• Anonym (Levtienlögn)

Jag är inte pappa till vårat barn

Efter att jag och exet gjorde slut (efter många år tillsammans) så berättar hon att jag ej är far till vårat barn som är 6 år.

Hon hade låtit en annan man ta faderskapstest utan min vetskap, han har även skrivit under faderskapet.

Hon hade ett one night stand med honom (under tiden som vi var tillsammans och försökte bli gravida) fick jag bekräftat.

Jag fick allting slängt i ansiktet.

Exet har alltid varit psykiskt instabil och nu pratar jag inte om ångest eller depression utan hon ljuger och hittar på historier om de flesta människor, sprider runt hemska rykten. Manipulerar och tar sig under skinnet på folk. Jag märkte hennes sanna "jag" alldeles försent.

Genom denna lögn så har många inblandade tagit skada och inte minst barnet som nu är helt förvirrad.

Jag vill inte förlora "min" son!

Jag vill adoptera barnet men får ingen respons alls.

Mamman har inte kontakt med biopappan längre, förmodligen för att hon uttnytjade honom på pengar, han fick bara hälsa på dagen efter lön varje månad, plus att han betalar underhållet. Sedan bor han långt bort och har både fru och småbarn.

Barnet bor fortfarande hos mig växelvis.

Någon som har varit med om något liknande? Jag vet att det inte finns något jag kan göra. Jag hoppas och ber varje dag att jag ska få fortsätta vara far till min son.

• Svar på tråden Jag är inte pappa till vårat barn
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Levtienlögn) skrev 2016-12-17 13:53:02 följande:

Nä jag skrev på faderskapet för flera år sedan, har det skett något fel ??

Är det biopappan som måste adoptera egentligen ?

Vad kan jag göra?

När det framkom att han var biopappa så fick han tydligen skriva på faderskapet utan problem.

Då får du nog ringa socialkontoret och reda ut det. Du är vårdnadshavare om du skrev på. Att det nu framkommer att någon annan är biologisk pappa ändrar automatiskt inte det.
  • Anonym (Levtienlögn)

Faderskaps testet var utan min vetskap.

Dom gjorde DNA test utomlands med hjälp av familjerätten som de fick betala själv, för att jag inte skulle veta något. Efter att de kom tillbaka med fakta om att han var pappa så startades det en utredning och när den startade så informerade dem mig.

Men jag hade absolut inget att säga till om.

• fjanten
    Anonym (Levtienlögn) skrev 2016-12-17 14:04:49 följande:

Dom gjorde DNA test utomlands med hjälp av familjerätten som de fick betala själv, för att jag inte skulle veta något. Efter att de kom tillbaka med fakta om att han var pappa så startades det en utredning och när den startade så informerade dem mig.

Nej, det går inte till så. DNA-test kan absolut ha gjorts, men knappast med familjerättens inblandning. Ditt faderskap skulle dessutom inte ha upphävts utan din vetskap. Inte DNA-tester heller. Antingen ljuger du, eller så ljuger ditt ex för dig. Det går inte till som du beskriver det
  • Anonym (Levtienlögn)

Jag ljuger inte och DNA testet var först gjort utomlands med hjälp av familjerätten sedan gjorde dem det i Sverige.

• Anonym (M)
    Anonym (Levtienlögn) skrev 2016-12-17 14:04:49 följande:

Hur fick det till när du blev av med vårdnaden?
  • fjanten
    Tofflans skrev 2016-12-17 18:37:43 följande:

Här ljuger nån.... antingen ljuger nån för dig TS eller så ljuger du för oss.

Helt klart.
  • Anonym (Samma båt)

Går igenom exakt samma sak som dig just nu TS.

PM:a om du vill prata om det.

• en blind vän

Ditt ex har svagheter. Du vet vilka de är. Utnyttja dom.
    Glöm adoption på papperet. Din son vet om att du är hans pappa. Det är det enda viktiga.
    Ditt ex vill nog ha sin lediga vecka från sonen så var inte rädd att hon vill ha honom heltid.

Eftersom inte har förbjudit dig att träffa honom så tror jag du kommer fortsätta att vara varannan vecka pappa.

Svar på tråden Jag är inte pappa till vårat barn