Är mina matvanor farliga eller okej?
Jag är en normalviktig ung kvinna med magproblem som verkligen gör mig sängliggandes hela dagarna. Har väldigt svårt att äta pga mitt illamående, söker vård för detta men det har inte gett så mycket. I något år har jag knappt kunnat få i mig något alls vissa dagar, därför räknar jag det som en vinst bara jag får ner en smörgås. Nu har jag dock hittat något som verksr hjälpa mitt illamående, har försökt öka maten men det går inte då blir jag jättedålig. Så det jag undrar är helt enkelt om jag äter farligt lite, eller om det är en okej mängd man kan leva på för resten av livet. Förstår att jag inte är hälsosam, men så länge det inte är farligt eller katastrofala matvanor är jag nöjd. Kan inte sånt med kaloriräkning och har ingen koll på vad det normala är längre. Skulle verkligen uppskatta seriösa svar, gärna från någon mer kunnig än jag (dvs vem som helst, haha!)
En vanlig dag för mig.
Frukost: 4dl yoghurt och torkade plommon
Lunch: En torskfilé med sallad, gurka och sås
Middag: En kotlett med sallad, gurka och dressing
Min mage är inte så glad i pasta tyvärr, och potatis och ris gillar jag inte så de blir mycket kött och grönsaker. Vad säger ni, kan man leva såhär? Är rädd att jag inte kan göra några större ändringar, det har slutat i kaos när jag försökt. Står still viktmässigt på denna kost.