Folk som TROR de är ofrivilligt barnlösa
Hej nu är det gnälltimme! Jag har ett förflutet som ofrivilligt barnlösa. Det tog 2.5 år att få barn och då via ivf. Det kändes lång tid då men nu känns det som om vi ändå hade tur som fick vårt barn så fort. Vi är oförklarligt barnlösa. Nu sätter vi snart igång med ivf igen för syskonförsök. Så läser jag en del historier om par som är SÅ oroliga för de anser sig vara sekundärt barnlösa. Första barnet gick som smort, kom till på första samlaget efter att kondomen kastats. Sen när de vill ha syskon så tar det plötsligt låååång tid. De kan ha försökt i HELA nio månader nu och har ställt sig i kö för utredning och ivf. Då blir jag så provocerad alltså! Vaddå ofrivilligt barnlösa. De har ju inte ens försökt i ett år. Det är som om alla som hade lätt med första absolut inte förstår att det kan ta tid. Och så vill de ge sig själva epitetet ofrivilligt barnlösa för att tycka synd om sig eller? Någon annan RIKTIGT ofrivilligt barnlösa som hajar vad jag menar?
Förresten undrar jag vad det är för hajp att ha tätt mellan barnen. Tycker var och varannan verkar köra under två år mellan barnen. Är det nån statuspryl eller? Jag vill gärna ha minst 3 år och det lär det bli med tanke på våra svårigheter att bli gravida! Jag tror inte på grejen att syskonen leker bättre med varandra om det är tätt. Tror alla i familjen blir överbelastade bara!