• poppa01

Mår extremt dåligt

Folk säger alltid att det finns någon för alla, att kärlek existerar, att någon kan acceptera mig, att ingen bryr sig om hur man ser ut etc. Men det är ju bara skitsnack.

Jag är fruktansvärt ful och jag går konstigt.

Jag kan inte bota min fulhet eftersom det är medfött och det är jättemycket som är fel på mig, nästan hela ansiktet och kroppen är ful, exempelvis medfött dålig hållning vilket är sjukt osexigt. Folk skrattar, pekar, tar foto och hånar mig nästan varje gång jag går ut. Kan inte ens skriva något på facebook utan att någon kommenterar mitt utseende på ett negativt sätt.

Jag har inte haft en enda vän under hela mitt vuxna liv. 

Jag kan inte ens prata med folk. Efter 3 menningar så dör det ut. 

Jag är väldigt dum och har lågt iq, det säger ju sig självt att är man både dum och väldigt ful så är situation hopplös.

Kommer aldrig få ett bra jobb då jag helt enkelt är för dum och för ful.

Folk är inte intreserade av en vuxen man som är frukstanvärd ful, har noll sociala kunskaper och inte har några vänner. De tror alltid att man är ett creep, galning och andra negativa saker.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, trots att jag bara är 25 år så är mitt liv redan slut. Varit helt socialt isolerad ända sedan jag varit 14 år. Det finns absolut inget hopp för mig. Finns ingenting som pekar på det, ingenting. Vad skulle det vara isåfall? Mina träffar med mina 3 psykologer hjälper inte. Läst böcker om ämnet men det hjälper inte heller. 

Jag har ett glidbråk, medicinerna och kosten som ska lindra glidbråket gör det inte och således kan jag inte ta piller för att dämpa min ångest eftersom det hade gett mig smärtor. Så vad fan ska jag göra. Kan man operera sin hjärna och bli en "grönsak"?
  • Svar på tråden Mår extremt dåligt
  • Mollypollydolly

Smärtar mig att läsa hur du upplever/känner. Men vet du vad det är hur du känner nu och du kan känna helt annorlunda om ett tag. Du är inte dum du har skrev så bra! Du ser på dig själv för kritiskt. Försök att inte ta åt dig av negativitet från andra och jobba på att acceptera, älska dig själv.Man behöver inte ha många vänner heller, en kan räcka bra. Social kontakt och vänskap kan man ha i kyrkan, olika kamrat/stödföreningar, välgörenhetsarbete typ frälsningdarmen eller online. Det finns så många personer i världen som har kämpigt med hur dom upplever sitt utseende det finns säkert grupper som du kan finna stöd hos. Försök att prata med någon kurator dyl om hur du känner för känslor kan man förändra. Skaffa en hund så får du en underbar vän där. Men lova att du slutar vara så dömande mot dig själv det är skadligt. Upp med hakan jag håller tummarna för dig

• Mollypollydolly

Ok såg nu att du har haft samtalskontakt, Byt! Hur går du det med stöd av din familj föräldrar syskon farmor morfar kusiner etc vet dom hur du känner? EXTREMT DÅLIGT det är allvarligt! Fortsätt ditt sökande och jobba varje dag med att tycka om dig själv och ditt tänk. Det finns vänner för dig där ute du har bara inte lärt känna dom än.

• poppa01
    Mollypollydolly skrev 2017-02-05 01:06:21 följande:

Smärtar mig att läsa hur du upplever/känner. Men vet du vad det är hur du känner nu och du kan känna helt annorlunda om ett tag. Du är inte dum du har skrev så bra! Du ser på dig själv för kritiskt. Försök att inte ta åt dig av negativitet från andra och jobba på att acceptera, älska dig själv.Man behöver inte ha många vänner heller, en kan räcka bra. Social kontakt och vänskap kan man ha i kyrkan, olika kamrat/stödföreningar, välgörenhetsarbete typ frälsningdarmen eller online. Det finns så många personer i världen som har kämpigt med hur dom upplever sitt utseende det finns säkert grupper som du kan finna stöd hos. Försök att prata med någon kurator dyl om hur du känner för känslor kan man förändra. Skaffa en hund så får du en underbar vän där. Men lova att du slutar vara så dömande mot dig själv det är skadligt. Upp med hakan jag håller tummarna för dig

Jag har känt så här sedan jag var 14 år. Jag är 25 nu.

Jag är kritisk mot mig själv eftersom eftersom jag förtjännar den kritiken. Jag har inte haft en vän sedan jag var 17 år, kan inte ens prata med folk utan att det dör ut efter någon minut/sekund. 

Det är omöjligt att inte ta åt sig, jag har känslor. Jag blir retad för mitt utseende väldigt ofta.

