• Anonym (Olycklig)

Är det nånsin okej att kontakta?

Lägger tråden under sorg, för det är vad det är för mig.

För två år sen träffade jag en man som fick mig att känna saker jag aldrig känt för någon annan. Bara tanken att vara ifrån honom gjorde och gör fysiskt ont i kroppen.

Av olika omständigheter blev det inte vi.. Tiden gick och jag gjorde allt för att gå vidare.. För ett år sen skickade han en emoji, ett hjärta.. Det var allt.. Och sen dess har jag mått så dåligt. Allt jag kämpat för att lägga bakom mig revs upp.

Jag svarade inte, jag kunde inte låta honom såra mig igen.. Så jag skyddade mig själv och nånstans hoppades att han skulle anstränga sig lite för att få mig att svara..

Han skrev inget mer.. Och jag kände det som att jag förlorade honom ytterligare en gång..

Jag kollar på hans fb-sida ibland för att bara se hur han mår, utan att han vet nåt såklart..

I höstas hände det som krossade mig totalt.. Han ändrade status till i ett förhållande..

Jag har gjort allt jag kan för att släppa honom, men det gör så ont.. Jag vill så gärna veta om det kan finnas en chans för oss..

Men för vem skull skulle det vara? För min? Ja.. För hans? Jag vet inte om han ännu saknar mig.. Och hon, flickvännen? Jag vet inget om henne.. Hon är säkert jättefin eftersom han fallit för henne..

Jag kämpar för att inte skriva till honom, men det gör så förbannat ont och det känns som jag aldrig kommer att komma över honom..

• Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?
  • Anonym (L)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-12 22:30:43 följande:

Jag vet att han kände samma sak och beslutet var nog mest mitt att sätta punkt där och då. Han var på en plats där ett förhållande inte var hälsosamt för honom och för mig var det viktigast att han ska må bra i sig själv först.

Jag försöker inte övertala honom till nånting, så elaka ord kan du hålla för dig själv.

Fast nu valde han en flickvän och hon är inte du, så någonstans kan det ju inte ha varit så bra att vara med specifikt dig, han kanske märkte att du var hans ohälsa, inte han.
  • Physalis
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 23:43:19 följande:

Vad hade han för anledning att skicka något åt henne, att söka kontakt öht? Bara nyfiken.

Din gissning är nog lika bra som min
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 23:44:55 följande:

Fast nu valde han en flickvän och hon är inte du, så någonstans kan det ju inte ha varit så bra att vara med specifikt dig, han kanske märkte att du var hans ohälsa, inte han.

Nej det var jag inte och att påstå det är bara elakt.

Ja han är med någon annan nu, men rent krasst så visste han inte ens att jag var ett alternativ, så om han hade valt mig över henne är det bara han som vet.
  • Anonym (Emma)

Herregud vad alla har svarar kallt och hårt!

Tycker många är oempatiska och inte alls konstruktiva.

Alla har vi väl någon gång träffat en sån där person som har fastnat och som på något sätt sitter kvar hur man än gör.

Jag förstår iallafall vad du menar TS. Jag har också träffat en sådan otroligt speciell person som bara sitter där nu hårt i mitt hjärta. Vi var tillsammans ett tag men kunde inte heller fortsätta pga hans situation. Är helt säker på att han inte ville något annat men han behöver prioritera sig själv först och må bra innan han kan vara i ett förhållande. Om det sedan blir jag eller inte det har jag ingen aning om men jag vet att jag måste släppa honom och ha tillit till att om det var meningen att det skulle vara vi så kommer vi mötas igen.

Ibland behöver man svar för att kunna gå vidare och det kanske är det du behöver TS. Och om han är den enda som kan ge dig svaren så tycker jag att du kan skriva. Men du måste vara tydlig! Inte skicka en emoji eller något utan verkligen skriva VARFÖR du kontaktar honom och vad du vill veta. Sedan får du släppa alla förväntningar. Han kanske inte svarar alls, han kanske inte ger dig de svaren du önskade få, men då är det inget att göra åt. Då måste du verkligen släppa honom och kanske söka hjälp för att hitta tillbaka till dig själv igen.

Man mår så dåligt efter ett tag när man går runt med tankarna på en annan person sådär hela dagarna.

Lycka till!

