• Anonym (Olycklig)

Är det nånsin okej att kontakta?

Lägger tråden under sorg, för det är vad det är för mig.

För två år sen träffade jag en man som fick mig att känna saker jag aldrig känt för någon annan. Bara tanken att vara ifrån honom gjorde och gör fysiskt ont i kroppen.

Av olika omständigheter blev det inte vi.. Tiden gick och jag gjorde allt för att gå vidare.. För ett år sen skickade han en emoji, ett hjärta.. Det var allt.. Och sen dess har jag mått så dåligt. Allt jag kämpat för att lägga bakom mig revs upp.

Jag svarade inte, jag kunde inte låta honom såra mig igen.. Så jag skyddade mig själv och nånstans hoppades att han skulle anstränga sig lite för att få mig att svara..

Han skrev inget mer.. Och jag kände det som att jag förlorade honom ytterligare en gång..

Jag kollar på hans fb-sida ibland för att bara se hur han mår, utan att han vet nåt såklart..

I höstas hände det som krossade mig totalt.. Han ändrade status till i ett förhållande..

Jag har gjort allt jag kan för att släppa honom, men det gör så ont.. Jag vill så gärna veta om det kan finnas en chans för oss..

Men för vem skull skulle det vara? För min? Ja.. För hans? Jag vet inte om han ännu saknar mig.. Och hon, flickvännen? Jag vet inget om henne.. Hon är säkert jättefin eftersom han fallit för henne..

Jag kämpar för att inte skriva till honom, men det gör så förbannat ont och det känns som jag aldrig kommer att komma över honom..

• Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?
  • Pope Joan II
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-11 18:46:41 följande:

Vi passar absolut ihop, så perfekt att det inte borde vara möjligt.. Det var andra saker som gjorde att det blev som det blev..

Om de har förändrats kan bara han svara på, men med tanke på att han faktiskt är i ett förhållande nu så tror jag det..

Vi var så mycket trots att vi aldrig officiellt blev ett par..

Vad betyder det där? "Vi var så mycket trots att vi aldrig officiellt blev ett par..."? Vad var ni då? Ett inofficiellt par? 
  • Physalis

Det låter inte helt sunt att bli så påverkad av en emoji efter ett år och sedan att någon man aldrig varit tillsammans med skaffar sig en partner 2 år efter att man slutat ses.

Du verkar inte kunna släppa detta på egen hand. Jag tycker du ska söka professionell hjälp så att du kan få hjälp att må bra.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Olycklig)
    Physalis skrev 2018-04-12 20:51:23 följande:

Det låter inte helt sunt att bli så påverkad av en emoji efter ett år och sedan att någon man aldrig varit tillsammans med skaffar sig en partner 2 år efter att man slutat ses.

Du verkar inte kunna släppa detta på egen hand. Jag tycker du ska söka professionell hjälp så att du kan få hjälp att må bra.

Det var ju inte bara en emoji, utan att han faktiskt kontaktade mig.. Han hade inte behövt skicka just ett hjärta.. Att han kontaktade mig rev upp allt jag försökt släppa.. Allt jag trodde att jag kommit över.. Och kan inte sluta undra vad som hade hänt om jag svarat..

Vet att det är svårt för utomstående att förstå vad vi hade..
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-04-12 21:24:57 följande:
    Vad hade ni då?
    Träffades ni ofta, kände varann länge, gjorde en massa saker tillsammans?
  • Anonym (Nej)

Det var ju inte bara en emoji, utan att han faktiskt kontaktade mig.. Han hade inte behövt skicka just ett hjärta.. Att han kontaktade mig rev upp allt jag försökt släppa.. Allt jag trodde att jag kommit över.. Och kan inte sluta undra vad som hade hänt om jag svarat..

Du svarade aldrig tillbaka för att du hade hoppats på att han skulle kämpa att få dig tillbaka vilket han inte gjorde men nu vill du höra av dig bara för att han skaffat flickvän sorry ts du har missat tåget låt dem vara
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-12 21:32:25 följande:

Du svarade aldrig tillbaka för att du hade hoppats på att han skulle kämpa att få dig tillbaka vilket han inte gjorde men nu vill du höra av dig bara för att han skaffat flickvän sorry ts du har missat tåget låt dem vara

Det är verkligen inte därför, jag har vetat det sen i höstas och har inte gjort något.

Jag gjorde det som var rätt, jag vet det, men jag kan ändå inte bli av med den här känslan.. Att jag inte svarade förra året var för att jag inte var beredd på att ta risken att han skulle såra mig igen.. Det var inget spel som du får det att låta som, jag försökte ta ett moget beslut hur ont det än gjorde.
  • Anonym (L)

Du måste greppa att du kunde uppleva det som att ni har perfekta, men han tyckte uppenbarligen något annat och därför är ni inte tillsammans.

Dina upplevelser av något visar inte faktum.

Handlingar gör.

Du ska väl inte sitta hela livet och försöka övertala en person att vilja vara med dig? Det är ganska patetiskt.

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 22:27:13 följande:

Du måste greppa att du kunde uppleva det som att ni har perfekta, men han tyckte uppenbarligen något annat och därför är ni inte tillsammans.

Dina upplevelser av något visar inte faktum.

Handlingar gör.

Du ska väl inte sitta hela livet och försöka övertala en person att vilja vara med dig? Det är ganska patetiskt.

Jag vet att han kände samma sak och beslutet var nog mest mitt att sätta punkt där och då. Han var på en plats där ett förhållande inte var hälsosamt för honom och för mig var det viktigast att han ska må bra i sig själv först.

Jag försöker inte övertala honom till nånting, så elaka ord kan du hålla för dig själv.
  • Physalis

Jag förstår. Kalla emoji grejen för kontaktförsök om det känns bättre. Jag tycker det fortfarande låter som att du mår väldigt dåligt och har fastnat. Det jag menar är att om du inte släppt detta efter så lång tid så kan det kanske vara av värde att få professionell hjälp så att du kan fortsätta leva ditt liv.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (L)
    Physalis skrev 2018-04-12 23:41:50 följande:

Jag förstår. Kalla emoji grejen för kontaktförsök om det känns bättre. Jag tycker det fortfarande låter som att du mår väldigt dåligt och har fastnat. Det jag menar är att om du inte släppt detta efter så lång tid så kan det kanske vara av värde att få professionell hjälp så att du kan fortsätta leva ditt liv.

Vad hade han för anledning att skicka något åt henne, att söka kontakt öht? Bara nyfiken.
Svar på tråden Är det nånsin okej att kontakta?