• Anonym (Sorg)

Min bebis kommer dö

Min bebis kommer dö. Jag är utom mig och vet inte hur jag ska överleva.

Han föddes för tidigt helt frisk men insjuknade i hjärninflammation 11 dagar efter födseln. Han är idag 8 veckor.

Vi har honom hemma nu och inväntar det oundvikliga efter en dödsdom från läkarna.

Snälla hjälp mig någon ???? Hur ska jag kunna se på när min älskade lilla kille drar efter andan?

Jag vill krypa ur min egna kropp, känns som jag dör med honom.

Hur ska jag leva vidare efter det här

• Svar på tråden Min bebis kommer dö
  • Anonym (Sorg)
    Mirelle skrev 2017-12-11 11:26:11 följande:

Men åh, jag börjar gråta!

Så underbart. Lilla Elton.

Jag såg tråden förut och var tvungen att se hur det gått. Lite konstigt kanske, men jag är ett sånt där blötdjur och känner att jag vill ge honom en nalle i julklapp. Om du vill och orkar kan du skicka mig ett meddelande, så kan jag kanske kan fixa det.

Kram

Åh vad gullig du är! <3
  • Anonym (Sorg)

Sen måste jag bara förtydliga ett tack till alla här inne, troende, realister och ateister.livet är svårt och alla har olika sätt att hantera sådana hör orättvisor. Och allt som på något sätt hjälper än ur sängen på morgonen är bra och varje människas ensak.

Blev dock besviken att min tråd om min sorg och panik över att förlora mitt barn blev en diskussion bestående av religionsfrågor och sakfrågor.

jag respekterar iallafall alla som tagit sig tid att skriva till mig.

Jag har lärt mig en del om ödmjukhet under den här resan och själv fått lära mig att blir mer sådan. Både mot livet och medmänniskor.

• Snuttis2

oavsett vad som händer så kan du inte påverka det! Mitt råd kan låta lite sjukt, men det skulle vara att försök av hela ditt hjärta att njuta av den stund ni har hur lång eller kort den än må bli. Ge er bebis all tid, kärlek, trygghet, närhet o uppmärksamhet som ni bara kan. Så att er tid tillsammans blir så kärleksfull som den kan bli och med så lite oro o ångest den kan bli för ert lilla hjärta. Sorg o saknad kommer ni få hantera senare men i den tror jag också det är viktigt att känna att ni gjorde allt ni kunde!

• Anonym (Sorg)
    Snuttis2 skrev 2017-12-11 11:53:17 följande:

oavsett vad som händer så kan du inte påverka det! Mitt råd kan låta lite sjukt, men det skulle vara att försök av hela ditt hjärta att njuta av den stund ni har hur lång eller kort den än må bli. Ge er bebis all tid, kärlek, trygghet, närhet o uppmärksamhet som ni bara kan. Så att er tid tillsammans blir så kärleksfull som den kan bli och med så lite oro o ångest den kan bli för ert lilla hjärta. Sorg o saknad kommer ni få hantera senare men i den tror jag också det är viktigt att känna att ni gjorde allt ni kunde!

Tack, det låter inte sjukt alls! Tvärtom sunt. Men Elton är nu inte längre palliativ men han kommer inte leva lika länge som om han vore frisk. Tack för att du tog dig tid att skriva <3
  • Anonym (Tro inte idioti...)
    mamadada skrev 2017-09-21 20:09:03 följande:

Anonym (suck) skrev 2017-09-17 10:53:47 följande:
    Varför hålla på att ge falska hopp när Ts vet att barnet kommer dö? Nej, inget barn som är svårt sjukt kommer överleva för att en ber. Herregud.
    Det är faktist inte falska hopp! Jesus kan hela,har helat och kommer att hela.
    Det beror allt på människans bön som ber, tror du verkligen på att han kan hela,dvs du tror på jesus,helandets kraft osv , så kommer helandet att ske.
    Har själv varit med om det,min pappa blev helad från sjukdom, då när läkarna sa att det inte kan botas,så plötsligt var han helad efter bön,så läkarna sa efter det att det har skett en  mirakel och var chockade,sjukdomen var plötsligt borta och inte en spår kvar av det!
    Tillochmed döda har återuppväckts i nutiden, och jo genom bön!! Ta och sök på nätet, så kanske ni hittar nåt intressant. Man ska inte tro på allt man hör,men det är nyttigt att vara nyfiken och kunna urskilja på ont och gott.

Och det sker runtomkring i världen hela tiden, Jesus dog på korset, som det rena offerlammet( Förr i tiden offrade man ju djur till gud för att göra bot på synder)
    Men nu sände Gud sin son, att dö för OSS, för våra synder,våra sjukdomar och för att vi ska ha en chans till evigt liv.
    Läs nya testamentet, be, sök Gud, han kanske svarar det på det mest märkligaste eller konkretaste sättet, ibland kan de ta tid, för vissa händer det direkt. Be ivgrig och ärligt, och inte med ett ironiskt sätt,tro på bönens kraft.