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (Emma) skrev 2018-04-13 06:18:23 följande:

Herregud vad alla har svarar kallt och hårt!

Tycker många är oempatiska och inte alls konstruktiva.

Alla har vi väl någon gång träffat en sån där person som har fastnat och som på något sätt sitter kvar hur man än gör.

Jag förstår iallafall vad du menar TS. Jag har också träffat en sådan otroligt speciell person som bara sitter där nu hårt i mitt hjärta. Vi var tillsammans ett tag men kunde inte heller fortsätta pga hans situation. Är helt säker på att han inte ville något annat men han behöver prioritera sig själv först och må bra innan han kan vara i ett förhållande. Om det sedan blir jag eller inte det har jag ingen aning om men jag vet att jag måste släppa honom och ha tillit till att om det var meningen att det skulle vara vi så kommer vi mötas igen.

Ibland behöver man svar för att kunna gå vidare och det kanske är det du behöver TS. Och om han är den enda som kan ge dig svaren så tycker jag att du kan skriva. Men du måste vara tydlig! Inte skicka en emoji eller något utan verkligen skriva VARFÖR du kontaktar honom och vad du vill veta. Sedan får du släppa alla förväntningar. Han kanske inte svarar alls, han kanske inte ger dig de svaren du önskade få, men då är det inget att göra åt. Då måste du verkligen släppa honom och kanske söka hjälp för att hitta tillbaka till dig själv igen.

Man mår så dåligt efter ett tag när man går runt med tankarna på en annan person sådär hela dagarna.

Lycka till!

Tack för ditt svar! Jag ska verkligen fundera över om och isf vad jag ska skriva och vad jag förväntar mig att få ut av det.. Hur mycket jag än önskar att han plötsligt ska kontakta mig istället så vet jag ju att det inte är realistiskt, framför allt inte med tanke på att han försökte få kontakt med mig och jag inte svarade, han tror säkert att jag gått vidare också..

Vet bara inte vad som skulle göra ondast, att fortsätta som nu eller atr skriva och kanske bli rejectad.. Och jag vill verkligen inte göra honom illa, han är så känslig att han nog skulle få dåligt samvete oavsett vem han vill vara med..

Att släppa honom är bland det svåraste jag har gjort, men också bland det mest osjälviska..
  • Anonym (Hanna)

Jag vet inte riktigt om jag förstår situationen fullt ut, men kan inte se något objektivt fel med att kontakta en person som man en gång kände. Så länge som det handlar om en gång och inga trakasserier eller stalking av något slag. Hänger inte heller med på det där med att göra bort som sig som flera skriver om - är det att bli avisad som ni menar då? Ser inte hur det kan vara så farligt heller.

Däremot verkar det ju som att det var han som valde bort en relation med dig ts förr två år sedan och att han genom sitt agerande sårade dig djupt. Och frågan är ju då (beroende på vad de egentlogen var som hände, du är väldigt vag här) om det veekligen är en person som är positivt dör dig att teäffa igen? Om det var så att han behandlade dig dåligt då tycker jag inte att du ska kontakta honom igen för din egen skull. Sen får jag lite bilden av att du snarare blivit kite fixerad av ett minne eller en fanatasi om hur drömmer om att ni kunde vara, än att det handlar om denna person och en möjlig relation. Som jag förstår kände ni inte varandra särskilt väl då och det är två år sedan så kanske låter du fantasin styra väl mycket och hindra dig från att gå vidare?

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-13 06:31:50 följande:

Jag vet inte riktigt om jag förstår situationen fullt ut, men kan inte se något objektivt fel med att kontakta en person som man en gång kände. Så länge som det handlar om en gång och inga trakasserier eller stalking av något slag. Hänger inte heller med på det där med att göra bort som sig som flera skriver om - är det att bli avisad som ni menar då? Ser inte hur det kan vara så farligt heller.

Däremot verkar det ju som att det var han som valde bort en relation med dig ts förr två år sedan och att han genom sitt agerande sårade dig djupt. Och frågan är ju då (beroende på vad de egentlogen var som hände, du är väldigt vag här) om det veekligen är en person som är positivt dör dig att teäffa igen? Om det var så att han behandlade dig dåligt då tycker jag inte att du ska kontakta honom igen för din egen skull. Sen får jag lite bilden av att du snarare blivit kite fixerad av ett minne eller en fanatasi om hur drömmer om att ni kunde vara, än att det handlar om denna person och en möjlig relation. Som jag förstår kände ni inte varandra särskilt väl då och det är två år sedan så kanske låter du fantasin styra väl mycket och hindra dig från att gå vidare?

