• Anonym (Kul att veta)

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet vad skulle du välja då? Du får gärna motivera ditt svar också.

Jag antar att många skulle vilja visa för omvärlden att dom är förlovade eller gifta så tänk bort vigsel/förlovningsringen i frågan och svara ringar om du skulle vilja gå med andra ringar än just vigsel/förlovningsring.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?
  • Mascaraklumpar

Räknas smartklocka och dylikt så säger jag det (det kommer garanterat armband i framtiden som mäter olika hälsoparametrar och larmar vid tex hjärtinfarkt). Räknas bara vanliga, traditionella smycken så tycker jag att halsband skulle kännas viktigast.

• Anonym (Kul att veta)
    Mascaraklumpar skrev 2017-01-21 16:29:41 följande:
    Räknas smartklocka och dylikt så säger jag det (det kommer garanterat armband i framtiden som mäter olika hälsoparametrar och larmar vid tex hjärtinfarkt). Räknas bara vanliga, traditionella smycken så tycker jag att halsband skulle kännas viktigast.
    Jag tänkte lägga klocka som alternativ men sen tänkte jag att det kanske inte kan anses vara ett smycke.
  • IsDimma
    Anonym (Kul att veta) skrev 2017-01-21 15:22:45 följande:

Halsband vinner med hästlängder just nu i omröstningen.

Jag hade jättesvårt att välja men valde örhängen, fast det inte är mitt favoritsmycke, av två orsaker och det ena är att jag redan har hål i öronen och det ser fult ut att inte ha i örhängen då och det andra att jag faktiskt tycker att det ser väldigt tomt ut att inte ha örhängen. Det är som om något saknas utan örhängen, tycker jag.

Tycker ni som valde halsband att det ser tomt utan halsband?

Och ni som inte vill ha ringar är det för att ni tycker att det är obekvämt?

Jag har nyss tagit hål i öronen igen efter att ha varit utan dom senaste 11-15 åren. Så dom har jag egentligen bara dom senaste dagarna blivit van vid.
    Halsband har jag jämnt. Jag känner mig fullständigt naken om jag inte har ett halsband runt halsen. I höstas så rev jag sönder kedjan under en resa. Ingen möjlighet att köpa ett nytt och hade inget annat med mig. Jag känner i regel inte halsbanden när dom sitter där men då kände jag att jag var utan. Kändes konstigt och jag var där och kände efter med fingrarna hela tiden
    Armband använder jag sällan som smycke, har en Fitbit och en iwatch runt handlederna dom flesta dagarna så det är liksom fullt där redan
    Ringar gillar jag inte alls. Känns obekvämt på fingret, kliar och skaver mest.
  • Anonym (Solklart)

Jag väljer min förlovningsring och min vigselring. De vill jag aldrig ta av :)

• Anonym (Solklart)
    Anonym (Solklart) skrev 2017-01-21 18:58:36 följande:

Jag väljer min förlovningsring och min vigselring. De vill jag aldrig ta av :)

Haha och nu läste jag ts... Men de är de enda smycken jag använder, så det får väl bli ringar iaf.
  • Anonym (a)

Örhängen :) Hade gärna behållt mina ringar också men örhängen är det enda som aldrig är ivägen.

• The past is now

Älskar mina smycken, men det enda smycket som jag aldrig vill bli av med är halskedjan efter min lillebror som dog i september förra året. 

• Themis

Då hade jag självfallet valt halsband, man kan ju även hänga vigselringen i ett sånt.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Anonym (Kul att veta)
    Themis skrev 2017-01-22 14:06:50 följande:
    Då hade jag självfallet valt halsband, man kan ju även hänga vigselringen i ett sånt. smile5.gif
    Vigselringen räknades ju inte men smart av dig i alla fall.
    The past is now skrev 2017-01-21 19:38:59 följande:
    Älskar mina smycken, men det enda smycket som jag aldrig vill bli av med är halskedjan efter min lillebror som dog i september förra året. 
    Beklagar sorgen. Vågar du ha på dig kedjan eller förvarar du den bara på ett säkert ställe?

• The past is now
    Anonym (Kul att veta) skrev 2017-01-22 16:05:03 följande:
    Vigselringen räknades ju inte men smart av dig i alla fall.
    The past is now skrev 2017-01-21 19:38:59 följande:
    Beklagar sorgen. Vågar du ha på dig kedjan eller förvarar du den bara på ett säkert ställe?

Ja. Jag satte på mig det dagen efter hans död. Har inte tagit av mig den sedan dess. Tack..det gör oerhört ont i min själ. 
  • Duckan

Eftersom vigselringar inte räknades in så svarade jag Annat och syftar då på min klocka.

Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?