Misshandeln på bussen
I veckan har vi kunnat höra på nyheterna om en busschaufför som misshandlade en invandrarkille ombord på bussen. Vad tycker du om chaufförens agerande. Hur hade du agerat om du var i chaufförens skjorta?
I veckan har vi kunnat höra på nyheterna om en busschaufför som misshandlade en invandrarkille ombord på bussen. Vad tycker du om chaufförens agerande. Hur hade du agerat om du var i chaufförens skjorta?
Tycker ingenting ännu. Har man hört chaufförens version? Vad hände innan?
www.aftonbladet.se/nyheter/article23212593.ab
Undrar hur oskyldig den killen var enligt chauffören fick han det första slaget av invandraren.
Visst chauffören kanske var lite för hårdhänt men det kanske var droppen som rann över.
Kollar man videoklippet så tycker jag att det ser ut som att det är lite klipp i det så vi har nog inte fått sett hela sanningen tror jag.
Det finns inga omständigheter som skulle ursäkta hur den chauffören betedde sig. Ingenting. Inte heller de fega idioterna som såg och inte ingrep. Skäms Sverige.
Chaufförens version skiljer sig ganska markant från killens. Konstigt att ingen av vittnena uttalat sig om vad som egentligen hände? Efter att ha läst bådas versioner misstänker jag att det hela handlar om ett missförstånd och eventuellt en kulturkrock gällande hur det fungerar i kollektivtrafiken. Men chaufförens agerande att gå till fysisk attack är absolut inte ok. Inte ens om killen tidigare påbörjat det. Våld får användas i nödvärn, det var inte en sådan situation just då när chauffören tappade kontrollen helt.
Det finns inga omständigheter som skulle ursäkta hur den chauffören betedde sig. Ingenting. Inte heller de fega idioterna som såg och inte ingrep. Skäms Sverige.
Chaufförens beteende är naturligtvis helt oacceptabelt. Det sagt tror jag det ligger en del bakom det här som inte syns på filmen eller rapporteras i media. Spontant är min känsla att man velat framkalla, provocera, en reaktion hos chauffören och sedan haft en person redo att filma. Kanske har chauffören betett sig som en skit tidigare och man vill sätta dit honom, t.ex.? Eller så vill man ha en artikel i AB. Oavsett ska han såklart inte göra som han gör, men jag kan ju också undra vem det är som filmar utan att ingripa. Inte ens säger något.
Som vanligt när två personer slåss har båda med stor sannolikhet gjort dumma saker. Våld är bara ok i självförsvar och det verkar det inte vara frågan om från ngn av männen. Töntigt, om ni frågar mig.
Tycker ingenting ännu. Har man hört chaufförens version? Vad hände innan?
Chauffören fick ett slag innan det började filmas så han fick en fraktur på sin högra arm..
Övrigt svar. Han gjorde rätt - men han gjorde fel. Han hade all rätt att bli förbannad - men han borde ha straffat killen via de lagliga kanalerna.
De asylsökande kanske borde gå en kurs i hur man åker buss i Sverige. Det är inget självklart att man inte kan hoppa på och av bussen var som helst. Deras busskort borde också förses med foton. Tydligen säljer många sina kort och tjuvåker sen (och blir aggressiva när de nekas komma ombord).
De asylsökande kanske borde gå en kurs i hur man åker buss i Sverige. Det är inget självklart att man inte kan hoppa på och av bussen var som helst. Deras busskort borde också förses med foton. Tydligen säljer många sina kort och tjuvåker sen (och blir aggressiva när de nekas komma ombord).
Jag tycker det är märkligt att aslylanten lyckades skaffa fram en skjuts som förföljde bussen till nästa hållplats. Jag menar det är synnerligen märkliga omständigheter. Inte ens jag som är välintegrerad här har möjligheten att ringa efter någon som kommer på stubinen och skjutsar mig till nästa busshållplats. Inte ens om vederbörande redan satt i bilen skulle jag hinna ifatt en buss. Det tar väl en 10 minuter för en bil att komma till en även inom ett relativt kort avstånd. Då är bussen redan långt bort från nästa bullshållsplats.
Jag tycker det är märkligt att aslylanten lyckades skaffa fram en skjuts som förföljde bussen till nästa hållplats. Jag menar det är synnerligen märkliga omständigheter. Inte ens jag som är välintegrerad här har möjligheten att ringa efter någon som kommer på stubinen och skjutsar mig till nästa busshållplats. Inte ens om vederbörande redan satt i bilen skulle jag hinna ifatt en buss. Det tar väl en 10 minuter för en bil att komma till en även inom ett relativt kort avstånd. Då är bussen redan långt bort från nästa bullshållsplats.