• Josefiiine

    varning för Goboken!

    Blir ofta uppringd av "goboken" kan va allt från en gång i veckan till 2 gånger om dagen, men lägger alltid på! 

    för ett tag sedan satt jag och googlade runt och hamnade på deras hemsida. Bestämde mig för att kolla vad dom hade och erbjuda och beställningen skulle då ske i olika steg, Det sista var bekräfta.
    Jag fyllde i mina uppgifter för att kunna gå vidare i stegen för att kunna se vad dom har att erbjuda men min plan var att inte gå vidare till bekräfta . Och det gjorde jag aldrig heller utan stängde ner hela sidan.
    Vet ni vad som händer?
    Ett par dagar senare får jag ett mail om att mitt " välkomspaket" är på väg.
    Jag går då in igen på deras sida och ser att det finns något som heter MIN SIDA
    som tydligen alltid ska fungera enligt dom och där ska man kunna se vad man har på G från dom eller avbeställa. Men där kommer jag inte in, har skickat efter nytt lösenord flera gånger nu men det går inte att logga in. och förmodligen är ju det för jag inte ens fullföljd något köp hos dom? Får samma lösenord mailat varje gång jag klickar på "glömt lösenord"

    letar då vidare på deras sida för att hitta nån mail adress till deras kundservice. FINNS INTE!

    Googlade då runt och lyckades hitta mail adressen till kundservice via detta forum. inser då också att det inte bara är jag som blivit lurad av dom.
    Som svar får jag att det är beställt i mitt namn och adress och hen förstår inte alls hur det kan ha blivit såhär.
    och det ska då kosta 59 kr detta paket och vill jag skicka tillbaka det kostar det OCKSÅ 59 kr.  Hur idiotiskt är inte det? Kommer betala och skicka tillbaka!

    Skrev yttligare att mail där jag ville ha bekräftelse på att det inte dyker upp några mer paket eller fakturor , men det får jag inte svar på.

    Nån annan som har erfarenhet av detta? Hur gör jag om det dyker upp flera paket?

  • Svar på tråden varning för Goboken!
  • Josefiiine

    Fick svar av goboken idag där dom skrev att dom inte ska skicka fler paket åt mig men att välkomspaketet redan ligger på posten och att dom inte kan stoppa det.
    låter ju som rent skitsnack varför skulle dom inte kunna skicka tbx de till dom?
    har mailat posten istället så får jag se vad dom säger

  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-14 13:53:25 följande:
    Hur har det gått för dig? har du fått något svar?
    Jag fick också svar igår från dom, där dom skrev så här:

    "Hej!


    Tack för ditt meddelande.


    Ditt medlemskap är avslutat från dagens datum och nästa bokpaket är avbokat.


    Vi tackar för denna tid och du är alltid välkommen tillbaka. Av det jag såg så skulle första startpaketet inte kosta någonting. Trevlig sommar!"

    Man blir ju lagom irriterad, det lät ju inte som om hon blev chockad precis, nästan som om detta är vardagsmat för henne. 

  • Josefiiine

    såhär skrev jag igår


    Hej igen!
    fick idag ett sms idag om att skiten jag inte beställt men som ni ändå ska skicka fortfarande är på väg.
    vad är det som ni inte förstår? 
    JAG HAR INTE BESTÄLLT NÅGOT OCH SKA INTE HA NÅGOT!
     

    deras svar:
    Det är fortfarande välkomstpaketet som är på väg till er och inget annat.
    Jag kan inte stoppa ett paket som redan ligger hos posten?
     
    I övrigt som jag har skrivit i andra mail är abonnemanget avslutat och det är inget skickat efter det, men ett välkomstpaket som redan då var skickat är på väg så det stämmer mycket bra.
     

    så svarade jag :
    spelar ingen roll att det är välkomspaketet.
    har inte beställt det  och ska inte behöva betala 59 kr för något jag inte beställt. Då får ni ta tillbaka det!
     
    deras svar :
    Jajemen, fakturan på 59 kr är borttagen då du hävdar ej beställt.

     mitt svar :
    bra.
    Gör samma sak mot alla andra ni har lurat. Har vart i kontakt med flera stycken.
    Senast i fredags vet jag en kontaktade er för PRECIS samma sak som jag råkade ut för.
    pinsamt hur ni försöker lura till er kunder!

