• Maxentaxen

Måste skrika innan han somnar..

Hej!

Har en son på ca 8 månader som sedan han föddes alltid har kämpat emot för att inte somna. När han var nyfödd skrek han hysteriskt och kämpade emot (spänner hela kroppen & fäktar med armar & ben) i typ en timme. Nu är somnar han oftast inom 5-10 min.

Fattar inte varför bara. Det spelar ingen roll hur trött & mätt han är. Enda stället han ibland somnar på utan att kämpa emot totalt är vagnen.

Någon annan som haft det så som har tips eller nåt sånt? När går det över? Han kan ju inte skrika sig till sömns hela livet!

När han väl somnat sover han supergott. Och till saken hör kanske att han är extremt stark i kroppen & varit motoriskt tidig med allt (rullade runt strax innan 3 månader, satt utan stöd vid 5 månader osv).

• Svar på tråden Måste skrika innan han somnar..
  • Bosan

Du beskrev precis min son. Med allt ifrån spädbarnstiden (hysteriskt skrik) men nu somnar han oftast fort men måste skrika (ibland bara ett snabbt skrik, ibland mera) och i vagnen kan han somna lugnt o fint.. Har inga tips men ville bara säga att vi är fler :). Jag tycker inte det är så farligt eftersom han somnar rätt snabbt, men kan tycka det är lite jobbigt när man är borta hos folk eller nånstans där man inte drar vagn utomhus..

• Mrs Green

Så var min tjej också, ingen som man tog med sig på barnvagnsbio direkt  {#emotions_dlg.djavulsk}  Jag minns tyvärr inte när det slutade, men innan 1-årsdagen var det ju i alla fall.

• Annelie 76

Min son var likadan som bebis. Det gick över småningom. Han är fortfarande en sån som kämpar för att hålla sig vaken istället för att lägga sig frivilligt men har iaf slutat skrika, han är 2,5 år. Storebror vill inte heller sova frivilligt men han skrek aldrig.

• Maxentaxen

Skönt att veta att man inte är ensam.. Vissa dagar kan jag tycks det är jobbigt men man har ju vant sig nu. Det är som nån skrev här, det är jobbigt när man är borta och folk undrar vad det är som händer..

Min mamma brukar säga att han måste ta slut på exakt alla krafter innan han kan somna. Så så tänker jag ibland när det känns jobbigt hehe :)

• Bosan

Vill bara tillägga att jag hållt min bebis vaken lite längre de senaste dagarna mellan sov passen och han har somnat typ helt utan skrik. Tidigare idag somnade han helt tyst mot min axel när jag höll han i famnen, det har ALDRIG hänt förut i hans 7,5 månaders liv.... Så det finns hopp

• Januaribarn11

Haha min son 10 mån är likadan :) han har så mycket energi så han behöver väl utlopp för de innan han kan somna tänker jag

• Maxentaxen
    Januaribarn11 skrev 2017-04-17 11:22:34 följande:

Haha min son 10 mån är likadan :) han har så mycket energi så han behöver väl utlopp för de innan han kan somna tänker jag

Åh låter precis som min gosse!

Vi har honom uppe liiiite längre än vad han vill just för att han ska vara jättetrött & gnällig hehe. Då somnar han oftast på 5-10 min men skulle man lägga honom så fort han börjar gnugga sig i ögonen & så så kan det ta minst en halvtimme...
  • Bosan
    Maxentaxen skrev 2017-04-17 13:04:31 följande:

Åh låter precis som min gosse!

Vi har honom uppe liiiite längre än vad han vill just för att han ska vara jättetrött & gnällig hehe. Då somnar han oftast på 5-10 min men skulle man lägga honom så fort han börjar gnugga sig i ögonen & så så kan det ta minst en halvtimme...

Samma här...När man ser tecknen som gnugga i ögon så måste vi verkligen dra ut på det, annars blir det skrikfest och tar lång tid att somna...

Hur länge orkar han vara vaken åt gången?
Svar på tråden Måste skrika innan han somnar..