• Anonym (sanna)

blir galen av tanken på henne med honom

Förhållandet mellan mig o väninna blev sexuellt av en slump o nu är vi känslomässigt involverade o vill bara ha mer av varandra, har ingen aning om hur detta kommer att sluta. MEN (har haft ett inlägg här tidigare ang saken) till saken hör att hon åker till sitt hemland ca 6ggr i året en långhelg (bott här dock tio år pga jobbet som läkare) o där har hon haft en stadig älskare under över tio års tid (som är gift där). Nu åker hon dit andra gången under vår historia, första gången hade vi just inlett vårt förhållande o det rörde mig inte så mycket men nuuu...jag gråter inombords av tanken....att hon skall vara intim med honom. Vill inte neka henne, känner det måste komma från henne, då dom haft sitt där så länge. Vill inte tala om det. Hon märkte dock på mig att det var nåt, så lite kom det på tal trots att jag försökte låta bli. Hon nämnde nog då att hon inte tror hon kan vara med honom mera på det sättet. Hur ska jag tänka här...kan ju inte komma med krav, vi är ju inte sas tillsammans (trots att vi väl är det)...suck...hemsk helg på kommande....

• Svar på tråden blir galen av tanken på henne med honom
  • fae

Det här är inte andra inlägget du gör om saken. Varför är det så fruktansvärt svårt för dig att snacka med henne istället?

• Anonym (sanna)

Vi har pratat men kommer inte så långt då jag blir lessen o hon inte vill göra mig lessen. Sist, då hon var lite påverkad sa hon att svartsjuka förstör förhållanden o jag måste sluta tänka så mycket. Att hon var ärlig med att han finns mm o just NU ger hon inte upp honom men får se beroende på vad det blr av oss sas. Hon har funderat på om vi skulle flytta ihop, åka o jobba utomlands mm. Det är väldigt tajt o jättebra mellan oss 24h o alla planer innefattar den andra. Nu är hon hemma o med onom ett dygn -kors o pina- o jag lät bli att skicka sms då ja var så lessen. Idag kom sms om hur kär hon e i mig, saknaden o "om allt e bra med OSS" (då jag inte textade). Jaa, allt bra men det smärtar så o trots att hon övertygar mig att jag är viktigast o vinner över honom enkelt - så känns det för jä.ligt....just nu. Då hon kommer hem i övrmorgon vet jag vi har helt fantastiska veckor på kommande. Okej, vi har inte varit tillsammans mer än 4mån så delvis fattar jag men tanken att hålla på såhär o dela henne ett åååår gör mig trasig o galen. Tänker INTE be henne välja, då blir det fel. Komments?

• Anonym (avsluta)
    Anonym (sanna) skrev 2016-08-09 20:20:15 följande:

Vi har pratat men kommer inte så långt då jag blir lessen o hon inte vill göra mig lessen. Sist, då hon var lite påverkad sa hon att svartsjuka förstör förhållanden o jag måste sluta tänka så mycket. Att hon var ärlig med att han finns mm o just NU ger hon inte upp honom men får se beroende på vad det blr av oss sas. Hon har funderat på om vi skulle flytta ihop, åka o jobba utomlands mm. Det är väldigt tajt o jättebra mellan oss 24h o alla planer innefattar den andra. Nu är hon hemma o med onom ett dygn -kors o pina- o jag lät bli att skicka sms då ja var så lessen. Idag kom sms om hur kär hon e i mig, saknaden o "om allt e bra med OSS" (då jag inte textade). Jaa, allt bra men det smärtar så o trots att hon övertygar mig att jag är viktigast o vinner över honom enkelt - så känns det för jä.ligt....just nu. Då hon kommer hem i övrmorgon vet jag vi har helt fantastiska veckor på kommande. Okej, vi har inte varit tillsammans mer än 4mån så delvis fattar jag men tanken att hålla på såhär o dela henne ett åååår gör mig trasig o galen. Tänker INTE be henne välja, då blir det fel. Komments?

