• Johnnyorange

    Nour tar män mellan benen som ett "prank"

    Kom och tänka på Ballar stål som gick för några år sen.Tänk om det hade varit en man som gick runt och gjorde detta "prank" på kvinnor. Vilket jävla liv det hade blivit, men när en kvinna gör det är det mest bara roligt.



  • Svar på tråden Nour tar män mellan benen som ett "prank"
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Men vänta nu) skrev 2018-08-22 05:26:33 följande:
    Slutar män tafsa om de själva blir tafsade? Konstig slutsats.
    Kanske det, men det ännu konstigare att skriva 7 inlägg efter varandra i en 6 månader gammal debatt.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Men vänta nu) skrev 2018-08-22 05:20:28 följande:
    Hur många umgås med tafsare? Känner själv inga och vet ingen som umgås med sådana. Snacka om att göra en höna av en fjäder.
    Alla känner en tjej som blivit utsatt för sexuellt våld eller tafsad på men inger känner nån som gjort det. Det är väl inte så många män som är stolta över att de inte kan får röra en tjej frivilligt
  • Anonym (feminist)

    Som feminist kan jag absolut inte försvara Nours agerande i detta klipp. Oavsett hennes motiv. Det är individer som blir utsatta för att hon ska visa en poäng. Exakt lika illa som när det görs mot en kvinna, och jag skäms över att vara kvinna när jag ser att kvinnor sitter och applåderar åt det. Dock undrar jag vad syftet är med att dra upp detta klipp som är 10 år gammalt? Detta klippet förminskar inte det faktum att kvinnor utsätts för övergrepp i alldeles för stor utsträckning, av män. 

  • Anonym (Häpp)
    Anonym (feminist) skrev 2018-08-23 17:21:21 följande:

    Som feminist kan jag absolut inte försvara Nours agerande i detta klipp. Oavsett hennes motiv. Det är individer som blir utsatta för att hon ska visa en poäng. Exakt lika illa som när det görs mot en kvinna, och jag skäms över att vara kvinna när jag ser att kvinnor sitter och applåderar åt det. Dock undrar jag vad syftet är med att dra upp detta klipp som är 10 år gammalt? Detta klippet förminskar inte det faktum att kvinnor utsätts för övergrepp i alldeles för stor utsträckning, av män. 


    Nån är jävligt svartsjuk på Schyffert och vill misskreditera henne i sin egen bitterhet.
  • Anonym (K)
    Anonym (feminist) skrev 2018-08-23 17:21:21 följande:

    Som feminist kan jag absolut inte försvara Nours agerande i detta klipp. Oavsett hennes motiv. Det är individer som blir utsatta för att hon ska visa en poäng. Exakt lika illa som när det görs mot en kvinna, och jag skäms över att vara kvinna när jag ser att kvinnor sitter och applåderar åt det. Dock undrar jag vad syftet är med att dra upp detta klipp som är 10 år gammalt? Detta klippet förminskar inte det faktum att kvinnor utsätts för övergrepp i alldeles för stor utsträckning, av män. 


    Tack för ett bra inlägg.

    Håller med om att män utsätter kvinnor i för stor utsträckning och som en del har svårt att förstå att tar man upp ett problem åt något håll så förminskar inte det ett annat problem. Utrymme finns för allas problem och alla förtjänar att tas på allvar.

    Med det sagt så vill jag tacka för ett bra inlägg. När feminister som du visar på att du verkligen vill ha jämställdhet åt båda håll genom att också våga kritisera en tjej som beter sig felaktigt mot män så växer feminismen i mina ögon. Jag som man känner mig inte utanför och utsparkad utan blir mer benägen att också se mig som en pusselbit i jämställdhetsarbetet för alla.

    Ju mer jag stöter på folk som påstår sig vara feminister men beter sig som att allt är tillåtet mot män men inte tvärtom desto mer har jag tidigare distansierat mig från frågorna.
  • Anonym (feminist)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-08-24 10:18:31 följande:
    Nån är jävligt svartsjuk på Schyffert och vill misskreditera henne i sin egen bitterhet.
    Tycker hon lyckas göra det ganska bra på egen hand. Sånt här ger bara feminismen dåligt rykte och får oss att framstå om hycklare. 
  • Anonym (Men vänta nu)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-08-23 07:55:59 följande:

    Alla känner en tjej som blivit utsatt för sexuellt våld eller tafsad på men inger känner nån som gjort det. Det är väl inte så många män som är stolta över att de inte kan får röra en tjej frivilligt


    Jag bara undrar ärligt hur många de där tafsarna kan vara. Jag tror inte att de är fler än 2 av 10 killar, men vad vet jag.
  • Anonym (Men vänta nu)
    Anonym (feminist) skrev 2018-08-23 17:21:21 följande:

    Som feminist kan jag absolut inte försvara Nours agerande i detta klipp. Oavsett hennes motiv. Det är individer som blir utsatta för att hon ska visa en poäng. Exakt lika illa som när det görs mot en kvinna, och jag skäms över att vara kvinna när jag ser att kvinnor sitter och applåderar åt det. Dock undrar jag vad syftet är med att dra upp detta klipp som är 10 år gammalt? Detta klippet förminskar inte det faktum att kvinnor utsätts för övergrepp i alldeles för stor utsträckning, av män. 


    Bra replik. Hoppas att de flesta feminister resonerar som du. Tyvärr är man ju rädd för att *revengers* är rätt många till antalet.
  • Anonym (Men vänta nu)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-08-24 10:18:31 följande:

    Nån är jävligt svartsjuk på Schyffert och vill misskreditera henne i sin egen bitterhet.


    Vad har Schyffert med det att göra?
  • Anonym (Men vänta nu)
    Anonym (K) skrev 2018-08-24 11:23:09 följande:

    Tack för ett bra inlägg.

    Håller med om att män utsätter kvinnor i för stor utsträckning och som en del har svårt att förstå att tar man upp ett problem åt något håll så förminskar inte det ett annat problem. Utrymme finns för allas problem och alla förtjänar att tas på allvar.

    Med det sagt så vill jag tacka för ett bra inlägg. När feminister som du visar på att du verkligen vill ha jämställdhet åt båda håll genom att också våga kritisera en tjej som beter sig felaktigt mot män så växer feminismen i mina ögon. Jag som man känner mig inte utanför och utsparkad utan blir mer benägen att också se mig som en pusselbit i jämställdhetsarbetet för alla.

    Ju mer jag stöter på folk som påstår sig vara feminister men beter sig som att allt är tillåtet mot män men inte tvärtom desto mer har jag tidigare distansierat mig från frågorna.


    Jag tror vi är många män som resonerat så tidigare. Förhoppningen är att de nyanserade feministerna tog mer plats och utmanade extremisterna om vem som ska ha mest plats i solen.
  • Anonym (Men vänta nu)
    Anonym (feminist) skrev 2018-08-24 16:18:08 följande:

    Tycker hon lyckas göra det ganska bra på egen hand. Sånt här ger bara feminismen dåligt rykte och får oss att framstå om hycklare. 


    Du verkar extremt klarsynt och vettig! Riktigt uppfriskande att läsa!
Svar på tråden Nour tar män mellan benen som ett "prank"