• Anonym (Urk..)

Har ingen lust att fira bonusen..

Har varit på alla kalas genom åren. Nu har hen flyttat hemifrån. Måste man det..?

• Svar på tråden Har ingen lust att fira bonusen..
  • Anonym (Thea)

Jag är lite i samma läge.. Det funkar inte så bra med sambon äldsta barn..hon har inte trivts hemma. Och skyller på mig men när sambon luskat lite mer på vad jag egentligen gör för fel så är det egentligen inget men enklare att skylla på mig än att se sitt eget ansvar.. Eller inse att bara för att man är 18-19 och anses vuxen får man inte uppföra sig hur som helst i hemmet men den striden tog pappan men jag fick skulden *gah* i vilket fall så tog hon studenten och jag pratade med sambon om att jag följer med om han vill men att dottern nog skulle uppskatta om både jag och lillasyster håller oss borta... Nu har hon precis flyttat hemifrån och det kommer bli samma när det gäller att hälsa på... Vill sambon följer jag med men han vet att dottern inte vill så jag kommer nog vara hemma.. Men nu ammas inte lillasyster längre så hon kommer få följa med för äldsta säger att hon inte tycker om liten trots att hon knappt tittat på henne de gånger hon varit hemma... Och jag anser att hon ska ge det en chans för bådas skull...

• nevermind

Hitta på nåt. Att du är sjuk, ska jobba, träffa en kompis som råkar vara i stan bara den kvällen. Så tänker jag nog göra när svärmor fyller år.

• Anonym (Thea)
    nevermind skrev 2016-09-01 12:35:28 följande:

Hitta på nåt. Att du är sjuk, ska jobba, träffa en kompis som råkar vara i stan bara den kvällen. Så tänker jag nog göra när svärmor fyller år.

Och jag bara råkade byta till mig ett arbetspass den helg det var fest med sambons kompisar där även hans fd svägerskor och svågrar skulle vara... Jag hade tur att få nys om datum innan han sa det, så jag erbjöd mig snabbt att jobba istället för en arbetskamrat... Nämen oj vad synd jag som lovat att jobba istället för nn för hon skulle bort...
  • nevermind
    Anonym (Thea) skrev 2016-09-01 15:18:18 följande:
    Och jag bara råkade byta till mig ett arbetspass den helg det var fest med sambons kompisar där även hans fd svägerskor och svågrar skulle vara... Jag hade tur att få nys om datum innan han sa det, så jag erbjöd mig snabbt att jobba istället för en arbetskamrat... Nämen oj vad synd jag som lovat att jobba istället för nn för hon skulle bort...

Jag har tur nu att sambon är sjuk så han kan "smitta" mig lagom till svärmors födelsedag.
  • Nomanisanisland
    nevermind skrev 2016-09-01 18:28:51 följande:

Jag har tur nu att sambon är sjuk så han kan "smitta" mig lagom till svärmors födelsedag.
    Här bygger vi relationer på tillit?
  • Anonym (Tjusigt)
    Anonym (Bonusbarn = Nej, tack!) skrev 2016-08-31 18:12:01 följande:

Vem orkar med bonusbarn? De är som skiten som följer med ett mysigt husdjur.

En vuxen mogen person orkar med bonusbarn, och skiten efter husdjur. Dig däremot...

TS! Ja, det är hyckleri att följa med för sambons skull.
  • Anonym (Tjusigt)

Oj då, gammal tråd. Sorry... Skäms

• Anonym (Urk..)
    Anonym (Tjusigt) skrev 2016-12-21 03:54:42 följande:
    En vuxen mogen person orkar med bonusbarn, och skiten efter husdjur. Dig däremot...

TS! Ja, det är hyckleri att följa med för sambons skull.
    Jaså det gör dom?

Hursomhelst så gick jag. Tänkte för min sambos skull och fokuserade på god mat. Under middagen säger den andra bonusföräldern att hen kom bara för maten så jag var tydligen inte ensam..
  • Nomanisanisland

Vilket jävla skitprat, men det vet du väl själv så inget att bry sig om.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Urk..) skrev 2016-12-21 12:23:58 följande:
    Jaså det gör dom?

Hursomhelst så gick jag. Tänkte för min sambos skull och fokuserade på god mat. Under middagen säger den andra bonusföräldern att hen kom bara för maten så jag var tydligen inte ensam..
    Så bra då att du nästan lyckades uppföra dig som en vuxen människa i flera timmar. Duktigt!

Vilket jävla skitprat, men det vet du väl själv så inget att bry sig om.
  • Ess
    Anonym (Urk..) skrev 2016-12-21 12:23:58 följande:
    Jaså det gör dom?

Oj, det "barnet" verkar inte speciellt populärt. Att det inte klickar med den ena partnern är väl inte speciellt ovanligt, men med båda...........
  • ungbrunett
    Ess skrev 2016-12-21 17:19:28 följande:

Oj, det "barnet" verkar inte speciellt populärt. Att det inte klickar med den ena partnern är väl inte speciellt ovanligt, men med båda...........

Instämmer här.
  • BioBonus
    Ess skrev 2016-12-21 17:19:28 följande:

Till och med bonusbarn kan vara otrevliga individer har jag hört ;) även om föräldrarna inte alltid vill inse det.
Svar på tråden Har ingen lust att fira bonusen..