• Anonym (Urk..)

Har ingen lust att fira bonusen..

Har varit på alla kalas genom åren. Nu har hen flyttat hemifrån. Måste man det..?

• Svar på tråden Har ingen lust att fira bonusen..
  • Ess
    Anonym (Bonusbarn = Nej, tack!) skrev 2016-08-31 18:12:01 följande:

Vem orkar med bonusbarn? De är som skiten som följer med ett mysigt husdjur.

Även om man känner så, så behöver man inte agera på det utan hålla sig artigt neutral. Sedan när man gått därifrån så kan man hyperventilera en stund och släppa ut övertrycket...............
  • Anonym (qq)

du få väl dra en vit lögn då, om du inte vill säga sanningen. Bara säg att du inte kan.

• Anonym (MM)

Nej... hitta på en nödlögn varför du inte kommer.

• trilskas

Om någon frågar varför du inte kommer. Ljug inte. Sanningen är alltid det bästa även om den kanske sårar.. Jag hade inte velat att någon ljög för mig så varför ljuga för andra??

• Anonym (MM)

Varför vara brutalt ärlig? Eller är du en sådan som säger att din kollegas nya blus är fruktansvärd - bara för att var ärlig?

• Anonym (H)

^

Vad spelar det för roll vad TS säger.

Bonusen vet nog väl att hon hatar henne/honom.

• trilskas
    Anonym (MM) skrev 2016-09-01 08:24:30 följande:

Varför vara brutalt ärlig? Eller är du en sådan som säger att din kollegas nya blus är fruktansvärd - bara för att var ärlig?

Skulle hon fråga om jag tycker den är fin så skulle jag svara nej - om jag tycker så.
  • Nomanisanisland

Du verkar i alla fall vara en som jag inte orkar med, bonus eller ej.
  • Anonym (X)
    Anonym (Urk..) skrev 2016-08-31 14:55:10 följande:
    Det skulle vara för min sambos skull i såna fall.. Räknas det oxå som hyckleri?
    Sambon borde väl redan veta att du känner såhär,
    Anonym (Urk..) skrev 2016-08-31 15:00:46 följande:
    Bonusen har nämligen inte bidragit till något gemyt på sisådär sju svåra år..
    ?
    Om inte så hycklar du.

• Anonym (??)
    Personligen har jag älskat mina bonusbarn och har tät kontakt med dom trots att jag inte har kontakt med deras fäder (två st). Så det beror nog både på dig och bonusen (eller styvbarnet i ditt fall då - nån bonus verkar det inte vara tal om eftersom ordet är positivt).
Svar på tråden Har ingen lust att fira bonusen..