Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Nekad kejsarsnitt- överväger abort

Bara du kan avgöra hur du bäst ska föda ditt barn! Och ge dig inte, lova det. Jag orkade inte tjafsa utan "gav mig " för jag upplevde att ingen lyssnade. Och alla sa att det kommer gå så bra, tänk inte på din första förlossning nu utan det här kommer bli din revansch.

Det blev ännu värre och jag ångrar så gott som dagligen att jag inte stod på mig mer.

Finns det inte fler läkare på sjukhuset?

• Anotherone
    Laina skrev 2018-07-04 04:25:23 följande:

Kan man inte åka till ett annat EU land? (för att du ska ju kunna ta emot vård i andra EU länder som svensk medborgare har du ju den rätten) om du blir nekad här i olika sjukhus och län...

så kanske det är lättare att få detta i England (om de fortfarande är med I EU? jag har inte så bra koll) Tyskland? Finland?

Ende nackdelen är ju att resa dit, betala för hotel och så men för övrig tror jag på att de flesta länder är bättre än Sverige när det kommer till sjukvården.

Kan ju bli lite halvknepigt med pass och hemresa m nyfödd bebis. Nej, man ska banne mig få föda barn säkert i sitt eget hemland!

(Annars är det ett bra tips när vårdgarantin inte kan hållas, men just vid förlossningar håller jag inte med dig.)
Svar på tråden Nekad kejsarsnitt- överväger abort