• Anonym (Sockeröverdos)

Livsnjutning eller sjukt?

När man tar av locket på glasslådan (stor) och "nöjt" slickar insidan av locket, eftersom ingen annan ändå kommer att äta därifrån...

Någon likasinnad?

• Svar på tråden Livsnjutning eller sjukt?
  • Anonym (Sockeröverdos)

.... Och sedan äter tills man nästan spyr och däckar på soffan :(

• Anonym (???)
    Anonym (Sockeröverdos) skrev 2018-07-05 14:30:02 följande:

När man tar av locket på glasslådan (stor) och "nöjt" slickar insidan av locket, eftersom ingen annan ändå kommer att äta därifrån...

Någon likasinnad?

jag hoppas du inte sätter tillbaka locket utan att skölja av det sen (om burken ska in i frysen igen) 
  • Anonym (Madde)

Slicka locket skulle jag kunna göra. Äta glass tills man nästan spyr nej usch.

• Anonym (Sockeröverdos)
    Anonym (???) skrev 2018-07-05 15:43:50 följande:

jag hoppas du inte sätter tillbaka locket utan att skölja av det sen (om burken ska in i frysen igen) 

Ööh, varför inte då??

Oftast så äter jag hela på en gång, men beroende på hur mycket annat gott jag köpt så händer det att jag lägger den i frysen.
  • Anonym (Sockeröverdos)
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-05 15:45:55 följande:

OK, så delvis likasinnad då :)
  • klyban

Skrapar gärna av locket, men äta tills man mår illa finns inte ens på kartan.
    Vad är det du vill ha sagt egentligen?

hur många meter var det?
  • Anonym (Sockeröverdos)
    klyban skrev 2018-07-05 16:47:27 följande:

Skrapar gärna av locket, men äta tills man mår illa finns inte ens på kartan.

Vad är det du vill ha sagt egentligen?

OK

Suck :( undrade om någon likasinnad kände igen sig. Byta erfarenheter och inte känna sig ensammast I världen, du vet... :(

Illamåendet efteråt är så obehagligt.
  • klyban
    Anonym (Sockeröverdos) skrev 2018-07-05 19:47:06 följande:
    OK
    Suck :( undrade om någon likasinnad kände igen sig. Byta erfarenheter och inte känna sig ensammast I världen, du vet... :(
    Illamåendet efteråt är så obehagligt.

Erfarenhet av vad, slicka locket, det i sig är väl inget konstigt.
    Äta tills man mår illa, det tyder på ätstörning.

hur många meter var det?
  • Anonym (Sockeröverdos)
    klyban skrev 2018-07-05 20:56:19 följande:

Erfarenhet av vad, slicka locket, det i sig är väl inget konstigt.

Äta tills man mår illa, det tyder på ätstörning.

Okej... Så jag vill kanske utbyta tankar med andra ätstörda?

Om det inte är du så känns det meningslöst att hålla på o skriva till dig ?????
  • Anonym (A)
    Anonym (Madde) skrev 2018-07-05 15:45:55 följande:
    Håller med
  • Anonym (Sockeröverdos)

Känner att jag blir dömd här i tråden :'(

ALLA SOM INTE FÖRSTÅR KAN BARA STRUNTA I ATT SKRIVA!!!! Jag behöver inte mer motgångar /kritik.

Jag söker nån som är likasinnad och/eller har några konstruktiva idéer, för att ge mig stöd.

Det här har nu hållit på dagligen och det är inte bara glass! Det är allt från söta drinkar till choklad. Jag vill sluta, tror jag, för jag mår så dåligt, men samtidigt är detta det enda jag gillar i livet..... :(

• Physalis

Konstruktivt råd: använd sked istället för tungan.

Om du vill sluta äta så att du mår illa får du nog söka professionell hjälp då det måste vara något psykologiskt som gör att du upprepar beteendet.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Sockeröverdos)
    Physalis skrev 2018-07-06 13:44:04 följande:

Konstruktivt råd: använd sked istället för tungan.

Om du vill sluta äta så att du mår illa får du nog söka professionell hjälp då det måste vara något psykologiskt som gör att du upprepar beteendet.

Sked?? Inte får jag lika mycket med skeden???? Och så skrapar jag micropartiklar plast istället, om jag försöker få allt!!!! Kan inte lämna ens en droppe /smula!!!!!!

Vad för psykologiskt tänkte du??
  • klyban
    Anonym (Sockeröverdos) skrev 2018-07-06 12:10:14 följande:
    Känner att jag blir dömd här i tråden :'(
    ALLA SOM INTE FÖRSTÅR KAN BARA STRUNTA I ATT SKRIVA!!!! Jag behöver inte mer motgångar /kritik.
    Jag söker nån som är likasinnad och/eller har några konstruktiva idéer, för att ge mig stöd.
    Det här har nu hållit på dagligen och det är inte bara glass! Det är allt från söta drinkar till choklad. Jag vill sluta, tror jag, för jag mår så dåligt, men samtidigt är detta det enda jag gillar i livet..... :(
    Det är ingen kritik, utan för att få en förståelse inför vad för problem du brottas med och vad för råd man sen kan ge.
    hur många meter var det?
  • Physalis
    Anonym (Sockeröverdos) skrev 2018-07-06 13:49:38 följande:

Sked?? Inte får jag lika mycket med skeden???? Och så skrapar jag micropartiklar plast istället, om jag försöker få allt!!!! Kan inte lämna ens en droppe /smula!!!!!!

Vad för psykologiskt tänkte du??

Jag låter bli att hitta på någon teori då jag inte är insatt på området. Det låter som att detta får dig att må dåligt och som att du vill men inte kan sluta på egen hand. Då är det dags att be om hjälp.
    Korrekturläser som en kratta
  • HD2017dis

Louis CK har samma problem tydligen :)

• Anonym (Mia)

Ville du väcka PK-maffian har du lyckats. Men du och jag tycks ha förstått att den här mannen är gud!!

• Anonym (M)

Jag har samma problem men sällan med glass, oftare med godis eller bakverk. Mår asdåligt efteråt men nästa kväll sitter jag där igen.

Svar på tråden Livsnjutning eller sjukt?