• Anonym (TS)

Är ensam ända in i själen

Är en tjej, som har stort behov av att prata och ventilera med andra människor, men ingen att göra det med. Ligger som vanligt och försöker sova men är fast i mitt eget huvud.

• Svar på tråden Är ensam ända in i själen
  • Anonym (Jag)

Bara att skriva på :)

• Anonym (TS)
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-11-28 23:25:07 följande:

Har du provat att skriva? Antingen i löpande text, i brevform eller dom dikter?

Hur menar du? Bara skriva ner mina tankar och känslor?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-28 23:26:14 följande:

Bara att skriva på :)

Kan inte såhär. Behöver någon jag kan lära känna. Någon jag kan lita på.
  • Anonym (Jag)

Jag ställer gärna upp:)

• Rödtjärnens Anna
    Anonym (TS) skrev 2017-11-28 23:27:06 följande:

Hur menar du? Bara skriva ner mina tankar och känslor?

Precis...

Ett bra knep är att man skriver ner sina jobbiga känslor och tankar innan man sover, sen lägger man bort pappret/anteckningsboken en bit ifrån sängen och varje gång det kommer upp tankar ska man tänka.. "Det där har jag redan skrivit upp, det får jag ta itu med imorgon/på lördag/valfri tidpunkt. Då kan det kännas lättare.

Du kan också skriva brev till någon. Antingen någon du känner eller påhittad. Dessa brev får naturligtvis ingen se, men det kan vara lättare att skriva till nån.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-28 23:29:59 följande:

Jag ställer gärna upp:)

Skriv inte anonymt, så kan jag skicka meddelande
  • Anonym (snälla sluta!)

Börja nästan att gråta. Tur att det finns sådana här forum. Då får man alltid något svar då. Säkert många som känner sig ensamma, har du något jobb att gå till?

• Anonym (TS)
    Anonym (snälla sluta!) skrev 2017-11-28 23:36:25 följande:

Börja nästan att gråta. Tur att det finns sådana här forum. Då får man alltid något svar då. Säkert många som känner sig ensamma, har du något jobb att gå till?

Är sjukskriven sen ett par år, och bor rätt isolerat tyvärr.
  • Anonym (snälla sluta!)

Se, det finns ju flera! Skriv till varandra då. Jag hade gärna varit med i "gänget", men din dag är så smockfull av jobb och pendling, så när jag kommer hem blir det inget mera. Men jag känner så med alla som är ensamma, det skall inte behövas!

Svar på tråden Är ensam ända in i själen