• Bellaaaa94

För litet foster, hur gick det för er ?

Det är så att jag har varit på vul och jag trodde att jag var i vecka 8 hela tiden, men när han undersökte mig så sa han att fostret var aldels för liten för och vara i vecka 8. Såg mer ut och vara i vecka 6+6 fostret alltså. Men att själva " säcken " såg ut och vara i vecka 8

Mår jätte dåligt just nu, och undrar om någon har varit med om samma sak :( hur har det gått för er isåfall ??

Ska tillbaka den 30:e och få " domen "

Har den slutat växa så ska jag få tabletter för att påskynda " missfallet " , men tror inte att jag ska ta tabletterna samma dag då sonen fyller hela 5 år den dagen och nästa dag är det ju nyår /:

Snälla svara om ni har varit med om samma sak :(
  • Svar på tråden För litet foster, hur gick det för er ?
  • vickan5st

De har sagt till mig flera  ggr i början attt det var fel vecka sen har det vuxit ikapp typ så jag vet inte om de växer lite olika...

• UnderbaraLillaÄlskadeJag

Så länge hjärtat slår är det strunt samma för så tidigt i graviditeten gör en skillnad på 1-2 mm på flera veckor så mäter de fel kan det skilja 2-3 veckor.

• Bellaaaa94
    vickan5st skrev 2016-12-27 20:34:34 följande:

De har sagt till mig flera  ggr i början attt det var fel vecka sen har det vuxit ikapp typ så jag vet inte om de växer lite olika...

Okej får hoppas på det bästa för oss då /:
  • Bellaaaa94
    UnderbaraLillaÄlskadeJag skrev 2016-12-27 20:40:54 följande:

Så länge hjärtat slår är det strunt samma för så tidigt i graviditeten gör en skillnad på 1-2 mm på flera veckor så mäter de fel kan det skilja 2-3 veckor.

Dom sa aldrig något om hjärtat /:
  • Bmwz34

Man vill ju bara höra bra historier i ett sånt här läge men samtidigt vill man ju veta om man frågar.. jag hoppas verkligen att allt går jättebra för dej och det gör det säkert! Jag hade otur och trodde precis som du att jag var 8+0 men blev tillbakadlyttad till 6+6. Fick komma tillbaka 8+0 efter som embryot var så litet, men allt såg bra ut med hjärta som slog. Vid 9+0 var vi på återbesök men då hade hjärtat slutat slå samma morgon trodde dom. Jag hoppas och tror att det bara var otur, och inget vanligt scenario!! Jag håller alla mina tummar för att din lilla växer vidare som den ska!

• Bellaaaa94
    Bmwz34 skrev 2016-12-27 20:48:02 följande:

Man vill ju bara höra bra historier i ett sånt här läge men samtidigt vill man ju veta om man frågar.. jag hoppas verkligen att allt går jättebra för dej och det gör det säkert! Jag hade otur och trodde precis som du att jag var 8+0 men blev tillbakadlyttad till 6+6. Fick komma tillbaka 8+0 efter som embryot var så litet, men allt såg bra ut med hjärta som slog. Vid 9+0 var vi på återbesök men då hade hjärtat slutat slå samma morgon trodde dom. Jag hoppas och tror att det bara var otur, och inget vanligt scenario!! Jag håller alla mina tummar för att din lilla växer vidare som den ska!

Ja men skönt och höra andra historier också så man kan ställa in sig på båda sakerna

Beklagar verkligen det som har hänt dig :(

Är det nu ett MA jag har så är det mitt 2 /:

Men har också 2 underbara barn här hemma ena fyller 5 år om 3 dagar samma dag som jag ska gå och få " domen " :(

Och dottern fyller 3 år om 6 dagar
  • Bmwz34
    Bellaaaa94 skrev 2016-12-27 20:55:32 följande:
    Ja men skönt och höra andra historier också så man kan ställa in sig på båda sakerna

Beklagar verkligen det som har hänt dig :(

Är det nu ett MA jag har så är det mitt 2 /:

Men har också 2 underbara barn här hemma ena fyller 5 år om 3 dagar samma dag som jag ska gå och få " domen " :(

Och dottern fyller 3 år om 6 dagar
    Vad fint att höra att du har två friska och välmående barn sedan tidigare! Vi hoppas att det fortsätter precis så!

Har bara MA och MF här sedan innan, men hoppas och tror på bättre lycka nästa gång! :)
  • 2009

Jag har blivit framflyttad 14 dagar sen första ul i v9, har gjort två ul till sedan dess och inte behövt ändra datum något mera samt att bäbisen växer som den ska och är proportionerlig. I mitt fall beror det mest troligt på att min mens varit väldigt oregelbunden och att jag helt enkelt hade ägglossning senare än "normalt". I ditt fall är kan det säkert även bero på, som någon annan även skrev, att det är väldigt tidigt i graviditeten än och att minsta mm skillnad på mätningarna kan ge ganska stor felmarginal. Försök hålla hoppet uppe!

• jennyz

Min första graviditet tyckte de att fostret var en dryg vecka för litet, de tyckte det på VUL som gjordes v 7, samt även på RUL, men eftersom vi gjort IVF så ändrades inga datum för BF, hon föddes på BF och var väldigt normal... (50 cm och vägde 3550g ung)

• Anonym (Orolig)

Usch vad man ska behöva oroa sig denna första tiden, var inte alls bredd på det 🥺

är i en liknande situation? gjorde ett tidigt VUL igår pga värk och blödning? Jag är enligt mensen i vecka 8 (7+2) men jag förklarade innan att jag trodde jag var i vecka 7 (ca 6+2) då jag har 3 veckor mellan mens och ÄL. Under VUL såg man ett tickande litet hjärta vilket gjorde mig överlycklig! Var så rädd för att värken och blödningarna var MF men det var de inte! Dock var embryot bara 6.6 mm så hon sa att det nog stämde som jag sa att jag ligger en vecka bakåt. 

Åkte hem glad över att det såg bra ut än sålänge.. så börjar man googla.. och inser att i vecka sju bör embryot vara mellan 7-12 mm? sen hade jag bakåtliggande livmoder så hon hade svårt att komma åt.. men ändå! 

usch vad man vill att denna ovissa första tiden ska vara över så man kan ?slappna? av lite, om man nu gör det! Jag vill att allt ska vara glass och ballonger 😅💕

Svar på tråden För litet foster, hur gick det för er ?