Det är inte möjligt att acceptera och älska mig själv, jag har jättemånga defekter, och inga positiva egenskaper.

Ja, en riktigt bra vän räcker, men inte ens det kan jag få. Kommer inte heller någonsin träffa kärleken. 

Kyrkan, olika kamrat/stödföreningar, välgörenhetsarbete, frälsningsarmen....ja jag känner till sådana grupper och har testat det, men jag hade inte kemi med någon, det är menningslöst att gå dit, dessutom är det svårt för mig, jag har jättestark social fobi och skäms över vem jag är.

Online har jag varit aktiv i många år, ingen lycka alls. Har aldrig kemi med någon. Får dessutom många personangrepp riktade mot mig online, folk som kallar mig tråkig, konstig, troll. Kan inte ens ha en profilbil av mig själv på facebook, folk kommenterar alltid mitt utseende på ett negativt sätt.

Jag har en katt och fåglar.
  • poppa01
    Mollypollydolly skrev 2017-02-05 01:23:07 följande:

Ok såg nu att du har haft samtalskontakt, Byt! Hur går du det med stöd av din familj föräldrar syskon farmor morfar kusiner etc vet dom hur du känner? EXTREMT DÅLIGT det är allvarligt! Fortsätt ditt sökande och jobba varje dag med att tycka om dig själv och ditt tänk. Det finns vänner för dig där ute du har bara inte lärt känna dom än.

Jag har 3 psykologer jag går till varje månad. Men det har inte hjälpt hittils.

Inget stöd från familj, vill inte heller ha det. Pinsamt att prata om min livssituation med min familj. 

Jag jobbar helt ärligt inte med mig själv, jag har gett upp. Spelar ingen roll om jag börjar älska mig själv och botar min social fobi, jag kommer ändå ha ett menningslöst liv med med sjukdom och ett dåligt job och inga vänner och aldrig träffa en kvinna. Så det finns ingen poäng med att jobba med mig själv eftersom det inte kommer ge mig nåt. Kan inte fixa mina defekter och kommer heller acceptera mig för den jag är, jag måste ju ha något att erbjuda för att folk skulle vilja vara med mig men jag har inget att erbjuda.
  • lessman

DET finns alltid dom som har det värre. Sluta gnälla  SÖK HJÄLP HOS EN PSYKOLOG, FÖR INGET BLIR BÄTTRE AV ATTT GNÄLLA HÄR

• poppa01
    lessman skrev 2017-02-05 03:48:37 följande:

DET finns alltid dom som har det värre. Sluta gnälla  SÖK HJÄLP HOS EN PSYKOLOG, FÖR INGET BLIR BÄTTRE AV ATTT GNÄLLA HÄR

Ja, det finns det säkert. Men det hindrar inte mig från att må extremt dåligt. Brukar faktiskt tänka på hur dåligt andra har det också och det gör mig ledsen över hur mycket skit det finns i denna värld.

Jag har 3 psykologer, det hjälper inte.
  • lessman

Det finns mycket skit  ja men det värsta är att alla dömmer alla efter utseende, och de fulaste blir alltid över överallt.  och det finnsingen för alla, det är bara en lögn.

• Parables

jag gick på ADHD medicin förra året. Testade många olika sorter, bland annat concerta. Har aldrig mått så dåligt i mitt liv. Hade svår ångest på kvällarna och tappade suget på livet. Hela mitt liv höll på att falla ihop. Fick utbrott på min sambo / familj / vänner. Även i skolan och på jobbet mådde jag dåligt, blev paranoid bara jag var i närheten av människor. Min läkare ville att jag skulle höja dosen, trots att jag informerande om ångesten och utbrotten. Till slut bestämde jag mig för att sluta. Inga mer utbrott eller ångest på kvällarna. Blev lite misstänksam mot min ADHD diagnos. Gjorde en ny utredning, vilket visade att jag inte hade ADHD. 

Nu efterhand önskar jag att jag hade lyssnat på min kropp.

• marek869

Hej, jag är imponerad av att du, har slutat med medicinen. Den gör så att du blir sämre. Jag kan vara din vän. Allt blir bättre...

• lengon
    lessman skrev 2017-02-05 04:21:50 följande:

Det finns mycket skit  ja men det värsta är att alla dömmer alla efter utseende, och de fulaste blir alltid över överallt.  och det finnsingen för alla, det är bara en lögn.

Men kan du bli liiiiiiiite mer uppmuntrande kanske??? Skriver du bara för att göra honom ännu mer deppig eller? Isf tycker jag du kan hålla till i någon annan tråd. Skäms på dig att sparka på någon som redan ligger ner!
  • lengon
    poppa01 skrev 2017-01-30 21:22:46 följande:
    Folk säger alltid att det finns någon för alla, att kärlek existerar, att någon kan acceptera mig, att ingen bryr sig om hur man ser ut etc. Men det är ju bara skitsnack.

