• Teresa B

Andra barnet via IVF, följas åt?

Hej!

Har ätit klart Letrozolekuren och hoppas nu på en FET-återföring inom snar framtid!

Är så nervös! Första IVF:en tog direkt. Sedan blev jag spontangravid, hade inte en aning eftersom jag aldrig kunde förvänta mig det efter år av försök och utredning, så missfallet i v. 9 var minst sagt chockartat. Nu hoppas vi att vi når hela vägen till ett till barn och syskon!

Vad har hänt sedan senast du skrev? Förutom bäbisbubblan du säkert är inne i nu ????

• Teresa B
    monn skrev 2018-09-05 21:09:59 följande:

Så ni har inte fått några barn ännu?<3

Nu har jag gjort första frysta embryoåterföringen (igår!), har testdag 17/9, och 2 frysta embryon kvar - tar det inte sig nu så fortsätter vi?

Förståt att det måste vara chockartat med missfall så.

Har ett MA i vecka 10 i bagaget som kom till efter 3 års försök på egen hand, blev helt krossad av det.

Hallå!

Första IVF:en tog direkt och resulterade i en son som föddes förra året. Blev tydligen spontangravid förra året, men det resulterade i ett missfall nu i år. Har åtta embryon i frysen, och nu är vi redo för ett syskonförsök!

Det känns ju rejält i både kropp och knopp med missfall när det gått över två månader av graviditet... det var verkligen tudelat för mig att redan ha ett barn då. Jag kände både tacksamhet över att jag hade ett barn, men även att jag förstod så mycket mer av vilket barn det kunde ha blivit.

Så himla spännande med ruvning! (Och tiden går ju sååå långsamt!) Jag hoppas på återföring under nästa vecka, så jag tänker att vi båda kommer få barn vid samma tidpunkt nästa år!

Glädje ska tas ut i förskott, man kommer ju aldrig ångra att man varit glad!

Kram
  • Teresa B
    monn skrev 2018-09-07 13:11:32 följande:

Då förstår jag! 8 embryon är ju helt fantastiskt många!!!

Ja ruvartiden går sjukt långsamt... känns som en evighet och det har bara gått TRE dagar!!

Usch ja missfall är inte kul alls :(

Var på UL idag, allt såg bra ut och två stora äggblåsor så omslag på ägglossningsstickan förväntas redan i helgen. Jag hade helt glömt bort att våra embryon är blastocyster, så då blir det ju några dagar extra väntan. Men större chans att lyckas!

Längtar till plus på graviditetsstickan också!

Nu har det gått fyra dagar, helgerna går fort så snart sex dagar, och vardagarna svischar förbi så snart är du på testdag!
  • Teresa B
    monn skrev 2018-09-08 08:09:44 följande:

Oh! Men insättning på fredag kanske då?

Jag har tjuvtestat och fick ett svagt streck imorse, men det är ju egentligen ingen som vet vad det betyder.. får analysera vidare imorgon!

Hur har det gått monn?

Själv ruvar jag nu, testdag 29/9. Fick en liten blödning idag, hoppas att den fäste!

Kram!
  • Teresa B
    monn skrev 2018-09-19 10:43:53 följande:

So far so good - jag är gravid! Hade testdag 17/9! Bokat ultraljud till 8/10... vissa dagar mår jag skit och illa.. andra lite bättre, man måste liksom ?ta sig samman? när man har en liten parvel att ta hand om. Nu hoppas vi bara att allt går bra :)

Hoppas du också får ett fint plus på din testdag! Jag tjuvtestade och fick plus redan på dag 4...

Stort grattis! Ta ut all lycka i förskott, att vara lycklig kommer du aldrig att ångra!

Jag njuter av varje symptom nu... tänker att det går fort till testdag!

Kram
Svar på tråden Andra barnet via IVF, följas åt?