• Josefiiine

varning för Goboken!

Blir ofta uppringd av "goboken" kan va allt från en gång i veckan till 2 gånger om dagen, men lägger alltid på! 

för ett tag sedan satt jag och googlade runt och hamnade på deras hemsida. Bestämde mig för att kolla vad dom hade och erbjuda och beställningen skulle då ske i olika steg, Det sista var bekräfta.
    Jag fyllde i mina uppgifter för att kunna gå vidare i stegen för att kunna se vad dom har att erbjuda men min plan var att inte gå vidare till bekräfta . Och det gjorde jag aldrig heller utan stängde ner hela sidan.
    Vet ni vad som händer?
    Ett par dagar senare får jag ett mail om att mitt " välkomspaket" är på väg.
    Jag går då in igen på deras sida och ser att det finns något som heter MIN SIDA
    som tydligen alltid ska fungera enligt dom och där ska man kunna se vad man har på G från dom eller avbeställa. Men där kommer jag inte in, har skickat efter nytt lösenord flera gånger nu men det går inte att logga in. och förmodligen är ju det för jag inte ens fullföljd något köp hos dom? Får samma lösenord mailat varje gång jag klickar på "glömt lösenord"

letar då vidare på deras sida för att hitta nån mail adress till deras kundservice. FINNS INTE!

Googlade då runt och lyckades hitta mail adressen till kundservice via detta forum. inser då också att det inte bara är jag som blivit lurad av dom.
    Som svar får jag att det är beställt i mitt namn och adress och hen förstår inte alls hur det kan ha blivit såhär.
    och det ska då kosta 59 kr detta paket och vill jag skicka tillbaka det kostar det OCKSÅ 59 kr.  Hur idiotiskt är inte det? Kommer betala och skicka tillbaka!

Skrev yttligare att mail där jag ville ha bekräftelse på att det inte dyker upp några mer paket eller fakturor , men det får jag inte svar på.

Nån annan som har erfarenhet av detta? Hur gör jag om det dyker upp flera paket?

• Svar på tråden varning för Goboken!
  • gladatjejen86

Frakt på välkomstgåvan , det fick inte jag??

Misszandra skrev 2016-06-10 23:03:07 följande:

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

• Josefiiine
    gladatjejen86 skrev 2016-06-11 10:55:57 följande:

Då bör du höra efter med dom vart den räkningen tagit vägen. För det är frakt på välkomsgåvan. 59 kr! det sa dom till mig och det står även när du beställer.
    så du inte får en dyrare överrsaskning sen!
  • Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-11 11:21:03 följande:
    Då bör du höra efter med dom vart den räkningen tagit vägen. För det är frakt på välkomsgåvan. 59 kr! det sa dom till mig och det står även när du beställer.
    så du inte får en dyrare överrsaskning sen!
    Räkningen lär väl antagligen komma senare än själva paketet. så brukar det väl vara med det mesta du köper.
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-11 00:52:37 följande:
    Tråkigt att se att dom lyckas lura en till.

Var noga med att skriva att du inte vill ha fler boxar att dom ska ta bort dig helt från dom. det gjorde jag! dock har dom inte svarat på om jag kommer få fler.. men det är bra att ha allt skriftligt om man vill gå vidare med det. Riktigt skit företag!

Vad fyllde du i innan du hann avbryta? Barnets namn och mina uppgifter skrev jag in sedan stängde jag ner sidan..
    Jag fick mailet och några timmar senare såg jag ditt inlägg och blev helt nervös, tyckte det var konstigt att jag fått det för jag aldrig registrerade mig. Jag skrev också in barnets namn och mina uppgifter, dock inget personnr. Sen när jag skulle vidare till kontouppgifter så avbröt jag. Jag har inte heller fått något mail om bekräftelse på att jag gjort något köp så de bör inte kunna bara skicka ut grejer när man inte fullföljt någon beställning. 
  • Misszandra
    gladatjejen86 skrev 2016-06-11 10:55:57 följande:

Skrev du i konto/kortuppgifter? Då lär de väl dra pengar där annars får du nog faktura. Inte nog med att man betalar en dyr frakt, du registrerade dig även för framtida utskick, en gång i månaden skickar de hem grejer som kostar mellan 149-199kr PLUS frakten på 59 eller 69, minns inte riktigt. 
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-11 15:29:26 följande:
    Skrev du i konto/kortuppgifter? Då lär de väl dra pengar där annars får du nog faktura. Inte nog med att man betalar en dyr frakt, du registrerade dig även för framtida utskick, en gång i månaden skickar de hem grejer som kostar mellan 149-199kr PLUS frakten på 59 eller 69, minns inte riktigt. 
    Vi har förmodligen råkat ut för exakt samma sak.
    Jag skrev aldrig i något konto nummer så ja en faktura lär det ju bli.

