Nekad kejsarsnitt- överväger abort
Jag väntar mitt fjärde barn och har idag diskuterat med en läkare på en spec mottagning om förlossningssätt. När jag var på min inskrivning hos min vanliga bm så bokade hon det här läkarbesöket direkt. Och fick tid 2 veckor senare. Jag ska berätta lite kort om hur mins förlossningar varit nedan men jag blev alltså Tvärnekad ett löfte om kejsarsnitt och hon sa att det inte ens är ett alternativ.
Jag kan absolut inte i min vildaste fantasi ställa in mig på att föda vaginalt igen. Jag gör det bara inte. Då gör jag abort. Hur hemskt det än är. Kan jag trots det här bli beviljad av någon annan tror ni?
Förlossning nr 1 BF -3 Helt normal. Jag har en mycket bra positiv upplevelse av den. Vaginal. Sprack ingenting och ha de lustgas endast. Bara nöjd. 13 timmar från första värken hemma.
Förlossning nr 2 BF +6 Startade med starka värkar och vattenavgång. Ensam hemma med min dåvarande 4 åring som fick assistera mig vid förlossning hemma i trappen. Traumatisk och väldigt intensiv. Ambulansen kom när huvudet var ute. Väldigt ärrad efter den här förlossningen som trots allt gick bra även den. Fick förlossningsdepression som jag gick och pratade om och medicinerade under 1 års tid. 1 timme från första värk.
Förlossning nr 3 Igångsatt i v 38+0. På indikation av min bm där sedan även läkaren rekommenderade detta. Var lugn o trygg i de beslutet. Dock när igpngsättningen väl gjordes så eskalerade det i en rasande fart och jag kunde inte hantera smärtan hann heller aldrig med någon smärtlindring förutom lustgasen som jag inte ansåg hjälpte mig alls denna gång. Även den här gången förlossningsdepression och jag orkade inte med att varken se eller hålla mitt barn efter förlossningen.
Jag vill ha ett kejsarsnitt för att hinna med mentalt. Veta exakt vad som händer. Hinna förbereda mig. Slippa uppleva dom hemska värkarna och bara få en positiv förlossning där jag orkar med mig själv och mitt barn.
Jag är nu sjukskriven igen för depression. Dels pga den här stressen men även för andra saker som drabbat mig tidigare.
Är mina argument verkligen så klena??