Jag är fruktansvärt ful och jag går konstigt.

Jag kan inte bota min fulhet eftersom det är medfött och det är jättemycket som är fel på mig, nästan hela ansiktet och kroppen är ful, exempelvis medfött dålig hållning vilket är sjukt osexigt. Folk skrattar, pekar, tar foto och hånar mig nästan varje gång jag går ut. Kan inte ens skriva något på facebook utan att någon kommenterar mitt utseende på ett negativt sätt.

Jag har inte haft en enda vän under hela mitt vuxna liv. 

Jag kan inte ens prata med folk. Efter 3 menningar så dör det ut. 

Jag är väldigt dum och har lågt iq, det säger ju sig självt att är man både dum och väldigt ful så är situation hopplös.

Kommer aldrig få ett bra jobb då jag helt enkelt är för dum och för ful.

Folk är inte intreserade av en vuxen man som är frukstanvärd ful, har noll sociala kunskaper och inte har några vänner. De tror alltid att man är ett creep, galning och andra negativa saker.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, trots att jag bara är 25 år så är mitt liv redan slut. Varit helt socialt isolerad ända sedan jag varit 14 år. Det finns absolut inget hopp för mig. Finns ingenting som pekar på det, ingenting. Vad skulle det vara isåfall? Mina träffar med mina 3 psykologer hjälper inte. Läst böcker om ämnet men det hjälper inte heller. 

Jag har ett glidbråk, medicinerna och kosten som ska lindra glidbråket gör det inte och således kan jag inte ta piller för att dämpa min ångest eftersom det hade gett mig smärtor. Så vad fan ska jag göra. Kan man operera sin hjärna och bli en "grönsak"?

Vad är det för "medfödd fulhet" som du upplever att du har? Det är troligtvis inte så illa som du känner det. Eller? :) Alla har ju skönhetsfel lite överallt!! Jag har haft komplex för än det ena, än det andra, genom tiden.

Dum och lågt iq tror jag inte på att du har. Det låter inte så. Däremot har du ett bedrövligt självförtroende. Och hur ska vi kunna förändra det? <3 Du behöver ju professionell hjälp. Ser att du skriver att du har tre psykologer. Uppenbarligen kan de inte hjälpa dig. Då måste du leta vidare efter rätt person som kan hjälpa dig!

Ditt liv är inte slut. Du måste bara hitta nya vägar ut ur detta! Berätta gärna varför det inte har hjälpt med dina tre psykologkontakter?

Och så undrar jag hur din familjesituation ser ut?

?Kram!!

• poppa01
    lengon skrev 2017-02-12 00:24:37 följande:

Vad är det för "medfödd fulhet" som du upplever att du har? Det är troligtvis inte så illa som du känner det. Eller? :) Alla har ju skönhetsfel lite överallt!! Jag har haft komplex för än det ena, än det andra, genom tiden.

Dum och lågt iq tror jag inte på att du har. Det låter inte så. Däremot har du ett bedrövligt självförtroende. Och hur ska vi kunna förändra det? <3 Du behöver ju professionell hjälp. Ser att du skriver att du har tre psykologer. Uppenbarligen kan de inte hjälpa dig. Då måste du leta vidare efter rätt person som kan hjälpa dig!

Ditt liv är inte slut. Du måste bara hitta nya vägar ut ur detta! Berätta gärna varför det inte har hjälpt med dina tre psykologkontakter?

Och så undrar jag hur din familjesituation ser ut?

?Kram!!

Allt med mig är fult. Allt ser konstigt ut. Jo, det är så pass illa, kan inte ens gå ut utan att någon skrattar och stirrar ut mig, Brukar få många negativa kommentar om mitt utseende också. Visst har alla lite skönhetsfel men problemet med mig är att jag har det överallt, det är för mycket och jag kan inte fixa det, jag har försökt.

Jo, jag är dum och har lågt iq, har svårt att förstå saker och jag har bara haft kemi med 2 personer i hela mitt liv. Försökt prata med folk på internet i flera år men jag misslyckas alltid. Om jag kan inte ens kan chatta med folk bakom en datorskärm hur ska jag då kunna prata med folk irl? 

Hur ska jag få bra självförtroende? Den enda erfarenheten jag har av människor är negativ, blir alltid behandlad dålig eller igonerad. 

Du menar att jag ska byta psykologer? 

