• monn

Andra barnet via IVF, följas åt?

Hej alla!

Vi fick vår efterlängtade son i januari via IVF, efter flera års längtan och försök. Vi vill gärna ha ett syskon och gärna tätt mellan barnen, men naturligt kommer det ju inte gå. Nu är vi sugna på att starta upp IVF igen detta året. Skall på första läkarbedömningen snart.

Någon som är i samma situation? Eller någon som fått två barn via IVF tätt?

• Svar på tråden Andra barnet via IVF, följas åt?
  • monn
    Teresa B skrev 2018-09-07 19:29:02 följande:

Var på UL idag, allt såg bra ut och två stora äggblåsor så omslag på ägglossningsstickan förväntas redan i helgen. Jag hade helt glömt bort att våra embryon är blastocyster, så då blir det ju några dagar extra väntan. Men större chans att lyckas!

Längtar till plus på graviditetsstickan också!

Nu har det gått fyra dagar, helgerna går fort så snart sex dagar, och vardagarna svischar förbi så snart är du på testdag!

Oh! Men insättning på fredag kanske då?

Jag har tjuvtestat och fick ett svagt streck imorse, men det är ju egentligen ingen som vet vad det betyder.. får analysera vidare imorgon!
  • Pitebo

Inget att tillägga. Men följer gärna era resor då jag eventuellt själv kommer vara där om ett år.

Håller tummarna för er!

• monn
    Pitebo skrev 2018-09-09 06:31:21 följande:

Inget att tillägga. Men följer gärna era resor då jag eventuellt själv kommer vara där om ett år.

Håller tummarna för er!

Du får gärna följa :) du har alltså genomgått IVF behandling?
  • Pitebo
    monn skrev 2018-09-09 20:03:18 följande:

Du får gärna följa :) du har alltså genomgått IVF behandling?

Ja i april 2017. Blev overstimulerad vilket resulterade i totalfrys. Men vi fick 10 fina blastisar till frysen. Blev insattning i juni 2017 och var dotter kom i mars. Men vi funderar nu pa syskonforsok ngn gang nasta ar. :)
  • monn
    Pitebo skrev 2018-09-10 08:05:03 följande:

Ja i april 2017. Blev overstimulerad vilket resulterade i totalfrys. Men vi fick 10 fina blastisar till frysen. Blev insattning i juni 2017 och var dotter kom i mars. Men vi funderar nu pa syskonforsok ngn gang nasta ar. :)

Så härligt med en liten dotter!

Då körde vi samtidigt, vi blötjade också i april 2017.

10 blastocyster är ju helt otroligt bra!! Lycka till när det är dags:)
  • druvan52

Hej! Jag följs gärna åt men ligger steget efter! Fick barn genom ivf i juni 2017. Vi har försökt lite själva sedan dess men inte lyckats och vet att det förmodligen kommer behövas ivf för oss. Vi har flera blastisar i frysen. Har väntat lite av ekonomiska skäl (dyrt med själva fet:en och att vara fl och med vab och om man behöver vara ss under graviditeten) men tänkte kontakta kliniken i okt och förhoppningsvis första försöket i nov/dec! Hur går det för er!? Glad

• monn
    druvan52 skrev 2018-09-17 22:13:14 följande:

Hej! Jag följs gärna åt men ligger steget efter! Fick barn genom ivf i juni 2017. Vi har försökt lite själva sedan dess men inte lyckats och vet att det förmodligen kommer behövas ivf för oss. Vi har flera blastisar i frysen. Har väntat lite av ekonomiska skäl (dyrt med själva fet:en och att vara fl och med vab och om man behöver vara ss under graviditeten) men tänkte kontakta kliniken i okt och förhoppningsvis första försöket i nov/dec! Hur går det för er!?

Visst är det dyrt! Hur många blastisar har ni i frysen?:)

För oss går det bra änsålänge, gjorde första FET 4/9 och är nu faktiskt gravid i vecka 6!!! Hoppas det fortsätter åt samma håll - kan inte fatta att det tog sig! Har fått tid för ultraljud i början av oktober :)
  • monn
    Kawi skrev 2018-09-07 15:39:28 följande:

Ja det är ju det med en småtting hemma - jag tänker till och med ibland att en av anledningarna till att jag inte blir gravid kanske är allt slit med honom, tunga lyft osv..

