• Polkagrisen85

ägglossningstest

Jag fick min mens i Tisdags, slut i fredags. Idag måndag visar Äl testet ett synligt positivt streck .. men borde va om typ till helgen !? Eller tänker ja helt galet ?

• Svar på tråden ägglossningstest
  • tjugofemton

Detta är positivt ägglossningstest? Är på BIM-4. Dock lite osäker på BIM då jag nyss tagit ut spiralen..... testade positivt för ägglossning för 10 dagar sen och sen blev det svagare och svagare. Testade idag igen och fick positivt för ägglossning men negativt på graviditetstest.

fredag och lördag hade jag äl-flytningar och idag vattniga. Mensvärk fredag och lördag, idag ömma bröst. Vi hade sex i torsdags och idag söndag. Ångrar som tusan att vi inte låg igår men då kom mannen hem! Vad händer med min kropp?!

• EpicNurse
    tjugofemton skrev 2017-10-15 21:41:57 följande:

Detta är positivt ägglossningstest? Är på BIM-4. Dock lite osäker på BIM då jag nyss tagit ut spiralen..... testade positivt för ägglossning för 10 dagar sen och sen blev det svagare och svagare. Testade idag igen och fick positivt för ägglossning men negativt på graviditetstest.

fredag och lördag hade jag äl-flytningar och idag vattniga. Mensvärk fredag och lördag, idag ömma bröst. Vi hade sex i torsdags och idag söndag. Ångrar som tusan att vi inte låg igår men då kom mannen hem! Vad händer med min kropp?!

Japp! Det är inte säkert att något ägg släppte förra gången (pos test garanterar inte ägglossning), men det är inte heller helt ovanligt med dubbel ägglossning när man slutat med prevmedel. Utifrån dina andra symtom låter det ju absolut som att du har ägglossning idag/imorgon. Precis som du själv säger så har man ingen bim förrän man haft en normal cykel eftersom man inte vet när ägglossningen kommer igång!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mayaaaa
    EpicNurse skrev 2017-10-15 07:26:47 följande:

Nej inte riktigt. Men nog inom 24 timmar!

Idag testade jag ocksp och det såg ut som den jag skickade bild på. Fårse imorgon om jag får utslag.

Föresten när ska man ta testet under dagen ?

På morgonen eller på kvällen ?

Idag tog jag på morgonen funderar att ta på kvällen imorgon men undrar och de kanske är sent o jag missar stegringen ?

Enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon men man vet aldrig.
  • EpicNurse
    Mayaaaa skrev 2017-10-16 00:25:13 följande:

Idag testade jag ocksp och det såg ut som den jag skickade bild på. Fårse imorgon om jag får utslag.

Föresten när ska man ta testet under dagen ?

På morgonen eller på kvällen ?

Idag tog jag på morgonen funderar att ta på kvällen imorgon men undrar och de kanske är sent o jag missar stegringen ?

Enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon men man vet aldrig.

Det brukar stå i instruktionerna! Man kan ta morgon och kväll den dagen man misstänker att man har äl om man vill vara säker på att inte missa med testet. Men har man sex den dagen så är man ju safe oavsett :)
  • Mayaaaa
    EpicNurse skrev 2017-10-16 01:24:17 följande:

Det brukar stå i instruktionerna! Man kan ta morgon och kväll den dagen man misstänker att man har äl om man vill vara säker på att inte missa med testet. Men har man sex den dagen så är man ju safe oavsett :)

Hmm, har inte haft ägglossning än enligt stickorna för de är inte lika mörka än.

O testet jag gjorde idag va mörkare än föra strecket.

Till min fråga imorgon om jag testar och de är lika mörka eller mörkare när ska man ligga samma dag som mn får positivt o tre dagar fram eller från och med imorgon o tredagar fram.

Jag vet att jag besvärar dig otroligt mycket men du e så duktig o kan det här.

Ber om ursäkt <3
  • Mayaaaa

Dagens test

DAGENS TEST

• EpicNurse
    Mayaaaa skrev 2017-10-16 15:40:41 följande:

Hmm, har inte haft ägglossning än enligt stickorna för de är inte lika mörka än.

O testet jag gjorde idag va mörkare än föra strecket.

