Pojkvän har sitt namn på sin pappas företag
Ska försöka fatta mig kort.
Min pojkväns pappa har ett företag som min pojkvän står på. Jag har fått reda på att varför det är så är för att hans pappa tidigare har skattefuskat på företaget och därför egentligen inte får bedriva företaget. Han bad min pojkvän att stå på företaget så att han kunde fortsätta bedriva företaget. Dum nog så skrev min kille på det och sköter just nu alla fakturor redovisar skatten osv.
Jag vill veta vad kan min kille hamna i för trubbel om han fortsätter stå på företaget. Han har ingen vetskap om hans pappa skattefusk eller ej då han tror naivt på att hans pappa talar sanning även när denna pappa har en historia bakom sig som lögnare, mutar folk och håller på med massor av bedrägerier. Min kille tro på att han inte gör sånt nu mer.
Under tiden som pappan inte står på företaget så har pappan skrivit in sig som arbetslös och utnyttjar både försäkringskassan och arbetsförmedlingen på pengar samtidigt som han har åtkomst till pengar intjänad på företaget.
Hur tar vi oss ut ur denna situation som bäst? Min kille vill inte lämna företaget just nu för att hans pappa är hotfull och kan skada hans familj om nu han bestämmer sig bara för att gå ur. Pappan och mamman är skilda och har en dålig historia bakom sig där pappan varit hotfull och velat döda henne osv. Pappan har dessutom utnyttjat min killes mamma då hon lät sitt namn stå på pappans företag förut och hon blivit skuldsatt då pappan satte dit henne.
Snälla alla tips är välkomna då jag är väldigt orolig för hur detta kan sluta för min pojkvän.