Men så sant som det är , Jesus lever, och han älskar oss, och han svarar ALLTID,om det är något som är hans vilja. De klart att om någon ber att någon annan ska fara illa,eller att man ska vinna pengar för att kunna slösa dem på prostitution eller droger, så är det ju definitivt inte hans vilja. Men Gud vill oss allt gott, Han vill att vi ska vara friska, han vill att vi ska ha fred i hjärtat och vara överösta med kärlek från honom. Jesus välsignar ditt liv på ett sätt som du aldrig har varit med om , om du tror på honom, och du känner att du vill följa hans spår och sprida jesus kärlek, så blir du välsignad.
    Världen är tyvvär i djävulens våld, onda ting händer hela tiden för att djävulen härjar och förstor och slaktar, han övertalar människors hjärtan och fyller dem med ondska och hat och bitterhet,

Men , min vän, Jesus älskar dig, och han vill dig allt gott, och han har lovat att aldrig lämna oss, därför gav han den Heliga anden till oss som hjälp efter han blivit korsfäst. Så att vi som tror på honom,älskar honom av hela vårt hjärta och förstånd, hör hans ljuva röst,och förstår hans vilja. Vi som tror på Jesus, kämpar i andlighet mot de onda, vi ber för dom sjuka,vi ber för dom som är onda så att dom ska få kraft att förstå att det dom gör är fel,vi sprider dom goda nyheterna, Jesus kommer tillbaka att hämta dom rättfärdiga, dom som lever av jesu kärlek och som älskar alla som är runtomkring sig,oavsett hur dom beter sig,för att vi förstår att det är djävulens verk,så vi vet att fienden är egentligen djävulen.
    Vilket brev det blev, men ville bara understrycka, I Jesus har vi hopp, Han sa, Sök så ska du finna. Jag hoppas att alla som läser denna inlägg, ska få en frö i hjärtat, som stannar kvar,som gör er nyfikna att vilja kanske lära känna jesus,läsa bibeln nya testamentet,och att ni ska få känna Jesus enorma kärlek och välsignelse över era liv,i Jesu namn.

Det är personer som dig som ger oss troende dåligt namn... 

Det finns en tid och en plats för allt och det är inte vare sig tid eller plats att frälsa i en tråd som denna. Att du ens försöker visar på att du saknar en av de allra viktigaste dragen som man bör ha som kristen, nämligen empati.Be om du vill det, men detta är inte stället att frälsa och försöka tvinga på andra din version av tro... 

Så kom ner på jorden och minns att du är människa först och främst, och att utan medmänsklighet så är du ondskans verktyg. 

mamadada skrev 2017-09-22 14:48:40 följande:
    Jag hoppas att du en dag kommer till vishet, för en dag kommer alla förstå att Gud är den enda sanningen, och han är Kärlek, inte något ont.
    Han är början till livet, han är anledningen varför allt existerar.
    Ingenting kan plötsligt bara bilda en universum,jord,människan av slump, och bildas plötsligt i helt perfektion , varje cell i vår kropp,luften vi andas,hur jorden cirkulerar perfekt runt solen . Guds avtryck finns i hela universum.
    Alla börjar någon gång fundera på att det måste finnas nånting större än att,
    slumpen gjorde så att liv existerar,och sen dör man..sen är det slut med det.
    För det är inte sanningen,många vill inte tro det, och förnekar det, 
    men forska och forska, leta i vad ni vill,vetenskapens teorier,böcker,religioner,
    och ni kommer fram till sanningen, Allt står i bibeln.
    I bibeln har man förutspått tusen år sen,genom profetior från Gud, vad som kommer hända på jorden och med mänskligheten,vad som händer i världen just nu tillcohmed ,har redan Gud avslöjat för länge sen.
    Det står allt från hur det kommer att komma naturkatastrofer, hur människor mer och mer börjar vända Gud ryggen och allt mer ondska uppstår genom djävulen,
    hur all pengar i världen snart kommer att försvinna och allt kommer att skötas igenom en chip på handen , ( Något som redan har lagts i tusentals människor ), allt detta för nåra tusen år sedan?
    Slump?, gissade någon till sig bara allt, eller är det sanningen från Gud?
    Hur kan man förklara alla miljontals mirakler som sker världen runt, som inte ens vetenskapsmän förstår , och vissa av dom erkänner att det måste finnas någon högre makt... Ska avsluta detta nu för det här gick åt ett annat håll nu nog.
    Önskar er alla väl,
    Din brist på empati och medmänsklighet gör dig till ondskans redskap. Be hur mycket du vill men du är redan smittad av ondskan i din omänsklighet... Lämna denna tråden. Det är det enda vettiga du kan göra... 
    Anonym (Sorg) skrev 2017-12-11 12:18:32 följande:
    Tack, det låter inte sjukt alls! Tvärtom sunt. Men Elton är nu inte längre palliativ men han kommer inte leva lika länge som om han vore frisk. Tack för att du tog dig tid att skriva <3

Underbart att höra att han har bättrat sig! Hur långa våra liv kommer bli kan man aldrig vet, men det är skönt att ni iallafall får längre tid tillsammans! 

