• SweetJune

lagar ni skärmen omgående när skärmen på iPhone spruckit eller avvaktar ni?

Var lite dum och sonen ville ha telefonen när vi var ute (iPhone 6s) så kastade han den på stenar så skärmen sprack. Känns irriterande och kostar 2000 kr att byta. Inte bästa läge ekonomiskt då jag precis gått på mammaledighet. Hur har ni gjort? Byter nu omgående eller har ni sprucken skärm ett tag?

• Svar på tråden lagar ni skärmen omgående när skärmen på iPhone spruckit eller avvaktar ni?
  • SweetJune
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 01:34:46 följande:

Hur sprucken är den? Är den en spricka, flera sprickor eller helt krossat på en del? Är det bara ytterglaset eller skärmen också?

Sonen är 2,5 år och vet inte vad jag tänkte när jag gav telefonen ute.. han brukar aldrig kasta den inne. Så sura pengar  den har typ 20 sprickor på hela framsidan och så möts alla sprickor i en punkt där det är mer krossat. Ringde runt idag och Applestore tar ca 1500, övriga företag i närheten ca 2000 så har bokat tid hos Apple om en vecka (fanns ingen tidigare tid). 
  • Holma
    Ooops skrev 2016-09-26 21:30:23 följande:

Använder inte ajfön....kör på samsung ist. Tål mer än töntfånen.

Fast det va ju ruggigt dyrt att byta? Har vänner som krossar sin hela tiden, här kostat det max 400 kr. Var byter du någonstans?

Min iPhone håller bra mycket bättre än min Samsung , iPhonen har åkt i backen många gången o inte en skråma medan min Samsung varit på lagning tre gånger efter att ha tappats o skärmen rykt
  • Fia 28

Jag hade bett nån duktig fixare beställa ny skärm på ebay och byta åt mej. Hade aldrig betalt 1500 för det.

• Ooops
    Holma skrev 2016-09-27 13:15:56 följande:

Min iPhone håller bra mycket bättre än min Samsung , iPhonen har åkt i backen många gången o inte en skråma medan min Samsung varit på lagning tre gånger efter att ha tappats o skärmen rykt

Då nog din iphone ett bra exemplar! Är ju allmänt känt att iphone går sönder lätt.
  • Holma
    Ooops skrev 2016-09-27 13:28:42 följande:
    Då nog din iphone ett bra exemplar! Är ju allmänt känt att iphone går sönder lätt.
    Har bara hört tvärtom jag
  • Fia 28
    Holma skrev 2016-09-27 13:46:02 följande:
    Har bara hört tvärtom jag
    Samma här. Det är bara de som jag vet är väldigt oförsiktiga med teknikprylar som också lyckas ha sönder sina iphones.
  • Skillern
    SweetJune skrev 2016-09-27 12:38:01 följande:
    Sonen är 2,5 år och vet inte vad jag tänkte när jag gav telefonen ute.. han brukar aldrig kasta den inne. Så sura pengar  den har typ 20 sprickor på hela framsidan och så möts alla sprickor i en punkt där det är mer krossat. Ringde runt idag och Applestore tar ca 1500, övriga företag i närheten ca 2000 så har bokat tid hos Apple om en vecka (fanns ingen tidigare tid). 
    Låter lite dumt att ge telefonen till en 2,5 åring när ni är ute på stan i närheten av stenar... Men i vilket fall så tror jag att 1500 är lite dyrt. 1000 låter som ett rimligt pris pga "3d touch" som kanske kostar en del, tror alla andra i tråden inte tänkt på att det är 3d touch skärm på 6s så det kostar lite mer :)
  • Zombie von Rymmen
    Fia 28 skrev 2016-09-27 13:24:43 följande:

Jag hade bett nån duktig fixare beställa ny skärm på ebay och byta åt mej. Hade aldrig betalt 1500 för det.

Hade tänkt föreslå det, men TS verkar ha bråttom :)
    Ooops skrev 2016-09-27 13:28:42 följande:
    Är allmänt känt att butthurt folk älskar att racka ner på Apple. Hellre äpplen än industrispoinage-Samsung säger jag.
  • SweetJune
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 20:27:13 följande:

Hade tänkt föreslå det, men TS verkar ha bråttom :)Är allmänt känt att butthurt folk älskar att racka ner på Apple. Hellre äpplen än industrispoinage-Samsung säger jag.

Skar mig på skärmen idag och fick glas in i fingret.. Är också lite rädd att det ska bli värre om jag väntar.
  • Arenaman

Avvakta och se, det kanske självläker om man väntar länge nog....

• Seven Costanza
    SweetJune skrev 2016-09-27 23:17:56 följande:

Skar mig på skärmen idag och fick glas in i fingret.. Är också lite rädd att det ska bli värre om jag väntar.

Mitt mobilglas gick sönder mot stenplattor för några månader sedan och har massa sprickor men den är gammal så jag är snål och vill hellre vänta och skaffa en ny modell. Jag köpte bara en sån där genomskinlig skyddsfilm och satte över (du vet ett sånt där man drar av ett lager och sätter på resten som ett plåster). Får inget glas i fingrarna nu, funkar finfint.
  • nevermind

Hade haft sprucken skärm. Men så lånar jag inte ut dyra saker till småbarn heller...

Svar på tråden lagar ni skärmen omgående när skärmen på iPhone spruckit eller avvaktar ni?