    Så hoppas inte det dyker upp någon faktura!
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-15 11:48:52 följande:
    Jag fick också svar igår från dom, där dom skrev så här:

    "Hej!


    Tack för ditt meddelande.


    Ditt medlemskap är avslutat från dagens datum och nästa bokpaket är avbokat.


    Vi tackar för denna tid och du är alltid välkommen tillbaka. Av det jag såg så skulle första startpaketet inte kosta någonting. Trevlig sommar!"

    Man blir ju lagom irriterad, det lät ju inte som om hon blev chockad precis, nästan som om detta är vardagsmat för henne. 


    nähä så för dig skulle alltså inte frakten kosta någonting som dom sa till mig?
    pinsamt med olika besked. jaja hoppas man är av med dom nu :)
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-15 17:34:40 följande:
    nähä så för dig skulle alltså inte frakten kosta någonting som dom sa till mig?
    pinsamt med olika besked. jaja hoppas man är av med dom nu :)
    Asså detta är så himla skumt, jag skrev och frågade det. Eftersom hon hävdar att det inte ska kosta något. Är frakten gratis, hämtar jag ut det annars inte. Jag blir bara så irriterad att de inte ens reagerar på att man inte ens gjort en beställning och bara viftar bort det med att "det kostar inget" SPELAR DE NÅGON ROLL? när man inte beställer skit från er. 
  • Misszandra

    Kom nyss hem och paketet la i en påse som hängde på dörren, apskumt om du frågar mig. Min sambo tyckte inte att jag skulle öppna det och maila och hota att anmäla dom. 

  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-16 22:35:26 följande:

    Kom nyss hem och paketet la i en påse som hängde på dörren, apskumt om du frågar mig. Min sambo tyckte inte att jag skulle öppna det och maila och hota att anmäla dom. 


    Min kom också igår men brevbäraren knackade och skulle lämna den så bad henne skicka tillbaka den. Förmodligen gjorde dom samma sak för dig.. men du inte va hemma :(

    Dessutom såg jag på ica för ett par dagar sen en kille som skulle skicka tillbaka paketet han fick betala 52 kr för det!


  • Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-17 05:50:49 följande:
    Min kom också igår men brevbäraren knackade och skulle lämna den så bad henne skicka tillbaka den. Förmodligen gjorde dom samma sak för dig.. men du inte va hemma :(

    Dessutom såg jag på ica för ett par dagar sen en kille som skulle skicka tillbaka paketet han fick betala 52 kr för det!
    Är nån av er hemma nåndag när brevbäraren kommer?
    så prova att ge de till brevbären och fråga om hon/han kan skicka tillbaka det..
    inte fan ska du behöva betala för det. Blir förbannad bara jag tänker på det.
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-17 05:56:35 följande:
    Är nån av er hemma nåndag när brevbäraren kommer?
    så prova att ge de till brevbären och fråga om hon/han kan skicka tillbaka det..
    inte fan ska du behöva betala för det. Blir förbannad bara jag tänker på det.
    Men asså jag har aldrig varit med om att de lägger paketet i en påse och hänger det på dörren. Om man inte öppnar dörren går det till ens närmsta postombud och man får hämta ut det där. Jag tyckte det var riktigt skumt. 
  • Anonym (Landet)

    Det är inte så skumt egentligen. Kan vara så att din vanliga brevbärare tar de till närmaste ombud men att en vikarie kanske gör på de sättet. Så har jag de här på landet vissa skickar de vidare medans andra hänger de i en påse


    Misszandra skrev 2016-06-17 11:52:11 följande:

    Men asså jag har aldrig varit med om att de lägger paketet i en påse och hänger det på dörren. Om man inte öppnar dörren går det till ens närmsta postombud och man får hämta ut det där. Jag tyckte det var riktigt skumt. 