Vad bra med tre embryon i frysen, och att man inte behöver göra om hela processen! Det är ju mycket enklare då. Just nu vågar jag inte önska mer än att det ska bli något att sätta in över huvud taget  men några till frysen hade ju varit jätteskönt. 

Det vore ju fantastiskt om det lyckades på första försöket, håller alla tummar för er! 

De sade till mig att man inte skulle bära tungt och sånt.. men sonen väger 10kg, när inte mannen är hemma måste jag ju bära honom.. tvätten måste tvättas och bäras upp och ner från källaren, vagnen upp för trappan, matkassar hit och dit och tunga skötväskor.. så det rådet lydde jag inte ;)

Verkar ha gått bra ändå för jag har plussat och är i vecka 6! Hoppas bara det håller i sig :) kan knappt fatta det!
  • druvan52
    monn skrev 2018-09-18 10:55:16 följande:
    Visst är det dyrt! Hur många blastisar har ni i frysen?:)

För oss går det bra änsålänge, gjorde första FET 4/9 och är nu faktiskt gravid i vecka 6!!! Hoppas det fortsätter åt samma håll - kan inte fatta att det tog sig! Har fått tid för ultraljud i början av oktober :)
    Grattis, vad roligt och vad fort det måste ha gått! Vi har nog 7-8 blastisar i frysen (blev 10 till frysen 2016 men minst en återföring misslyckades) så jag hoppas på dem!
  • Teresa B
    monn skrev 2018-09-08 08:09:44 följande:

Oh! Men insättning på fredag kanske då?

Jag har tjuvtestat och fick ett svagt streck imorse, men det är ju egentligen ingen som vet vad det betyder.. får analysera vidare imorgon!

Hur har det gått monn?

Själv ruvar jag nu, testdag 29/9. Fick en liten blödning idag, hoppas att den fäste!

Kram!
  • monn
    druvan52 skrev 2018-09-18 20:32:05 följande:

Grattis, vad roligt och vad fort det måste ha gått! Vi har nog 7-8 blastisar i frysen (blev 10 till frysen 2016 men minst en återföring misslyckades) så jag hoppas på dem!

Tack! Ja det gick fort!

Oj så många!! Där ligger säkert ett litet guldägg! Förlåt för förvirrandet, men när hade ni tänkt börja? Du har säkert skrivit det :)
  • monn
    Teresa B skrev 2018-09-18 20:52:28 följande:

Hur har det gått monn?

Själv ruvar jag nu, testdag 29/9. Fick en liten blödning idag, hoppas att den fäste!

Kram!

So far so good - jag är gravid! Hade testdag 17/9! Bokat ultraljud till 8/10... vissa dagar mår jag skit och illa.. andra lite bättre, man måste liksom ?ta sig samman? när man har en liten parvel att ta hand om. Nu hoppas vi bara att allt går bra :)

Hoppas du också får ett fint plus på din testdag! Jag tjuvtestade och fick plus redan på dag 4...
  • Teresa B
    monn skrev 2018-09-19 10:43:53 följande:

So far so good - jag är gravid! Hade testdag 17/9! Bokat ultraljud till 8/10... vissa dagar mår jag skit och illa.. andra lite bättre, man måste liksom ?ta sig samman? när man har en liten parvel att ta hand om. Nu hoppas vi bara att allt går bra :)

Hoppas du också får ett fint plus på din testdag! Jag tjuvtestade och fick plus redan på dag 4...

Stort grattis! Ta ut all lycka i förskott, att vara lycklig kommer du aldrig att ångra!

Jag njuter av varje symptom nu... tänker att det går fort till testdag!

Kram
  • monn
    Teresa B skrev 2018-09-19 19:39:47 följande:

Stort grattis! Ta ut all lycka i förskott, att vara lycklig kommer du aldrig att ångra!

Jag njuter av varje symptom nu... tänker att det går fort till testdag!

Kram

Bra sagt! Man blir lätt så negativ! Jag försöker vara glad, men man har varit med om MA och missfall innan och inget känns säkert, men det är det ju inte heller.
Svar på tråden Andra barnet via IVF, följas åt?