Min katt vill plötsligt inte kissa på lådan
Hej!
Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag provar här. Min ena katt är lite känslig vart hon kissar och så. Nu har hon helt plötsligt börjat kissa bredvid lådan. Vi har en med tak och hon kan sitta upprätt där inne. Hon har börjat kissa på badrumsgolvet bredvid lådan.
Hon har varit känslig tidigare och vi provade att ha två lådor men hon ville ändå bara gå på ena lådan och till slut gav hon med sig, men nu verkar hon inte ge sig. Vi har skrubbat rent badrumsgolvet, vi har gjort rent lådan från grunden och haft i helt ny sand (vi har klumpbildande så vi tar ju ut allteftersom) men hon skulle ändå kissa på badrumsgolvet.
Nu har vi flyttat ut kattlådemöbeln från badrummet och ändå kissade hon på golvet därinne. Nu får hon inte vara där så nu har hon gått över till att kissa bredvid lådan inne i möbeln. Hon är inte sjuk eller så, det är inte längesen vi gjorde en kontroll hos veterinären. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Kommer absolut inte avliva henne för att hon kissar utanför lådan så det är inget alternativ, men finns det tips på vad som kan lösa detta problem?
Tack!