• lengon

Mår extremt dåligt

lessman skrev 2017-02-05 04:21:50 följande:

Det finns mycket skit  ja men det värsta är att alla dömmer alla efter utseende, och de fulaste blir alltid över överallt.  och det finnsingen för alla, det är bara en lögn.

Men kan du bli liiiiiiiite mer uppmuntrande kanske??? Skriver du bara för att göra honom ännu mer deppig eller? Isf tycker jag du kan hålla till i någon annan tråd. Skäms på dig att sparka på någon som redan ligger ner!
  • lengon
    poppa01 skrev 2017-01-30 21:22:46 följande:
    Folk säger alltid att det finns någon för alla, att kärlek existerar, att någon kan acceptera mig, att ingen bryr sig om hur man ser ut etc. Men det är ju bara skitsnack.

Jag är fruktansvärt ful och jag går konstigt.

Jag kan inte bota min fulhet eftersom det är medfött och det är jättemycket som är fel på mig, nästan hela ansiktet och kroppen är ful, exempelvis medfött dålig hållning vilket är sjukt osexigt. Folk skrattar, pekar, tar foto och hånar mig nästan varje gång jag går ut. Kan inte ens skriva något på facebook utan att någon kommenterar mitt utseende på ett negativt sätt.

Jag har inte haft en enda vän under hela mitt vuxna liv. 

Jag kan inte ens prata med folk. Efter 3 menningar så dör det ut. 

Jag är väldigt dum och har lågt iq, det säger ju sig självt att är man både dum och väldigt ful så är situation hopplös.

Kommer aldrig få ett bra jobb då jag helt enkelt är för dum och för ful.

Folk är inte intreserade av en vuxen man som är frukstanvärd ful, har noll sociala kunskaper och inte har några vänner. De tror alltid att man är ett creep, galning och andra negativa saker.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, trots att jag bara är 25 år så är mitt liv redan slut. Varit helt socialt isolerad ända sedan jag varit 14 år. Det finns absolut inget hopp för mig. Finns ingenting som pekar på det, ingenting. Vad skulle det vara isåfall? Mina träffar med mina 3 psykologer hjälper inte. Läst böcker om ämnet men det hjälper inte heller. 

Jag har ett glidbråk, medicinerna och kosten som ska lindra glidbråket gör det inte och således kan jag inte ta piller för att dämpa min ångest eftersom det hade gett mig smärtor. Så vad fan ska jag göra. Kan man operera sin hjärna och bli en "grönsak"?

Vad är det för "medfödd fulhet" som du upplever att du har? Det är troligtvis inte så illa som du känner det. Eller? :) Alla har ju skönhetsfel lite överallt!! Jag har haft komplex för än det ena, än det andra, genom tiden.

Dum och lågt iq tror jag inte på att du har. Det låter inte så. Däremot har du ett bedrövligt självförtroende. Och hur ska vi kunna förändra det? <3 Du behöver ju professionell hjälp. Ser att du skriver att du har tre psykologer. Uppenbarligen kan de inte hjälpa dig. Då måste du leta vidare efter rätt person som kan hjälpa dig!

Ditt liv är inte slut. Du måste bara hitta nya vägar ut ur detta! Berätta gärna varför det inte har hjälpt med dina tre psykologkontakter?

Och så undrar jag hur din familjesituation ser ut?

?Kram!!

• lengon
    poppa01 skrev 2017-03-05 21:36:11 följande:
    Allt med mig är fult. Allt ser konstigt ut. Jo, det är så pass illa, kan inte ens gå ut utan att någon skrattar och stirrar ut mig, Brukar få många negativa kommentar om mitt utseende också. Visst har alla lite skönhetsfel men problemet med mig är att jag har det överallt, det är för mycket och jag kan inte fixa det, jag har försökt.

Jo, jag är dum och har lågt iq, har svårt att förstå saker och jag har bara haft kemi med 2 personer i hela mitt liv. Försökt prata med folk på internet i flera år men jag misslyckas alltid. Om jag kan inte ens kan chatta med folk bakom en datorskärm hur ska jag då kunna prata med folk irl? 

Hur ska jag få bra självförtroende? Den enda erfarenheten jag har av människor är negativ, blir alltid behandlad dålig eller igonerad. 

Du menar att jag ska byta psykologer? 

Det har inte hjälpt eftersom jag inte kan ta deras mediciner, men även om jag hade kunnat så hade det kanske inte hjälp ändå. Mina samtal med dom är alltid samma, de ställer mig frågor och jag svarar. Och de skickar mig på uppdrag också, men so far har det inte hjälpt.

Du har en väldigt negativ inställning till allt. Jag förstår varför du har de och säger det inte som en pik! :) Men det gör ju inte saken lättare, varken för dig själv eller din omgivning, att ändra på situationen. Någonstans måste du hitta motivationen och förhoppningen att allt ska bli bättre - för att öka chanserna!

Men jag förstår... det är inte lätt att bara hitta motivationen sådär.. Svårt att veta hur du ska gå vidare nu när du har så dåliga erfarenheter sedan förut. Jättehemskt att du har fått så mycket eländiga kommentarer i ditt liv.. :(

Du skriver att du inte ens lyckas kunna ha kontakt med folk på nätet. Så illa kan det väl ändå inte vara? :) All right... upp till bevis! Adda mig på fb om du vill så kan jag bli din nya "social-tränings-chatt-partner" :P Skickar mitt nick i ett mail till dig. Vill inte lägga ut det här offentligt.

Svar på tråden Mår extremt dåligt