Inlägg från: Anonym (Kul att veta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kul att veta)

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet vad skulle du välja då? Du får gärna motivera ditt svar också.

Jag antar att många skulle vilja visa för omvärlden att dom är förlovade eller gifta så tänk bort vigsel/förlovningsringen i frågan och svara ringar om du skulle vilja gå med andra ringar än just vigsel/förlovningsring.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?
  • Anonym (Kul att veta)

Halsband vinner med hästlängder just nu i omröstningen.

Jag hade jättesvårt att välja men valde örhängen, fast det inte är mitt favoritsmycke, av två orsaker och det ena är att jag redan har hål i öronen och det ser fult ut att inte ha i örhängen då och det andra att jag faktiskt tycker att det ser väldigt tomt ut att inte ha örhängen. Det är som om något saknas utan örhängen, tycker jag.

Tycker ni som valde halsband att det ser tomt utan halsband?

Och ni som inte vill ha ringar är det för att ni tycker att det är obekvämt?

• Anonym (Kul att veta)
    Cecese skrev 2017-01-21 16:22:33 följande:
    Inget. Örhängen kan jag inte ha pga allergi. Endast titan funkar men jag har inte haft råd med. Halsband kan jag inte ha för det känns som jag ska strypas. Armband är jobbiga och i vägen.
    Har du provat Blomdahls örhängen som finns på Apoteket bland annat? Dom ska vara allergivänliga.
  • Anonym (Kul att veta)
    Mascaraklumpar skrev 2017-01-21 16:29:41 följande:
    Räknas smartklocka och dylikt så säger jag det (det kommer garanterat armband i framtiden som mäter olika hälsoparametrar och larmar vid tex hjärtinfarkt). Räknas bara vanliga, traditionella smycken så tycker jag att halsband skulle kännas viktigast.
    Jag tänkte lägga klocka som alternativ men sen tänkte jag att det kanske inte kan anses vara ett smycke.
  • Anonym (Kul att veta)
    Themis skrev 2017-01-22 14:06:50 följande:
    Då hade jag självfallet valt halsband, man kan ju även hänga vigselringen i ett sånt. smile5.gif
    Vigselringen räknades ju inte men smart av dig i alla fall.
    The past is now skrev 2017-01-21 19:38:59 följande:
    Älskar mina smycken, men det enda smycket som jag aldrig vill bli av med är halskedjan efter min lillebror som dog i september förra året. 
    Beklagar sorgen. Vågar du ha på dig kedjan eller förvarar du den bara på ett säkert ställe?

Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?