• Bananapelsin

    Min sambo ändrar beteende

    Hej! Jag och min sambo har inte bott ihop särskilt länge men nu ska vi ha barn och jag har gått halva tiden.

    Dock har min sambo ändrat sitt beteende totalt. Jag blir nästan rädd. Höjer jag rösten drar han ner mig i golvet direkt, sen så påstår han att han ?hindrar mig från utbrott?. Försöker jag ta mig lös trycker han fingrarna under hakan på mig så jag sprattlar av smärta. Sist avslutade han med att kasta en flaska vatten på mig efteråt... oftast säger han ?men ja snälla börja grina då?.

    Har börjat vakna av att han tafsar på intima områden, och säger jag ?Nej. Sluta. Jag vill inte? så fortsätter han ändå och kallar mig för ?fittunge? (moget va?). Han ångrar inget han gjort och jag brukar få be om ursäkt fast det är han som gjort fel, sen får ändå inte jag nån ursäkt utan han säger att jag får skylla mig själv?

    Blir sjukt ledsen och känner mig jättenere... och nervös hela tiden för jag vet aldrig vad han blir arg för längre. Sen tycker jag han börjat med att göra saker, sen precis efter säga att det var jag? Såfort han pratar med någon i telefonen beskyller han mig för olika saker, som jag dessutom inte gjort... vågar inte träffa hans kompisar längre, han påstår att dom hatar mig ????

  • Svar på tråden Min sambo ändrar beteende
  • Bananapelsin

    Jag skulle prata mer med dom imon, men de tog hus i helvete.

    Jag läste en bok som vanligt, när han ber mig släcka lampan. Jag svarar ?2min till ska bara läsa klart?.

    Smack. Ett knä i bröstet och lampan kastas genom halva rummet. Sen börja det, har aldrig varit såhär förstörd i hela mitt liv, bara fortsatte och fortsatte. Jag stretade men ju mer jag försökte ju värre blev det...mitt hår är tussar och mitt finger är nog av. Har låst in mig i en garderob. Stannar här resterna av natten.

  • Anonym (Pommes)

    Gå i morgon och kom aldrig tillbaka. Gå innan du får missfall eller blir dödad...få hjälp med skyddat boende.

  • Fotella

    För fan spring för in i helvete, han kommer troligtvis döda dig om han kan hålla på så här nu! Det kommer eskalera. Rädda ditt barn och dig själv säger jag! Om jag vore du hade jag inte kunnat blunda ett öga för oron till vad personen kan vara kapabel till.

  • Anonym (Ledsen)

    Jag är ledsen ts för din skull och detta kommer att låta både kallt och hjärtlöst men du har inte rätt att vara feg längre. Du är gravid och det är det barnet du måste skydda nu. Ring närmsta kvinnojour och spring för fan! Jag har varit där du är och jag kan lova att det bara blir värre, han kommer inte att sluta.

  • Milkway

    Dina föräldrar skulle ha läst denna tråd så de förstår allvaret.

    Har du andra kompisar vänner anhöriga? Nån du kan ringa? Jobbar din man? Kan du låtsas åka till jobbet när du i Själva verket flyr från hemmet? Packa det absolut viktigaste och dra.

    Du ska inte ens fundera över nåt han säger bara dra.

  • Anonym (Fly)
    Bananapelsin skrev 2017-11-16 00:31:10 följande:

    Jag skulle prata mer med dom imon, men de tog hus i helvete.

    Jag läste en bok som vanligt, när han ber mig släcka lampan. Jag svarar ?2min till ska bara läsa klart?.

    Smack. Ett knä i bröstet och lampan kastas genom halva rummet. Sen börja det, har aldrig varit såhär förstörd i hela mitt liv, bara fortsatte och fortsatte. Jag stretade men ju mer jag försökte ju värre blev det...mitt hår är tussar och mitt finger är nog av. Har låst in mig i en garderob. Stannar här resterna av natten.


    Hur gick natten?

    Snälla låt detta va det sista han gjorde mot dig!

    Du måste därifrån snabbt nu!
  • mrshudson75

    Du måste ju därifrån nu, ring jouren o säg att du måste hemifrån idag. Ta bara m det viktigaste, allt annat kan någon anhörig hämta senare. Nu är det ditt o barnets liv o psyke det handlar om. Snälla vänta inte en dag till <3

  • Anonym (S)
    Bananapelsin skrev 2017-11-16 17:36:19 följande:

    Sover hos en vän över helgen <3


    Över helgen?! Jag hoppas att du inte åker tillbaka dit sen! 
    Det är ditt och ditt barns liv som står på spel. Anmäl på en gång! Flytta därifrån. Byt koder till bank osv så att han inte kommer åt dina pengar. Skriv absolut inte på gemensam vårdnad sen när barnet föds (om du och barnet klarar er tills dess). 
  • Anonym (Fly)
    Bananapelsin skrev 2017-11-16 17:36:19 följande:

    Sover hos en vän över helgen <3


    Skönt att höra, försök att inte gå tillbaka nu!

    Han kommer charma och lova om bättring men TRO mig det är tomma ord och inget annat!

    Ta hand om dig <3
  • mrshudson75

    Ja, så skönt att höra. Men se till att ordna med tex kvinnojouren nu. Åk inte tillbaka. Kram o ta hand om dig o bebisen nu <3

  • Wlock

    Jag antar att anledningen till att du inte vågat lämna är för att du är rädd vad han kommer att göra när han får reda på att du gjort det. Han kommer inte att kunna röra dig. Så länge du anförtror dig till myndigheter som kan hjälpa dig, kvinnojouren, socialen etc så kommer han inte komma åt dig. Du har rätt att få skydd och bli isolerad från denna människa. Han förtjänar verkligen inte din kärlek och du kommer att ha ett mycket bättre liv utan honom.


    Antagligen är det så att han var en helt annan, mycket bättre person tidigare i ert förhållande. Om du fortfarande älskar honom är det den personen du älskar, inte den han är nu. Han har inte gjort något för att visa att han vill ha dig för den du är eller för att han bryr sig om dig, han vill bara ha en mänsklig slagpåse som han kan utnyttja. En psykopat helt enkelt, och dessa är vanligare än man tror...


    Det gör mig verkligen otroligt ledsen att läsa dina inlägg...jag är sjukt ledsen för din skull. Kram!

  • Anonym (Orolig)

    Ts, hur har det gått? Hur är det med dig? Har bara läst och följt din tråd men inte sett nån mer uppdatering från dig på länge.

  • Anonym (Fruktansvärt!)

    Den mannen ska du absolut inte stanna kvar hos. Det kommer antagligen bara att bli värre. Fly medan du kan.

Svar på tråden Min sambo ändrar beteende