  • Josefiiine
    Anonym (Landet) skrev 2016-06-17 11:58:14 följande:

    Det är inte så skumt egentligen. Kan vara så att din vanliga brevbärare tar de till närmaste ombud men att en vikarie kanske gör på de sättet. Så har jag de här på landet vissa skickar de vidare medans andra hänger de i en påse


    Tycker också det är märkligt..
    om jag nu beställer något jag vill ha och den hängs på dörren och försvinner då?
    ska posten ersätta det då eller?
    Om nått skulle hängas utanför min dörr hade den säkerligen vart borta inom ett par minuter.
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-17 19:07:47 följande:
    Tycker också det är märkligt..
    om jag nu beställer något jag vill ha och den hängs på dörren och försvinner då?
    ska posten ersätta det då eller?
    Om nått skulle hängas utanför min dörr hade den säkerligen vart borta inom ett par minuter.
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

    Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
  • Anonym (Oj)
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:

    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

    Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?


    Men de står väl för frakten själv eftersom ni har klagat. De har säkert förstått att deras hemsida inte fungerar optimalt och att folk får paket trots att de inte beställt. Så givetvis vill människorinte betala någon frakt då. De vill såklart ha nöjda kunder och undvika dåliga recensioner. Så jag tycker inte det är konstigt utan tvärtom är det väl precis vad de som företag borde göra...
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

    Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
    verkar som våra klagomål har gett resultat.
     Skrattande
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

    Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
    Fick ett nytt mail från dom igår  där dom skrev att dom inte kan göra något åt det här, att dom inte har något med det här att göra. utan att det är posten som sköter det här. Och det tar 2-3 veckor att skicka tbx paketet.

    mailet innan skrev dom att dom skulle ta bort fakturan men nu är det andra besked. det är ju helt otroligt, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört något mer?
  • Guldbarb

    Gällande paket som lämnas utanför dörren så finns det flera företag som gör så :) i en påse har jag inte varit med om men lådor som ställs utanför gör vissa.

    Men det måste väl gå att bestrida de där fakturorna? Konsumentombudsmannen eller vad det heter borde väl kunna hjälpa till?

  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-22 05:15:56 följande:
    Fick ett nytt mail från dom igår  där dom skrev att dom inte kan göra något åt det här, att dom inte har något med det här att göra. utan att det är posten som sköter det här. Och det tar 2-3 veckor att skicka tbx paketet.

    mailet innan skrev dom att dom skulle ta bort fakturan men nu är det andra besked. det är ju helt otroligt, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört något mer?
    Men? vad konstigt, nej jag har inte hört något mer från dom men om jag skulle få en faktura så kommer jag höra av mig och DÅ kommer jag inte vara lycklig. Jag har ju svart på vitt att de själv har skrivit att det inte ska kosta något, inte ens frakt. Dom kan ju inte fortsätta lura folk så här. 
  • Anonym (Godboken!!!)

    Min sista mail to Godboken!!!!


    Hallå igen,

    2 paket kom till min adress. Du skickade även 2 fakturor. 
    Jag hade bara en paketorder för "Burak". Jag beställde ingen annan.
    Som jag sa tidigare, om du annullerar en av räkningarna så betalar jag den andra. Du kan hämta det andra överskotts paketet från min adress vid en gemensam tidpunkt. (Jag har inte tid att skicka tillbaka det här till dig.)

    Jag tittade på internet för att se om sådana misstag bara hände mig, och jag stötte på många klagomål. Precis som jag skickade du paket till andra som inte bekräftat beställningen.

    Det är bäst att du löser detta enkla ärende på kort tid, det vore orimligt att vi skulle korrespondera i månader om ett paket.

    Efter det här, det blir effektivare om du får betalningen först och sedan skickar paketet.

    Mvh
Svar på tråden varning för Goboken!