• LBsson

Pojkvän har sitt namn på sin pappas företag

Ett lite drastiskt drag, men det kanske måste till det i denna situation, skulle vara om din kille ansökte om personlig konkurs.
    Då blir han automatiskt fråntagen rätten att sitta i en bolagsstyrelse tills dess att konkursen är avslutad.

Ja, jag vet att det låter drastiskt, och blir en konsekvens i och med en anmärkning i kreditregistret en tid.

Men vad är valet?
    Att kanske dra på sig något skit som pappan drar in honom i som kan ge långt värre konsekvenser?
    Jo jag vet att andra har gett rådet att tex gå till polisen osv, men samtidigt sitter pojkvännen i en jäkla sits i och med att det är pappan det handlar om, och som dessutom verkar vara en man som tar till hot/våld om någon går emot honom.
    En konkurs är ju inte så mycket att göra nåt åt, och är något som myndigheter bestämmer över.

Andra nackdelar med denna variant är att man under konkurstiden inte får stå på, och teckna nya avtal, men det kanske TS kan göra under denna period?

Tja, som sagt, drastiskt, men en kompis till mig gjorde faktiskt å detta sätt för att på ett "snyggt sätt" komma ur ett aktiebolag som var svårt att ta sig ur då det var press från släktingar som var övriga ägare.

Svar på tråden Pojkvän har sitt namn på sin pappas företag