Jolilu skrev 2016-06-30 20:53:04 följande:
[quote=76738024][quote-nick]Hallonsoda2016 skrev 2016-06-24 23:48:17 följande:[/quote-nick]Jag har haft åderbråck sedan jag kan minnas, redan i tidig tonår. Ändå var jag väldigt tunn i kroppen 163cm/45kg.
Jag har åderbråck på hela vaderna och nu över på fötterna. Jag har sprutbehandlat bägge benen en gång var och det fick bort de värsta och största åderbråcken. Kostade runt 2000kr/ben och blev bra, det tog bort smärtan och tyngdkänslan.
Alla små nät och brustna kärl har dom sagt att man inte kan göra ngt åt. Trots att jag tagit bort åderbråcken så kommer dom tillbaka.
Det har dock aldrig hindrat mig från att gå i korta shorts/kjolar. En dålig dag är jag blå/lila/röd över hela vaden. Men jag har aldrig hört ngn kommentar ang det. Klä dig som du vill och njut av årstiden :)[/
Det låter som om du och jag har liknande problem även om jag inte har åderbråck. Mina problem återkommer och förvärras ständigt. Näten har dåliga dagar, varierar under månaden, Och jag blir också blålila emellanåt. Jag har sprutbehandlat mina ben många gånger, åtskilliga tusenlappar fattigare har jag blivit. Ett par gånger har jag gått på nitar med väldigt oseriösa ställen, där det tom blivit värre, men har nu ett par mycket bra kliniker jag tänker fortsätta besöka en gång per år. Det tar bort stora delar av näten för ett tag iallafall, gör det lite lättare för mig, och är egentligen inte dyrare än ett frisörbesök. De största kärlen har jag tagit bort med nåt som heter YAG-laser på ett ställe i Stockholm.
Det är klart man ska gå i kjol/shorts ändå! Jag kan tyvärr inte låta bli att smygkika på andras ben. Varje gång jag ser nån med åderbråck slås jag av hur lite det ändå märks, hade nog inte ens sett det om jag inte haft mina problem. Jag har inför denna sommar shoppat massa fladdriga byxor som är svala i värmen. Plus några korta kjolar Tack återigen för pepp och inspiration!
Haha!! Det första jag tittar på när folk går barbenta är deras vader - ALLTID! :))
Jag bor också i Sthlm och skulle jätte gärna ta emot tips vart du går ngnstanns och vad du har fått betala. Jag har varit på gamla stans laserklinik, men har endast tagit bort med injektioner.
Jag är gravid nu och ser att jag har börjat få nya nät på ställen jag inte haft förr. Har du varit gravid och upplevt detta?