Hoppas att ni får spendera en underbar jul!!

• Anonym (Beklagar)

Får beklaga allt. Har inte läst allting, annat än att jag fattade det som att han är bättre nu? Förstår mycket väl din oro, eftersom jag själv är en mamma som blir orolig. Hoppas ni ändå får en fin jul! Kram!

• Anonym (Sorg)
    Anonym (Beklagar) skrev 2017-12-11 12:49:15 följande:

Får beklaga allt. Har inte läst allting, annat än att jag fattade det som att han är bättre nu? Förstår mycket väl din oro, eftersom jag själv är en mamma som blir orolig. Hoppas ni ändå får en fin jul! Kram!

Han är bättre ! Men han kommer möta många hinder och problem i framtiden. Men han är här och det är viktigast ?? Tack <3 och detsamma!
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Tro inte idioti...) skrev 2017-12-11 12:42:16 följande:

Underbart att höra att han har bättrat sig! Hur långa våra liv kommer bli kan man aldrig vet, men det är skönt att ni iallafall får längre tid tillsammans! 

Hoppas att ni får spendera en underbar jul!!

Hjärtligt tack <3 och god jul
  • Snuttis2
    Anonym (Sorg) skrev 2017-12-11 12:18:32 följande:

Läste hela tråden nu !!!!

Fantastiskt att höra att han mår bättre,

God jul till er
  • Anonym (Sorg)
    Snuttis2 skrev 2017-12-11 14:10:39 följande:

Läste hela tråden nu !!!!

Fantastiskt att höra att han mår bättre,

God jul till er

God jul <3
  • Anonym (M)

Blev så ledsen när jag läste ts .. och såg nu att han är bättre <3 Kram och hoppas att allt går bra <3

Vet inte om jag kan skriva något som hjälper , har inte haft ett barn som varit fött för tidigt men min yngsta dotter (andra barnet) var väldigt nära., antingen skulle det blivit ett väldigt sent missfall eller så skulle hon fötts extremt mycket för tidigt , och jag var helt förtvivlad . Som tur var lyckades de rädda det med ett cerklage (som det iförsej blev massa problem med) och till slut föddes hon frisk och fullgången med akutsnitt.

Men nästan hela graviditeten var en mardröm och det var hemskt att inte alls veta om mitt barn skulle klara sig.. så känner igen mig lite även om det inte är samma situation riktigt .

Massa kramar och lycka till <3

• Anonym (Sorg)
    Anonym (M) skrev 2017-12-11 16:17:50 följande:

Blev så ledsen när jag läste ts .. och såg nu att han är bättre <3 Kram och hoppas att allt går bra <3

Vet inte om jag kan skriva något som hjälper , har inte haft ett barn som varit fött för tidigt men min yngsta dotter (andra barnet) var väldigt nära., antingen skulle det blivit ett väldigt sent missfall eller så skulle hon fötts extremt mycket för tidigt , och jag var helt förtvivlad . Som tur var lyckades de rädda det med ett cerklage (som det iförsej blev massa problem med) och till slut föddes hon frisk och fullgången med akutsnitt.

Men nästan hela graviditeten var en mardröm och det var hemskt att inte alls veta om mitt barn skulle klara sig.. så känner igen mig lite även om det inte är samma situation riktigt .

Massa kramar och lycka till <3

Vad skönt att allt slutade väl !

Tack<3
  • mamadada

Va underbart att höra att han mår bättre! All lycka till er och hoppas ni får spendera en undebar minnesvärd jul med varann <3 Gud är med er, och kommer att fortsätta att vara det,bön har stor kraft :) Åh så glad jag blev att höra av detta :)

• Anonym (Sorg)
    mamadada skrev 2017-12-11 21:14:36 följande:

Va underbart att höra att han mår bättre! All lycka till er och hoppas ni får spendera en undebar minnesvärd jul med varann <3 Gud är med er, och kommer att fortsätta att vara det,bön har stor kraft :) Åh så glad jag blev att höra av detta :)

Tack och god jul!

lillaprematur.vimedbarn.se
  • Jesper f
    mamadada skrev 2017-12-11 21:14:36 följande:

För vissa tycks krävas mirakel för att ens begripa sig på sitt fysiska tillstånd....
Svar på tråden Min bebis kommer dö