Separation, hur göra bäst?
Hej Familjeliv!
Jag är i stort behov av andras tankar och åsikter.
Jag har en flicka som blir nio i oktober. Sedan hon var tre år har jag varit tillsammans med mitt, numera, ex. Jag har fler än en gång frågat honom vad jag ska säga till dottern. Kommer han finnas kvar för henne eller måste hon helt enkelt acceptera att han försvinner ur hennes liv? Detta vill han inte svara på, och kvar är jag med ett barn som undrar.
Snälla, hur löser jag detta bäst för min flicka? Hon har sporadisk kontakt med sin pappa och har själv sagt att X känns mer som hennes pappa. Jag är väldigt, väldigt rådvill. Ska jag själv bara ta ett beslut om att bryta kontakten helt, så att dottern har något att förhålla sig till? Eller ska jag låta honom vela? Vi har inga gemensamma barn ska tilläggas, så det finns inget naturligt sätt för honom att stanna kvar i hennes liv, mer än om det skulle finnas en önskan om att bevara en tidigare fin relation.
Fan, detta är inte vad jag önskade. Jag vill inte att hon ska växa upp och lära sig att man bara kan dra när det inte känns bekvämt längre. Samtidigt kan jag inte tvinga honom att ta ansvar för en relation till ett barn som inte är hans. Fan.