Det har inte hjälpt eftersom jag inte kan ta deras mediciner, men även om jag hade kunnat så hade det kanske inte hjälp ändå. Mina samtal med dom är alltid samma, de ställer mig frågor och jag svarar. Och de skickar mig på uppdrag också, men so far har det inte hjälpt.
  • lengon
    poppa01 skrev 2017-03-05 21:36:11 följande:
    Allt med mig är fult. Allt ser konstigt ut. Jo, det är så pass illa, kan inte ens gå ut utan att någon skrattar och stirrar ut mig, Brukar få många negativa kommentar om mitt utseende också. Visst har alla lite skönhetsfel men problemet med mig är att jag har det överallt, det är för mycket och jag kan inte fixa det, jag har försökt.

Jo, jag är dum och har lågt iq, har svårt att förstå saker och jag har bara haft kemi med 2 personer i hela mitt liv. Försökt prata med folk på internet i flera år men jag misslyckas alltid. Om jag kan inte ens kan chatta med folk bakom en datorskärm hur ska jag då kunna prata med folk irl? 

Hur ska jag få bra självförtroende? Den enda erfarenheten jag har av människor är negativ, blir alltid behandlad dålig eller igonerad. 

Du menar att jag ska byta psykologer? 

Det har inte hjälpt eftersom jag inte kan ta deras mediciner, men även om jag hade kunnat så hade det kanske inte hjälp ändå. Mina samtal med dom är alltid samma, de ställer mig frågor och jag svarar. Och de skickar mig på uppdrag också, men so far har det inte hjälpt.

Du har en väldigt negativ inställning till allt. Jag förstår varför du har de och säger det inte som en pik! :) Men det gör ju inte saken lättare, varken för dig själv eller din omgivning, att ändra på situationen. Någonstans måste du hitta motivationen och förhoppningen att allt ska bli bättre - för att öka chanserna!

Men jag förstår... det är inte lätt att bara hitta motivationen sådär.. Svårt att veta hur du ska gå vidare nu när du har så dåliga erfarenheter sedan förut. Jättehemskt att du har fått så mycket eländiga kommentarer i ditt liv.. :(

Du skriver att du inte ens lyckas kunna ha kontakt med folk på nätet. Så illa kan det väl ändå inte vara? :) All right... upp till bevis! Adda mig på fb om du vill så kan jag bli din nya "social-tränings-chatt-partner" :P Skickar mitt nick i ett mail till dig. Vill inte lägga ut det här offentligt.

• poppa01
    lengon skrev 2017-03-10 12:00:40 följande:

Du har en väldigt negativ inställning till allt. Jag förstår varför du har de och säger det inte som en pik! :) Men det gör ju inte saken lättare, varken för dig själv eller din omgivning, att ändra på situationen. Någonstans måste du hitta motivationen och förhoppningen att allt ska bli bättre - för att öka chanserna!

Men jag förstår... det är inte lätt att bara hitta motivationen sådär.. Svårt att veta hur du ska gå vidare nu när du har så dåliga erfarenheter sedan förut. Jättehemskt att du har fått så mycket eländiga kommentarer i ditt liv.. :(

Du skriver att du inte ens lyckas kunna ha kontakt med folk på nätet. Så illa kan det väl ändå inte vara? :) All right... upp till bevis! Adda mig på fb om du vill så kan jag bli din nya "social-tränings-chatt-partner" :P Skickar mitt nick i ett mail till dig. Vill inte lägga ut det här offentligt.

Jag har inte en negativ inställning till allt, jag har en "negativ" inställing till mig själv men jag skulle snarare kalla det för realistisk inställning.

Att gå runt med en "positiv" (påhittad) inställning leder till igenting för mig, det raderar inte mina defekter (defekterna är anledningen till att folk inte vill ha något att göra med mig).

Det går inte att ändra på min situtation, det är därför jag är så "negativ".

Jo, så pass illa är det. Jag kan inte prata med folk. Vet inte vad jag ska säga. Jag är konstig och tråkig och creepy.
  • Deb123

Kan man fråga vad mer specifikt du inte tycker om hos dig själv? Är det något du kan arbeta med? alla ser olika ut och alla har sin egna charm. Tur de

• poppa01
    Deb123 skrev 2017-03-14 05:19:49 följande:

Kan man fråga vad mer specifikt du inte tycker om hos dig själv? Är det något du kan arbeta med? alla ser olika ut och alla har sin egna charm. Tur de

Läpparna, Ögonen, Örat, Pannan, Halsen, Nacken, Håret, Käken, Huvudformen, Benen, Armarna, Fingrarna, Ryggen, Rösten. Precis allt. Jag ser konstig ut. Och jag är dessutom dum/lågt iq så jag har ingen personlighet heller. 100 % värdelös. Redan försökt fixa mig själv, men det går inte.

Ja, alla är olika och ja alla har en charm, men när jag har 100+svagheter så spelar det ingen roll, mina defekter är för många.
Svar på tråden Mår extremt dåligt