålig.
Jag har bröstsmärtor och de strålar lite i brösten. Känner av mina gravsyntom väldigt lätt men innan ett plus på stickan kan man ju aldrig va helt säker.
Jag har haft som en strålning/ilning där livmodern sitter. Inte varje dag men känt av att ett par ggr. Men men... kan ju va att den förbereder sig för mensen.
Nu är det snart dags för mens eller inte... mensvärk och illamående. Spänmande!
Testade två gr men det visade negativt. Min mens är tre dagar sen. Kroniskt trött men inte alls ömma bröst som jag brukade ha tidigare... konstigt!
Hej!
Tant röd kom.
Testar igen.
Äl för någon dag sen och sexade måndags. Hoppas på plus...ler