• Tihi

Din bästa respektive sämsta ansiktskräm?

Frågan är enkel: vilken är den bästa respektive sämsta ansiktskrämen du har använt?

• Svar på tråden Din bästa respektive sämsta ansiktskräm?
  • monstermagnet1

Bästa produkterna jag provat är Maria Åkerbergs.

Har aldrig haft så bra hud som nu.

En gång i veckan använder jag Papaya Peeling.

• Tihi
    Pillan 44 skrev 2017-07-29 15:55:38 följande:
    Bästa: Dr hauska rosencreme.
    Den använde jag för 10 år sen men nu tycker jag den luktar läskigt och så läste jag att den var giftig och starkt allergiframkallande på en sida där dom analyserar innehållet i krämer. Men jag tyckte den var bra när jag använde den.
    nevermind skrev 2017-07-30 09:36:10 följande:
    Rengöring: Beror ju på vad du har för hudtyp! För några år sedan trodde jag att jag hade fet hy så jag köpte deras lertvätt. Den var såååä skönt. Nu har jag special cleansing gel, funkar helt okej. Däremot kan jag verkligen rekommendera dig att testa deras precleanse. Jag fick hem ett prov på den en gång. Tvättar såååå bra! Däremot använde jag den som en vanligt tvätt och inte före, höll inte på att krångla. Köper nog den nästa gång.
    Jag har skrivit min hudtyp två gånger men precleanse är bra som en rengöring? Jag vill inte heller hålla på att krångla med femton olika produkter varje dag. Jag tror varken det är bra för hyn eller miljön. Så rengöring, kanske toner och kräm är allt jag vill ha. Skin smoothing cream funkar bra än så länge men det har ju bara gått några dagar.
    monstermagnet1 skrev 2017-07-30 10:42:51 följande:
    Bästa produkterna jag provat är Maria Åkerbergs.
    Har aldrig haft så bra hud som nu.
    En gång i veckan använder jag Papaya Peeling.
    Var köper man det märket? Jag har hört om det många gånger men aldrig sett det i butik.

• Nymphaea
    Tihi skrev 2017-07-26 15:40:24 följande:
    Låter bra!
    Nymphaea skrev 2017-07-25 23:55:56 följande:
    Ja det är det! Använder oftast active moist som, trots att den är tunn och lätt, återfuktar jättebra utan att bli kladdig eller tung, men har även haft skin smoothing cream. Föredrar helt klart active moist!
    Jag hann köpa Skin smoothing cream innan jag läste ditt inlägg. Fick inte jättemycket hjälp i affären. Obestämd Den känns bra just nu men jag har ju nyligen lagt på den. Jag får se om någon vecka när jag har använt den ett tag men jag hoppas att jag inte reagerar på den. Undrar om det inte var Active moist hon föreslog istället för Skin smoothing för att den var tunnare men jag tog Skin smoothing iaf för att jag har haft jättetorr hy på sistone men blir ganska lätt oljig i T-zonen om jag har fel kräm.

Vilken tvätt använder ni två från Dermalogica? Helst vill jag att den tar bort färgad dagkräm samtidigt för min hy brukar balla ur om jag använder för många produkter.Ska spana in den om inte Dermalogica funkar för mig.

Jag har provat flera olika men föredrar special cleansing gel.

Jag blir också lätt torr fast med fet t-zon, och ändå föredrar jag Active Moist över Skin Smoothing. Har en kompis som är hudterapeut och hon rekommenderade Skin Smoothing pga min hudtyp, men efter att ha provat båda så tyckte jag Skin Smoothing gav mindre fukt FAST den var tjockare (två negativa saker). Min vän blev mycket förvånad över detta. Testa Active Moist om du upplever samma sak med Skin Smoothing cream!!
  • Tihi
    Nymphaea skrev 2017-08-01 15:23:13 följande:

Jag blir också lätt torr fast med fet t-zon, och ändå föredrar jag Active Moist över Skin Smoothing. Har en kompis som är hudterapeut och hon rekommenderade Skin Smoothing pga min hudtyp, men efter att ha provat båda så tyckte jag Skin Smoothing gav mindre fukt FAST den var tjockare (två negativa saker). Min vän blev mycket förvånad över detta. Testa Active Moist om du upplever samma sak med Skin Smoothing cream!!
    Jag köper Active nästa gång och så får jag se då vilken jag gillar bäst. Skin smoothing känns bra och sjunker in helt i kinderna men i pannan och på hakan blir jag oljig över natten. Deras tvätt är jättedyr men den kanske räcker väldigt länge?
  • Nymphaea
    Tihi skrev 2017-08-01 15:33:50 följande:
    Jag köper Active nästa gång och så får jag se då vilken jag gillar bäst. Skin smoothing känns bra och sjunker in helt i kinderna men i pannan och på hakan blir jag oljig över natten. Deras tvätt är jättedyr men den kanske räcker väldigt länge?
    Ja, man behöver inte mycket av den, tycker den räcker ganska länge.
  • Tihi
    Nymphaea skrev 2017-08-01 15:23:13 följande:

Har använt Skin smoothing ett tag nu och den känns bra. Det enda är att t-zonen fortfarande blir något fet efter många timmar eller över natten. Var det så för dig också och därför du övergick till Active moist istället? Låter det som att jag borde testa Active nästa gång?

Ska köpa rengöring nu också tänkte jag. Frågan är bara om jag ska ta Pre cleanse eller Special cleansing gel...? Jag vill bara använda ett steg för att få bort smink.
  • Nymphaea
    Tihi skrev 2017-08-21 18:31:09 följande:
    Har använt Skin smoothing ett tag nu och den känns bra. Det enda är att t-zonen fortfarande blir något fet efter många timmar eller över natten. Var det så för dig också och därför du övergick till Active moist istället? Låter det som att jag borde testa Active nästa gång?

Ska köpa rengöring nu också tänkte jag. Frågan är bara om jag ska ta Pre cleanse eller Special cleansing gel...? Jag vill bara använda ett steg för att få bort smink.
    Har för mig att SS på något sätt gjorde min hy både fet (i T-zonen) och torr (övriga områden), men om den funkar för dig är det ju fantastiskt. Även olika t-zon-hyer kan säkert funka på olika sätt...

Nu fick jag slut på min AM för ett tag sedan och hade en del andra krämer som jag kört emellan, men har precis köpt en ny - så jag ska börja med den igen och kolla om t-zonen blir fet eller ej (kommer ej ihåg helt).

Kanske du kan köpa en mindre storlek av AM för att testa medan du fortfarande har kvar av din SS?
  • Tihi
    Nymphaea skrev 2017-08-21 23:08:00 följande:
    Har för mig att SS på något sätt gjorde min hy både fet (i T-zonen) och torr (övriga områden), men om den funkar för dig är det ju fantastiskt. Även olika t-zon-hyer kan säkert funka på olika sätt...

Nu fick jag slut på min AM för ett tag sedan och hade en del andra krämer som jag kört emellan, men har precis köpt en ny - så jag ska börja med den igen och kolla om t-zonen blir fet eller ej (kommer ej ihåg helt).

Kanske du kan köpa en mindre storlek av AM för att testa medan du fortfarande har kvar av din SS?
    Jag köper den och ser vad som händer och efter det använder jag den jag tyckte bäst om. Tack för din input.
  • moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

• äldreochklokare
    moa206 skrev 2018-10-04 16:10:01 följande:

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Och det behövde du dra upp miljoners GAMLA trådar för att spamma om! 
Svar på tråden Din bästa respektive sämsta ansiktskräm?