Varför är du med henne? Vill du dela din kärlek med en annan? Älskar man vill man inte dela sex med någon annan av vilken orsak det än är.... Och dessutom tänk på att skydda er vid sex! Du är värd bättre än så här. Säkert svårt då man är kär och galen men detta är inte rätt.
  • Anonym (sanna)

Suck, finns det nån som inte tycker jag borde gå vidare o skippa henne? För vi har verkligen äkta känslor för varandra. Jag vet att hennes oro gäller att vi är två kvinnor för detta är tabu i hennes familj o får aldrig komma ut. Samt att denna man hjälper hennes föräldrar i hemlandet massor, även ekonomiskt- o är förstås oroad att detta slutar om hon inte...ja... I min värld låter det som om hon betalar honom med sex, hon bryr sig liksom inte i om han kommer el inte då hon ska dit utan dyker han upp så...ja, så blir det sex. Dubbelsuck.

• Anonym (Kille)

Det här är väl högst normalt. Ni träffas, har ett ganska öppet förhållande, men sen när känslorna växer så känner du att du vill vara exklusiv med henne. Jag skulle gissa att säkert 80% av alla par är exklusiva med varandra efter x antal månader.

Det är bara att låta henne välja.

Jag gjorde det väldigt klart och tydligt med min tjej att hon fick välja, efter bara några veckor, då hon hade ett ex som hon knullade ibland. Gör detsamma du.

• Anonym (avsluta)
    Anonym (sanna) skrev 2016-08-10 08:20:14 följande:

Suck, finns det nån som inte tycker jag borde gå vidare o skippa henne? För vi har verkligen äkta känslor för varandra. Jag vet att hennes oro gäller att vi är två kvinnor för detta är tabu i hennes familj o får aldrig komma ut. Samt att denna man hjälper hennes föräldrar i hemlandet massor, även ekonomiskt- o är förstås oroad att detta slutar om hon inte...ja... I min värld låter det som om hon betalar honom med sex, hon bryr sig liksom inte i om han kommer el inte då hon ska dit utan dyker han upp så...ja, så blir det sex. Dubbelsuck.

Men om hon har äkta känslor för dig så skulle hon väl inte vilja utsätta dig för plågan att hon ligger med en annan? Skulle hon acceptera att du hade en annan som du knullar när hon är borta? Och att du skulle ta betalt för det dessutom?

• Anonym (avsluta)

Är du säker på att hon inte utnyttjar dig? Som utomstående betraktare så är hon ju en hora (ursäkta, men tar man betalt för att ligga med andra är det det man är) som inte vill stå upp för ert förhållande. Jag skulle aldrig lita på en sådan människa. Hon verkar ha saker att dölja uppenbarligen. Och varför inleda en seriös relation med en människa som säger att hon aldrig kommer att vilja vara ett par offentligt? Som samtidigt ni är tillsammans "seriöst" ligger med andra och tar betalt för det. Det är inget du behöver acceptera.

• Anonym (sanna)

Usch, blir så lessen då jag läser era åsikter. Vet inte hur ja ska tänka. Den biten förstår jag, att det inte ska komma ut, för så tänker jag själv också. Nu. Vet ju inte hur jag tänker om ett år om "vi" fortsätter. Men kring detta att hon sexar med sin gamla stadiga älskare....ogillar stenhårt men känner att jag inte kan komma o kräva nånting efter 4 MÅNADER då vi inte vet hur det blir med oss. Känner att det beslutet bör komma från henne så att det inte blir fel. Vill inte vara den som pressade fram ett val. Än. Dock, har jag inte tänkt acceptera detta hur länge som helst. Är det helt fel tänkt?

• Anonym (Kille)

Så du har kommit fram till att du ska pressa henne att välja, men har inte bestämt dig för när?

Jag skulle gissa att hon kommrt att fortsätta med detta tills du gör det. När du gör det så får du ju reda på vem som hon värderar högst. Efter fyra månader vet man. I alla fall jag har efter 4 månader haft gott om tid att tänka.

Men vill du ge henne mer tid så gör det, men jag tror bara att du kommer att må allt sämre. Och blir det inte svårare ju mer tid du ger henne? Om du i ett eller flera år har accepterat att hon knullar andra, varför skulle du då sluta acceptera det plötsligt? Tror du skulle behöva tala ut ordentligt med din vän om dina känslor. Du har ju redan gjort det en gång. Men gör det igen.

Om hon älskar dig kommer hon ju själv att fatta det beslutet utan påtryckningar från dig, om hon förstår hur mycket det påverkar dig. Fråga om det är ok för dig att ligga runt med andra?