Nej det var jag som lämnade för att jag kände att han behövde fokusera på sitt eget och det var inte med flit han sårade mig..

Vi kände varandra väldigt djupt.. Även om vi inte varade så länge så hade vi sån otrolig kemi och vi pratade om ALLT, vi båda anförtrodde varandra saker ingen annan känner till.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-13 06:37:59 följande:

Nej det var jag som lämnade för att jag kände att han behövde fokusera på sitt eget och det var inte med flit han sårade mig..

Vi kände varandra väldigt djupt.. Även om vi inte varade så länge så hade vi sån otrolig kemi och vi pratade om ALLT, vi båda anförtrodde varandra saker ingen annan känner till.

Du bedömde att han inte var redo för en relation så du lämnade honom?

Först tänkte jag att det enda du behöver tänka på är vad du själv mår bra av, detta med att göra bort sig osv tycker jag är ovidkommande. Men nu låter det ju som att det kanske var du som sårade honom genom ditt agerande (tog beslut å hans vägar efter vad du tyckte vore bäst för honom?) I så fall måste du ju tänka in det också, är det rätt mot

hinom att du blandar dig i hans liv på nytt och drar upp gamla sår? Nu när det verkar som att han gått vidare och allt. Det är ju bara du som vet vad som hände för två år sen, men det låter ju lite sim att du själv inte vill ha ett förhållande med honom när han ville, men nuNär han har gått vidare då vill du plötsligt ocH är inte beeeddd att släppa honom. Tänknoga igenom vad du egentligen vill och hur ditt agerande kan påverka honom innan du gör något.
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-13 07:09:26 följande:

Du bedömde att han inte var redo för en relation så du lämnade honom?

Först tänkte jag att det enda du behöver tänka på är vad du själv mår bra av, detta med att göra bort sig osv tycker jag är ovidkommande. Men nu låter det ju som att det kanske var du som sårade honom genom ditt agerande (tog beslut å hans vägar efter vad du tyckte vore bäst för honom?) I så fall måste du ju tänka in det också, är det rätt mot

hinom att du blandar dig i hans liv på nytt och drar upp gamla sår? Nu när det verkar som att han gått vidare och allt. Det är ju bara du som vet vad som hände för två år sen, men det låter ju lite sim att du själv inte vill ha ett förhållande med honom när han ville, men nuNär han har gått vidare då vill du plötsligt ocH är inte beeeddd att släppa honom. Tänknoga igenom vad du egentligen vill och hur ditt agerande kan påverka honom innan du gör något.

Nej, det var hans beteende som sårade mig om och om igen som gjorde att jag insåg att han inte var redo för ett förhållande. Jag ville inget hellre än att vara med honom, men där han var då hade det aldrig blivit bra. Han sa inte emot.

Jag tog beslutet, men han visste att det var det rätta där och då.

Jag har velat vara med honom hela tiden och det har inte med att han träffat någon att göra.
  • Anonym (nja)

jag kan säga så här TS, att det kanske kan kännas skönt när du precis har skickat iväg nåt, men sen kommer det troligen inte leda någonstans.

Antingen får du inget svar alls (inget kul!) eller så får du ett kort högst neutralt svar som inte på något vis tyder på att han vill prata mer med dig eller ses (inte heller så kul när du engagerat dig i att ta kontakt) eller, kanske vill han ses, prata men inte mer än så. Det kanske kan vara kul och trevligt, men om det inte heller leder till något annat än att ni bara stampar på samma plats (dvs det är slut och inget mer kommer hända) så kommer du känna en tomhet efter, kanske starkare än nu, då du byggdes upp vissa förhoppningar. 

• Anonym (B)

Snälla Ts, sluta skriva ?..? efter varje mening. Det ser extremt korkat ut.

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (B) skrev 2018-04-13 17:24:19 följande:

Snälla Ts, sluta skriva ?..? efter varje mening. Det ser extremt korkat ut.

..
Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?