Inlägg från: Skorpion76 |Visa alla inlägg
  • Skorpion76

Misshandeln på bussen

I veckan har vi kunnat höra på nyheterna om en busschaufför som misshandlade en invandrarkille ombord på bussen. Vad tycker du om chaufförens agerande. Hur hade du agerat om du var i chaufförens skjorta?

Emporium Pethead
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Misshandeln på bussen
  • Skorpion76
    K Kalle skrev 2016-07-28 07:59:15 följande:

De asylsökande kanske borde gå en kurs i hur man åker buss i Sverige. Det är inget självklart att man inte kan hoppa på och av bussen var som helst. Deras busskort borde också förses med foton. Tydligen säljer många sina kort och tjuvåker sen (och blir aggressiva när de nekas komma ombord).

Hihi, vilken bra idé du kom med!
    Emporium Pethead
  • Skorpion76
    Wolt skrev 2016-07-30 13:57:59 följande:

Jag tycker det är märkligt att aslylanten lyckades skaffa fram en skjuts som förföljde bussen till nästa hållplats. Jag menar det är synnerligen märkliga omständigheter. Inte ens jag som är välintegrerad här har möjligheten att ringa efter någon som kommer på stubinen och skjutsar mig till nästa busshållplats. Inte ens om vederbörande redan satt i bilen skulle jag hinna ifatt en buss. Det tar väl en 10 minuter för en bil att komma till en även inom ett relativt kort avstånd. Då är bussen redan långt bort från nästa bullshållsplats.

Precis!
    Hardly Pethead
Svar på tråden Misshandeln på bussen