Inlägg från: eyyan1 |Visa alla inlägg
  • eyyan1

Min katt vill plötsligt inte kissa på lådan

Hej!

Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag provar här. Min ena katt är lite känslig vart hon kissar och så. Nu har hon helt plötsligt börjat kissa bredvid lådan. Vi har en med tak och hon kan sitta upprätt där inne. Hon har börjat kissa på badrumsgolvet bredvid lådan.

Hon har varit känslig tidigare och vi provade att ha två lådor men hon ville ändå bara gå på ena lådan och till slut gav hon med sig, men nu verkar hon inte ge sig. Vi har skrubbat rent badrumsgolvet, vi har gjort rent lådan från grunden och haft i helt ny sand (vi har klumpbildande så vi tar ju ut allteftersom) men hon skulle ändå kissa på badrumsgolvet.

Nu har vi flyttat ut kattlådemöbeln från badrummet och ändå kissade hon på golvet därinne. Nu får hon inte vara där så nu har hon gått över till att kissa bredvid lådan inne i möbeln. Hon är inte sjuk eller så, det är inte längesen vi gjorde en kontroll hos veterinären. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Kommer absolut inte avliva henne för att hon kissar utanför lådan så det är inget alternativ, men finns det tips på vad som kan lösa detta problem?

Tack!

• Svar på tråden Min katt vill plötsligt inte kissa på lådan
  • eyyan1

Det var i samband med sterilisering de gjorde en rutinkoll på henne, hon höll på såhär när hon löpte men ska nog absolut kolla upp det. Lådan står stabilt, inget som vinglar. Hon bajsar på lådan som vanligt men vägrar just att kissa. Kan inte komma på att det är något speciellt som kan ha hänt som gör henne orolig heller :( Men får kolla upp så hon inte har urinvägsinfektion och se om hon vill kissa där om jag fäller upp "takluckan", tack för tips!

• eyyan1

Fällde upp "taket" på lådan men hon kissade bredvid ändå. Hon kissar så nära att det rinner in under lådan liksom. Hon kissar mycket också och jag har för mig att katten kissar väldigt lite när den har uvi, men jag ska kolla det ändå, kan ju vara individuellt. Ska ringa veterinären imorgon och höra, vill absolut inte att hon ska gå och ha ont om det skulle vara så :( 

Svar på tråden Min katt vill plötsligt inte kissa på lådan