Till min fråga imorgon om jag testar och de är lika mörka eller mörkare när ska man ligga samma dag som mn får positivt o tre dagar fram eller från och med imorgon o tredagar fram.

Jag vet att jag besvärar dig otroligt mycket men du e så duktig o kan det här.

Ber om ursäkt <3

Man ska ha sex framför allt före och under ägglossningen för när ägget väl släppt så lever det bara i ett dygn. Medan spermier kan ligga och vänta i äggledarna på ägget i flera dagar. Så jag skulle säga att om man vill maxa sina chanser så bör man ha sex varannan dag från att mensen slutar och fram till 2 dagar efter ägglossningen. När testet blir positivt så släpper ägget inom 1-2 dygn. Så när det väl blir positivt har man "bara" en dag på sig. Därför är det viktigt att ha sex även innan för att vara på den säkra sidan.

Makes senare? :)
  • Caarolinecaarlsson

Jag fick ju positivt test i lördas morse, och nu visar de inget längre när jag testade idag bara för att liksom,

Men har inte fått nån temperaturökning än, tänkte att de borde jag ju fått imorses eftersom ägglossningen ska ske efter 1-2 dagar.. eller måste man få tempoökning ? Eller har de alltså inte släppta nått ägg alls denna gången isåfall?

Eller kommer temperaturökningen lite efter? :)

• EpicNurse
    tjugofemton skrev 2017-10-16 20:26:57 följande:

Morgonens test och kvällens test. Börjar det vara över snart?

Understa är knallpositivt!
  • tjugofemton
    EpicNurse skrev 2017-10-16 20:42:12 följande:

Understa är knallpositivt!

Understa är i morse, övre nu ikväll. Vi borde alltså ligga ikväll? Vi låg igår.
  • Caarolinecaarlsson
    Caarolinecaarlsson skrev 2017-10-16 18:28:04 följande:

Jag fick ju positivt test i lördas morse, och nu visar de inget längre när jag testade idag bara för att liksom,

Men har inte fått nån temperaturökning än, tänkte att de borde jag ju fått imorses eftersom ägglossningen ska ske efter 1-2 dagar.. eller måste man få tempoökning ? Eller har de alltså inte släppta nått ägg alls denna gången isåfall?

Eller kommer temperaturökningen lite efter? :)

• Mayaaaa

Äntligen positivt , va skönt ????????????????

Eller jag tycker det ser ut som positivt faktiskt va tycker ni

Hur skulle man ligga nu då.

Tog de precis nu.

Ska man ligga imorrn.

Tror inte mannen orkar ligga idag.

• Mayaaaa
    Mayaaaa skrev 2017-10-17 22:48:31 följande:

Äntligen positivt , va skönt ????????????????

Eller jag tycker det ser ut som positivt faktiskt va tycker ni

Hur skulle man ligga nu då.

Tog de precis nu.

Ska man ligga imorrn.

Tror inte mannen orkar ligga idag.

• EpicNurse

[quote=78110202][quote-nick]Mayaaaa skrev 2017-10-17 22:49:13 följande:[/quote-nick][/quote]

Jadå!

Hade nog haft sex både idag och imorgon för det kan vara för sent imorgon.

• Mayaaaa
    EpicNurse skrev 2017-10-17 22:58:02 följande:

[quote=78110202][quote-nick]Mayaaaa skrev 2017-10-17 22:49:13 följande:[/quote-nick]

Jadå!

[/quote]

Vad ledsen jag blir nu ligger han och sover :(

Vi hade sex igår så de får bli imorgon och överimorgon om de funkar :(
  • EpicNurse
    Mayaaaa skrev 2017-10-17 23:32:45 följande:

Jadå!

Vi hade sex igår så de får bli imorgon och överimorgon om de funkar :([/quote]

Blir nog bra! Körde ni igår så finns där garanterat några simmare som ligger och väntar i äggledarna :)
  • Mayaaaa
    EpicNurse skrev 2017-10-17 23:43:06 följande:

Vi hade sex igår så de får bli imorgon och överimorgon om de funkar :(

Blir nog bra! Körde ni igår så finns där garanterat några simmare som ligger och väntar i äggledarna :)[/quote]

Ohhh, vilken lättnad hopps verkligen på det :)
Svar på tråden ägglossningstest