Har ju mailat med goboken och frågat uti det här men det ska inte vara möjligt och dom kan inte svara på hur det kan ha gått igenom. sånt jävla skit snack!
    och du har råkat ut för precis samma så det är möjligt, dom är ju helt otroliga lurar till sig kunder!

• Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-11 15:53:18 följande:
    Vi har förmodligen råkat ut för exakt samma sak.
    Jag skrev aldrig i något konto nummer så ja en faktura lär det ju bli.

Har ju mailat med goboken och frågat uti det här men det ska inte vara möjligt och dom kan inte svara på hur det kan ha gått igenom. sånt jävla skit snack!
    och du har råkat ut för precis samma så det är möjligt, dom är ju helt otroliga lurar till sig kunder!
    Och samma gäller mig det du skrev att du inte fått någon bekräftelse på att du beställt något. Det skrev jag till dom också via mail men dom hävdar ändå att det är beställt i mitt namn och adress.

Det bara dök upp ett mail att det var påväg.! INGEN berkäftelse innan.
  • Misszandra
    Josefiiine skrev 2016-06-11 15:56:40 följande:
    Och samma gäller mig det du skrev att du inte fått någon bekräftelse på att du beställt något. Det skrev jag till dom också via mail men dom hävdar ändå att det är beställt i mitt namn och adress.

Det bara dök upp ett mail att det var påväg.! INGEN berkäftelse innan.
    Exakt! Också det jag tyckte var konstigt, att jag inte fått någon bekräftelse men att paketet är på väg! Jag får se vad dom svarar på mitt mail. Jag ska INTE ge mig, jag har aldrig fullföljt något och dom ska inte lura sig till att jag ska betala.

En fråga, hur fungerar det om man inte hämtar ut paketet? Jag har för mig att man får betala frakten och returfrakten i vilket fall som! Asså, att faktura skickas oavsett.

Jävla sätt att lura människor på detta vis. Tror de att de får kunder genom att göra så här? Ryktet sprider sig snabbt!
  • Aileen Allannah

För några år sen var jag med i goboken, och de första paketen skickades tillbaka eftersom jag inte hämtade ut dem (fick aldrig någon avi), behövde inte betala någonting för dessa returer. Kanske är det samma sak fortfarande, så ni helt enkelt kan låta bli att hämta ut dem, och försöka säga upp abonnemanget?

• Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-11 20:37:39 följande:
    Exakt! Också det jag tyckte var konstigt, att jag inte fått någon bekräftelse men att paketet är på väg! Jag får se vad dom svarar på mitt mail. Jag ska INTE ge mig, jag har aldrig fullföljt något och dom ska inte lura sig till att jag ska betala.

En fråga, hur fungerar det om man inte hämtar ut paketet? Jag har för mig att man får betala frakten och returfrakten i vilket fall som! Asså, att faktura skickas oavsett.

Jävla sätt att lura människor på detta vis. Tror de att de får kunder genom att göra så här? Ryktet sprider sig snabbt!
    Ja det undrar jag också. Goboken svarade iaf mig via mail att det kostar lika mycket att skicka tillbaka den som att ta emot den.  Alltså 59 kr. inte jätte mycket pengar.. MEN att betala för något man inte beställt? aldrig i livet!

Har googlat mer om goboken och fått fram att dom hållt på och lura på folk grejer i åratal...   Men som jag nybliven mamma är väl lätt och lura då man googlar på bebisgrejer varenda dag..   men kunde aldrig i min vildaste fanstasi tro att man kan beställa något utan att bekräfta.

Svar på tråden varning för Goboken!