• Anonym (avsluta)
    Anonym (sanna) skrev 2016-08-11 20:39:39 följande:

Usch, blir så lessen då jag läser era åsikter. Vet inte hur ja ska tänka. Den biten förstår jag, att det inte ska komma ut, för så tänker jag själv också. Nu. Vet ju inte hur jag tänker om ett år om "vi" fortsätter. Men kring detta att hon sexar med sin gamla stadiga älskare....ogillar stenhårt men känner att jag inte kan komma o kräva nånting efter 4 MÅNADER då vi inte vet hur det blir med oss. Känner att det beslutet bör komma från henne så att det inte blir fel. Vill inte vara den som pressade fram ett val. Än. Dock, har jag inte tänkt acceptera detta hur länge som helst. Är det helt fel tänkt?

Det är bara du som kan veta vad som känns rätt för dig. Det jag skriver är utgående från hur jag känner och hur jag skulle tänka i din situation. Du verkar vara väldigt tillåtande och det är ju fint men då tycker jag också att du ska få tillbaka det, dvs i respekt och kärlek från din partner, att hon är värd din tillit. Och det gör hon inte nu. Hon säger dessutom att hon vill fortsätta ligga med denna man. Jag anser att hon bör välja mellan dig och hennes älskare. Om jag vore du skulle jag prata med henne och fråga hur hon ställer sig till att avsluta den relationen? Hur hon tänker kring det. Och hur hon tänker kring det att hon sårar dig genom sitt beteende? Om hon inte då vill avsluta den relationen eller fortsätter ligga med honom skulle jag avsluta. För det känns inte som det är ok för dig att hon gör det.

Om du ändå vill fortsätta relationen med henne så skulle jag se till att noga skydda mig vid sex, samt att även du är fri att ligga med andra. Dvs ha ett öppet förhållande.
  • Anonym (sanna)

Jag funderar på detta så jag blir tokig. MEN kommer inte att lämna denna lycka nu. Irriterad över det faktum att då jag tar upp saken så kör hon med "svartsjuka förstör", ...jaa?! men polyamoriska förhållande förstår också ju...o jag har ju all orsak att vara svartsjuk. Svartsjuka som ett problem talar man väl om då det inte finns nån orsak o ena partnern ändå är galet orolig o konfronterande, så är ju inte vårt fall då faktum är att hon ÄR med en annan. Vem skulle inte vara svartsjuk då. Men enl henne så visste jag om denna  man redan innan vi var involverade mer än bara som vänner. O på sätt o vis förståååår jag hennes dilemma o situation. Nån så gullig rar omtänksam omhändertagande närvarande orolig skön o snäll kvinna finnes inte, hon är en lottovinst för övrigt....o sätter jämt mina tankar o känslor i första hand (förutom här då).

• Anonym (avsluta)
    Anonym (sanna) skrev 2016-08-13 15:12:32 följande:

Jag funderar på detta så jag blir tokig. MEN kommer inte att lämna denna lycka nu. Irriterad över det faktum att då jag tar upp saken så kör hon med "svartsjuka förstör", ...jaa?! men polyamoriska förhållande förstår också ju...o jag har ju all orsak att vara svartsjuk. Svartsjuka som ett problem talar man väl om då det inte finns nån orsak o ena partnern ändå är galet orolig o konfronterande, så är ju inte vårt fall då faktum är att hon ÄR med en annan. Vem skulle inte vara svartsjuk då. Men enl henne så visste jag om denna  man redan innan vi var involverade mer än bara som vänner. O på sätt o vis förståååår jag hennes dilemma o situation. Nån så gullig rar omtänksam omhändertagande närvarande orolig skön o snäll kvinna finnes inte, hon är en lottovinst för övrigt....o sätter jämt mina tankar o känslor i första hand (förutom här då).

Så om man annars är en bra person på alla sätt och vis så är det ok att man är otrogen? Hur länge då? Kommer hon nånsin att vilja avsluta relationen med denna man? Nej du är inte svartsjuk snarare tvärtom enligt mig. Att du stannar är otroligt enligt mig men antagligen är du så kär att du inte ser det klart. Skulle det vara ok för henne att du hittade en annan att roa dig med också?
Svar på tråden blir galen av tanken på henne med honom